7 cărți cu iepuri



Scriind zilele trecute despre Watership Down, mă gândeam că deși îi spun „cartea cu iepuri”, nu este singura carte cu astfel de personaje pe care am citit-o sau pe care vreau s-o citesc. Așa s-a născut articolul ăsta: 3 cărți cu iepuri pe care le-am citit și 4 cărți cu iepuri pe care le am în wishlist.

 photo rabbit_zpswdfxq0fz.png

 photo 1_zpstojcxsct.png

Prima din categoria „citite” este Wathership Down de Richard Adams, despre care tocmai am vorbit în recenzie și peste care voi trece mai repede. Este o carte cu iepuri, din perspectiva iepurilor, foarte bine scrisă, dar un pic cam greoaie după părerea mea, așa că n-aș recomanda-o decât cuiva cu răbdare sau cuiva care a văzut filmul și i-a plăcut.

Următoarea carte citită este Ghici cât de mult te iubesc sau Guess How Much I Love You de Sam McBratney, o carte adorabilă pentru copii mici, dar care poate fi la fel de bine citită în engleză de copii un pic mai mari, începători pe plaiurile limbii engleze. Este o carte foarte scurtă, cu doi iepuri care își spun unul altuia cât de mult se iubesc în cele mai frumoase și trăsnite moduri. Adorabilă!

Ultima recomandare de carte citită este Alice în Țara Minunilor de Lewis Caroll. Nu este o carte cu iepuri, însă dacă nu era iepurele alb cu jiletcă și ceas de buzunar Alice n-ar fi ajuns niciodată în Țara Minunilor iar noi n-am fi avut parte de această minunat de dubioasă poveste. E singura carte pe care am recitit-o de 3 ori și pe care am citit-o în 3 limbi diferite și aș reciti-o la nesfârșit, pentru că e una dintre aventurile mele preferate cu unul dintre personajele mele preferate din toate timpurile: Alice. O lectură pentru orice vârstă, care nu cred c-ar trebui să lipsească din CV-ul niciunul cititor.

 photo rabbit_zpswdfxq0fz.png

 photo 2_zpsao1fdck3.png

Trecând la cărțile pe care nu le-am citit dar îmi doresc, prima în wishlist-ul meu este Miraculoasa călătorie a lui Edward Tulane de Kate DiCamillo. Este povestea unui iepuraș de porțelan, care are parte de aventuri asemănătoare cu ale Soldățelului de plumb, dacă știți povestea lui Andersen.

O altă poveste cu iepuri care se află de multă vreme pe lista mea de dorințe este The Tale of Peter Rabbit de Beatrix Potter, apărută la noi ca Aventurile lui Peter Iepurașul. Tot ce știu despre această carte este că e pentru copii micuți și să e foarte adorabilă. Având în vedere că e destul de scurtă, m-am ferit să aflu mai multe detalii de teamă să nu se dezvăluie prea mult din poveste.

O lectură care nu știu dacă are legătură sau nu (poate îmi spune cineva care a citit-o), dar eu o asociez cu Crăciunul: Iepurele de catifea de Margery Williams – ba chiar am vrut s-o citesc în decembrie trecut dar n-am apucat și acum o păstrez pentru sfârșitul anului ăsta. Din nou o carte scurtă, pentru copii, învăluită în magia jucăriilor care prind viață.

 photo rabbit_zpswdfxq0fz.png

 photo 3_zpsgmemvikr.png

Ultima carte este de fapt o serie pe care nu pot spune că intenționez s-o citesc, poate doar dacă se întâmplă să-mi pice în mână, nu achiziționând-o. Este iarăși vorba despre cărți pentru copilași mici (acesta fiind și motivul pentru care nu-mi doresc să le achiziționez), și anume seria cu Iepurașul Matei de Brigitte Weninger și Eve Tharlet. Am trecut și această serie pe listă în primul rând datorită ilustrațiilor adorabile, dar și datorită subiectelor diverse pe care le abordează cărțile din serie. Cred că ar face un cadou foarte frumos pentru un copilaș.


Voi ce alte cărți cu iepuri mai cunoașteți? :)
Paște fericit!

Photobucket

Un comentariu (+add yours?)

  1. alinapetruta
    apr. 17, 2017 @ 11:18:09

    Multumesc pt ca mi-ai reamintit de Beatrix Potter. Cand eram mai mica era la tv. un serial / desen animat care se baza pe povestirile ei. Erau foarte dragute. Abia asteptam noile episoade.
    Pacat ca nu le gasesc in romana pe youtube.

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.