„Maitreyi” la teatru

afis_maitreyi_12xMarţi, de 1 aprilie, a fost pusă în scenă, la Casa de Cultură din Constanţa, piesa Maitreyi, după cartea lui Eliade, desigur, dar şi cu intervenţii din ‘replica’ ei, scrisă chiar de Maitreyi, Dragostea nu moare *click pe poster pentru detalii despre piesă*. A fost şi Sayuki, evident, că altfel nu se mai apuca de scris postul ăsta, şi dacă la început existau oarece ezitări, atât în ceea ce priveşte piesa, preţul biletelor (care am înţeles că au fost mai scumpe decât în capitală, la acelaşi spectacol, acum câteva săptămâni >.> ) cât şi ideea de a merge la teatru (a se citi frica de a încerca chestii noi), acum cu siguranţă aş mai merge să-l văd o dată! Am rămas foarte plăcut impresionată!

Am mai fost o singură dată la teatru înainte, dar nu a fost cine ştie ce, şi nici nu se compară cu piesa de acum. Când am spus că aveam ezitări în ceea ce priveşte piesa, m-am images referit la faptul că am citit cartea şi da, a fost drăguţă, însă nu m-a dat pe spate şi, în plus, între orient şi occident, am preferat întotdeauna de departe occidentul, aşa că o piesă după o carte care a fost doar ‘okay’, petrecută în India, nu pot spune că m-a atras prea tare. Dar părerea a început să mi se schimbe rapid după ce actorii au început să joace. A fost superb..magic…Am fost şocată când s-a terminat să aflu că a durat 2 ore jumate, deşi mie mi se păruse scurtă. De la decor până la costume, la actori, la dansurile indiene, la muzica de fundal, totul a fost superb. Pe tot parcursul piesei m-am simţit vrăjită, trăind alături de personajele de pe scenă piesa care m-a emoţionat mai mult decât a făcut-o romanul lui Eliade, al cărui fir îl respectă destul de bine.

maitreyi-11 Pentru că Sayuki e însă critică din fire, oricât de mult i-ar fi plăcut piesa, are ceva de comentat, un singur lucruşor, doar unul: scena logodnei. Memorabila scenă a logodnei de la lacuri, trecând peste faptul că aici a fost înfăptuită în camera Maitreyiei, nu cer decor special pentru scena asta, dar nu mi s-a părut că i-a fost acordată suficientă importanţă, aşa că punctul ăsta merge la Eliade.
Dar nu cred în perfecţiune, aşa că iau aproape-perfecţiunea ca pe un întreg şi concluzionez că piesa asta a fost perfectă. Teatrul nu se compară nici cu un film, nici cu o carte (şi nu o spun în sensul rău, ci în acela că sunt foarte diferite), însă poate fi la fel de impresionant sau chiar mai impresionant, cum a fost cazul de faţă pentru mine, decât o carte. Cum am spus, a fost prima dată când am mers la teatru la o piesă adevărată, aşa că nu vorbesc din perspectiva unui cunoscător, însă părerea mea e că dacă Maitreyi ajunge şi pe la voi prin oraş, merită cu siguranţă să mergeţi să o vedeţi, mai ales că nu e ceva ce poţi face în fiecare zi:).
Voi aţi mai fost la teatru? Dacă da, ce piese aţi văzut?:)

Anca Sigartau, Doru Ana, Vlad Zamfirescu si Aylin Cadir in Maitreyi

Photobucket

7 comentarii (+add yours?)

  1. Sara
    Apr 16, 2014 @ 02:19:33

    A fost și pe la mine în oraș, însă știam de prețul uriaș al biletelor (am fi vrut, întreaga clasă, să mergem cu profesoara de română, pentru că Maitreyi este singurul roman care ne-a plăcut anul ăsta, dar nu s-a putut tocmai de asta). Nu prea am avut tangențe cu scena de teatru până acum, însă mă bucur că te-ai bucurat de experiența pe care ți-a oferit-o piesa asta de teatru :)
    Eu am fost până acum o singură dată, am văzut o variantă nouă pentru Dl. Goe și am plecat destul de dezamăgită.

    Răspunde

  2. bookish girl
    Apr 16, 2014 @ 08:15:57

    Eu am vazut mai multe piese de teatru si aproape toate mi-au placut, insa a trecut multa vreme de cand nu am mai fost la teatru. De cand am copilul nu am mai putut merge. Dar cand se va face suficient de mare cat sa aiba rabdare sa stea pe scaun in jur de doua ore, o sa-l iau. Asta vara am avut prima incercare la Festivalul Antic din Pascul Tabacariei, la Medeea. Am vazut aproape toata piesa, ultimele 15 minute nu a mai avut rabdare. Ma bucur ca ti-a placut Maitreyi, am auzit ca este o adaptare foarte reusita. Eu nu cred ca voi reusii sa ajung sa o vad…

    Răspunde

  3. Anca
    Apr 16, 2014 @ 12:06:57

    Nu știu dacă la mine a fost, dar dacă da, într-un fel mă bucur că nu am fost acum. Prefer să citesc cartea întâi.
    Am fost la teatru la O scrisoare pierdută și deși nu mă omor după Caragiale, piesa a fost extraordinară! Deși a durat 2 ore jumătate sau 3, au fost actori foarte buni și totul a fost magic!
    Chiar vreau să merg la teatru iar; e o experiență de neuitat! :)

    Răspunde

  4. Amaya
    Apr 16, 2014 @ 13:20:43

    Mi se pare că mai demult am văzut şi în Craiova un afiş cu piesa de teatru Maitery. Însă nu m-am dus pentru că romanul nu prea m-a impresionat precum mă aşteptasem, dărămite să mai văd şi peisa.
    însă dacă o să mai fie Maitreyi la teatru, o să-i mai dau o şansă deoarece îmi plac mult costumele şi decorul din imaginile de mai sus..
    Eu am mai fost de câteva ori la teatru…însă nu prea mi-a plăcut. Mi se pare că totul se petrece prea lent şi durează cam mult.

    Răspunde

  5. iri
    Apr 16, 2014 @ 23:00:27

    hey hey :* ai o leapsa la mine pe blog :D

    Răspunde

  6. BuburuzaBia
    Apr 17, 2014 @ 01:02:13

    Intamplarea face ca am vazut exact acelasi spectacol „Maitreyi” in regia lui Chris Simion, pus in scena la Oradea. Actorii sunt altii, sunt cei de la teatrul nostru, si costumele/decorul, probabil ca si textul au fost altele. Dar ideea m-a fascinat, eu oricum eram si sunt indragostita de romanul Maitreyi. Atat de indragostita ca am vazut si filmul „The Bengali Night” , am vazut acest spectacol (de vreo 2 sau 3 ori, si l-as mai vedea daca nu ar fi fost casat) si am ascultat adaptarea pentru teatru radiofonic. :))) Intelegi ce face dragostea asta mare din om.

    Răspunde

  7. ioana
    Mai 05, 2014 @ 17:22:22

    hey, buna !Eu nu am vazut piesa , cred ca am vazut postarul acu’ cateva saptamani dar nu mi-a spus nimic atunci. Poate cand o sa se mai joace o sa ii mai dau o sansa.:) ,De curand (adica ieri) am vazut o pisa de teatru ” Imagineaza-ti ca esti Dumnezeu ” . Este super amuzanta .

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

