Rezumat livresc pe 2017

Salutări și la mulți ani, șoricei de bibliotecă! :)
Din pricina unor „dificultăți tehnice” de ordin fizic și psihic am dispărut complet de pe aici toată a doua jumătate a lunii decembrie, dar încerc să revin, o dată cu anul cel nou (cât de cât, căci acum vine acea perioadă groaznică a semestrului cunoscută și ca presesiune – da, cu „pre” în față e mai rău).

Din punct de vedere personal, 2017 a fost pentru mine un an foarte frumos, poate chiar cel mai frumos din cei 21 pe care i-am cunoscut. Nici din punct de vedere livresc n-am stat rău deloc, am continuat să experimentez citind cărți cât mai diverse și am citit destul de mult având în vedere că a fost totuși un an destul de încărcat. Deși 58 de cărți înseamnă destul de mult pentru mine (ba chiar reprezintă al doilea cel mai mare numar de cărți citite de mine într-un an), numărul acesta e un pic înșelător, deoarece cărțile acestui an, în special cele din a doua jumătate, au tins spre a fi mai scurte și mai ușurele, pentru a compensa cu lipsa de timp (căci nu-mi place deloc să mă lălăi prea mult timp cu o carte pentru că ea are 500 de pagini iar eu am timp să citesc maxim 30 pe zi – doar un exemplu). Per total eu sunt însă mulțumită, așa că se ne aruncăm un ochi și pe date mai concrete:

Dacă vă mai amintiți, la început de 2017 am dat startul unui proiect numit Europa-n cărți prin care îmi propuneam să citesc lunar câte o carte scrisă de un autor dintr-o țară europeană aleasă la întâmplare, cu scopul de a experimenta, dar și de a călătorii în alte locuri și culturi decât cele cu care sunt obișnuită, prin intermediul lecturii. Din păcate am renunțat la proiect pe la jumătatea anului, singurul motiv fiind lipsa de timp, căci se făcuse septembrie iar eu începeam cartea pe luna iulie. Cu toate astea, mi-a plăcut foarte mult, motiv pentru care îl voi relua și în acest an, dar cu mai puține cărți. Am citit în total 8 cărți în cadrul proiectului, dintre care 2 au fost pentru aceeași țară, și anume Suedia. Găsiți aici toate recenziile. Ceea ce m-a surprins într-un mod foarte plăcut este că 4, deci jumătate dintre aceste cărți, au ajuns și în topul meu pe 2017!

Și dacă tot vorbeam de top, ar fi cazul să trecem și la el: am făcut un fel de top 10 al lecturilor pe 2017, însă nu sunt doar 10 cărți din simplul motiv că reușisem să fac un top 9, dar nu am putut alege o singură carte pe care s-o mai includ în top, pe locul 10. Primele locuri sunt „bătute-n cuie” ca să zic așa, însă pe măsură ce înaintez spre finalul clasamentului sunt mai puțin sigură de locul pe care am așezat cartea, așa că nu-l luați neapărat ca pe un top, ci ca pe o listă a cărților frumoase pe care le-am citit eu anul acesta :) Am evitat să mai spun prea multe despre ele, căci deja m-am lungit destul și la majoritatea v-am lăsat link-ul către recenzie, unde-mi puteți citi părerea mai argumentată și mai pe larg.

10. Aici vine mini lista de care vă spuneam, în mare parte formată din cărți pentru copii:
Momo de Michael Ende
Pânza Charlottei de E. B. White (recenzia aici)
Vraja dorințelor de Chris Colfer (recenzia aici)
Challenger Deep de Neal Schusterman (recenzia aici)
Zece negri mititei de Agatha Christie (recenzia aici)
Fortunately the milk de Neil Gaiman

9. The Last Unicorn de Peter S. Beagle – o carte pe care o începusem acum ceva vreme ca audio-book în lectura autorului și m-a fermecat prin cât de încărcat de magie era totul, astfel că am decis să o cumpăr și să o citesc până la capăt. Cartea a apărut și la noi la Polirom cu titlul Ultima licornă, dar n-a fost reeditată iar acum se găsește greu și doar prin anticariate.

8. Crăciunul lui Poirot de Agatha Christie (recenzia aici)

7. Următoarea poveste de Cees Nooteboom (recenzia aici) – acea carte dubioasă și obscură pe care am luat-o destul de random cu 1 sau 2 lei pentru a reprezenta Olanda în cadrul proiectului „Europa-n cărți” și cu care nu mă aștept neapărat să rezoneze prea multă lume.

6. N-ar face rău nici unei muște de Slavenka Drakulić (recenzia aici) – tot din „Europa-n cărți”, de data aceasta Croația, cu o carte de nonficțiune.

5. Aleasa dragonului de Naomi Novik (recenzia aici) – sincer să vă spun mă surprinde că un roman YA a ajuns așa de sus în topul meu, nu știu cât de mult și-a băgat subiectivisuml coada aici, dar cert e că am adorat cartea asta ❤

4. Oliver Twist de Charles Dickens (recenzia aici)

3. Bărbați care urăsc femeile de Stieg Larsson – este acea carte pe care am citit-o pentru Suedia pentru „Europa-n cărți” dar căreia nu i-am scris recenzia în timp util așa că am înlocuit-o cu alta mai proaspăt citită. Am citit-o în sesiunea de iarnă trecută, deși e un monstru gigantic de carte, însă a fost așa de mișto și am citit-o cu atâta poftă cum nu mai cititsem de mult o carte. De fapt cartea asta a fost exact ceea ce aveam nevoie în acel moment. Este acea carte polițistă care mi-a plăcut în ciuda faptului că nu-i scrisă de Agatha Christie.

2. Un veac de singurătate de Gabriel García Márquez (recenzia aici) – o carte pe care am citit-o dintr-un impuls, fără să stau prea mult pe gânduri, la recomandarea uneia dintre colegele de cameră, dar care m-a făcut să mai vreau și mai mult Márquez.

1. Lumea de ieri. Amintirile unui european de Stefan Zweig (recenzia aici) – tot din seria „Europa-n cărți”, romanul pentru Austria. Cartea asta a fost tot ceea ce-mi doream să fie, și mai mult!



Pentru 2018 nu sunt prea sigură ce planuri de lectură să-mi fac, pe lângă noua ediție de „Europa-n cărți”. Pe de o parte mi-e dor de vremurile când citeam mulți clasici și cărți grase și greoaie, dar pe de altă parte asta a fost acum mulți ani și acum îmi pare doar nostalgie și nu ceva prea potrivit cu viața mea în momentul de față (sau prea curând…sau vreodată). Așa că probabil doar voi continua să mă scald în aceeași diversitate de genuri, așa cum m-am și v-am obișnuit deja de destul de multă vreme. Sunt tare curioasă peste ce alte titluri surprinzătoare voi da și anul acesta!

Voi ce cărți frumoase ați citit în 2017 și ce planuri aveți pentru 2018?


7 comentarii (+add yours?)

  1. Ghanda
    ian. 05, 2018 @ 17:14:57

    Și mie mi-a plăcut enorm Aleasa Dragonului și îți recomand și Vassa și Noaptea, e un basm modern fucked up care m-a impresionat foarte mult!

    Spor în presesiune (și eu am fost la Calculatoare, știu cât de nașpa e, calculam punctajele alea la sânge) și baftă și în sesiune!

    Răspunde

    • Sayuki
      ian. 05, 2018 @ 18:53:42

      Am tot auzit de Vassa și Noaptea și îmi sună interesant, însă nu eram prea sigură de cât de bine e scrisă – în general sunt mai scepică față de cărțile din acest gen. Dar dacă spui că merită, o trec și pe ea pe listă :D
      Mulțumesc de urări, așa să fie, că mai am un semestru și scap! :D Nu știu de ce mă mai surprinde când dau de oameni de la Calculatoare pasionați de lectură, ai zice că un șoarece de bibiliotecă nu se duce să studieze Calculatoare, dar la ce-i în facultatea aia mă miră că majoritatea își păstrează sănătatea mintală fără cărți (deși probabil se treateaza cu seriale) :))

      Răspunde

  2. madalina
    ian. 06, 2018 @ 20:03:50

    O viata marunta – Hanya Yanagihara e cea mai frumoasa carte pe care am cititi-o anul trecut, foarte aproape e in urma ei Asteptandu-l pe Bojangles – Oliver Bourdeaut. Literarura romana n-am citit prea mult in 2017, dar din ceea ce am citit mi-a placut foarte mult Mastile fricii – Camelia Cavadia.

    Răspunde

    • Sayuki
      ian. 08, 2018 @ 21:11:09

      Știam că ți-a plăcut mult Asteptandu-l pe Bojangles, dar nu știam că-i chiar de podium pe 2017! Trebuie să pun și eu mâna și s-o citesc cât mai curând, căci de când tot mă așteaptă pe raft… :)

      Răspunde

  3. mabslife
    ian. 19, 2018 @ 18:21:54

    E bine ca inca reusesti sa citesti atat de mult. Din pacate, ultima mea carte a fost pentru facultate, am incercat de multe ori sa merg la biblioteca, sa revin la vechiile obiceiuri, sa incep ceva, dar totul se termina prin rasfoirea catorva pagini. Pentru 2018, imi propun sa imi fac timp sa citesc macar o carte pe luna!

    Răspunde

    • Sayuki
      ian. 19, 2018 @ 18:51:52

      Cred că în principal am 2 motive pentru care încă reușesc să citesc destul de mult, unul fiind blogul, căci mă ține aproape de cărți și de alți cititori și uneori parcă-mi vine să citesc chiar și numai ca să pot vorbi și altora despre carte aia, iar celălalt motiv ar fi, așa cum am spus mai sus într-un comentariu, că mă ajută să mă păstrez pe linia de plutire, să nu mor cu facultatea de gât :). Deci nu citesc chiar de capul meu cu așa spor, mă împinge mult viața de la spate.
      O carte pe lună sună ca un scop realizabil și onorabil, mult succes în a-l îndeplini!

      Răspunde

  4. Mihaela Grigoras
    feb. 04, 2018 @ 16:16:01

    Buna, Sayuki ! Imi lipseai … nu te mai vedeam pe net si pe facebook . Acum citind ultimul comentariu, inteleg ca esti in sesiune ! Te asteptam sa revii !
    Bafta la examene !

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.