Lepşe:3

large (1) Am primit două lepşe tare drăguţe, prima de la Iri, a doua de la Lissa şi, dacă tot n-am poftă de citit în seara asta, am zis să mă ocup de ele:)

La prima leapşă trebuie să aleg, pentru fiecare decadă a secolului XX câte o carte pe care am citit-o şi mi-a plăcut sau pe care îmi doresc s-o citesc.

1900-1909: Anne of Green Gables de L. M. Montgomery. Încă n-am citit-o, dar o am în bibliotecă şi e pe listă.

1910-1919: Volumul Plumb al lui Bacovia
Deşi la şcoală aveam nevoie doar de o poezie, ce a început cu un „hai să citesc câteva poezii pe net şi să o aleg pe care îmi place cel mai mult” s-a terminat în aceeaşi zi cu lectura întregului volum, luat de la bibliotecă.

1920-1929:  Romanul adolescentului miop de Mircea Eliade. Mi-am strocit creierii, altceva n-am fost în stare să găsesc, aşa că în ani ’20 rămân la adolescentul miop.

 

large (4) 1930-1939:  E ceva dubios cu această a patra decadă, pentru că aici s-au adunat 5 dintre cărţile mele preferate (poate mai multe şi nu le ştiu eu anul publicării sau nu mi-au trecut prin cap..) N-am de gând să aleg una singură, aşa că iată-le:  Crima din Orient Express de Agatha Christie,  în ’34, urmată de  Lorelei a lui Teodoreanu în  ’35, Pe aripile vântului de Margaret Mitchell împreună cu Invitaţia la vals de Drumeş, ambele în ’36, şi Pânza de păianjen a Cellei Serghi, în ’38.  Cum să aleg eu între cărţile astea?!:))

1940-1949: Aici avem altă remiză, însă de data asta doar 2 cărţi: Cișmigiu et Comp. de Grigore Băjenaru şi Jurnalul Annei Frank

1950-1959:  N-am putut să găsesc altceva publicat în anii ’50 decât Moromeţii, aşa că am scotocit puţin pe wikipedia. Nope, n-am citit nimic publicat în această decadă, dar am găsit totuşi  câteva care mi-ar plăcea să le citesc: Hickory Dickory Dock *nu ştiu exact care-i titlul în română* de Agatha Christie, Lolita de Vladimir Nabokov, Înotarcerea regelui, ultimul volum din Stăpânul inelelor de Tolkien.

1960-1969:  Să ucizi o pasăre cântătoare de Harper Lee

1970-1979:  Povestea fără sfârşit de Michael Ende. E una dinte cărţile care mi-au marcat puternic copilăria. Cam tot ce-mi amintesc din clasa a 6-a e că atunci mi s-a stins din viaţă vechiul pc (care acum trăieşte, dar asta-i altă poveste..) şi că am citit cartea asta:).

1980-1989: Christine de Stephen King, prima mea carte horror şi printre primele atât de stufoase pe care le-am citit, am fost foarte mândră când am terminat-o:)

1990-1999: Harry Potter si Prizonierul din Azkaban de J. K. Rowling. Încă n-am terminat seria *ruşine mie* dar până acum volumul ăsta e preferatul meu:)

 

 

Trecând la a doua leapşă, ..

large (6)Dacă eram un anotimp… eram primăvara.
Dacă eram o lună… eram martie..sau decembrie….sau iunie..niciodată nu mă voi hotărî:).
Dacă eram o zi a săptămânii… eram joi.
Dacă eram o parte a zilei… eram amurgul.
Dacă eram un animal marin… eram o stea de mare.
Dacă eram un animal de uscat… eram o pisică.
Dacă eram o virtute… eram sinceritatea.
Dacă eram o planetă… eram Marte.
Dacă eram un lichid… eram apa.
Dacă eram o piatră… eram probabil în colecţia mamei:).
Dacă eram un metal… eram cupru..sau argint.
Dacă eram o pasăre… eram o bufniţă.
Dacă eram o plantă… eram lăcrămioara.
Dacă eram o stare a vremii… eram o ploaie de vară.
Dacă eram un instrument muzical… eram o chitară.
Dacă eram un sentiment… eram nostalgia.
Dacă eram un sunet… eram sunetul ploii.
Dacă eram un cântec… eram U2 – „One”.
Dacă eram un film… eram The Notebook.
Dacă eram un serial… eram How I met zour mother:).
Dacă eram un oraș… eram Paris.
Dacă eram un gust… eram dulce-acrişor.
Dacă eram o aromă… eram de cireşe.
Dacă eram o culoare… eram roşu.
Dacă eram un material… eram dantelă.
Dacă eram o parte a corpului… eram mâinile.
Dacă eram un drog… eram indispensabilă multora.
Dacă eram un accesoriu… eram un pandantiv.
Dacă eram o expresie a feței… eram una confuză.
Dacă eram o materie… eram franceză..sau informatică.
Dacă eram un personaj din desene animate… eram Izabella *Phineas şi Ferb*.
Dacă eram un număr… eram 5.
Dacă eram o mașină… eram o Kia Ceed vişinie *deşi sunt paralelă cu tot ce înseamnă maşini, ete c-am făcut-o şi p-asta şi m-am îndrăgostit de o maşină. Stă la 2 străzi distanţă şi îi spun Ursuleţ:))*.

Gata şi cu lepşele pe seara asta:) Prima i-o pasez Lissei, dar sunteţi liberi s-o preluaţi care pe care vreţi:)

Înainte să închei, vreau să vă urez un Paşte fericit tuturor >:D<
large (7)

Photobucket

3 comentarii (+add yours?)

  1. lissahateaway98
    Apr 20, 2014 @ 12:31:32

    Dadadada. :3 Yaay. :3 Eu îţi cunosc ursuleţ-ul. Data viitoare când o văd o să îi memorez şi numărul. :3 Mulţumesc de leapsă. <3

    Răspunde

  2. BuburuzaBia
    Apr 24, 2014 @ 01:01:24

    Imi plac mult lepsele tale! Nu cred ca am rabdare sa sortez cartile citite si pe ani :))
    Imi place mult a doua leapsa, mi se pare foarte romantic sa spui „daca eram …eram…” Si eu as vrea sa fiu multe, dar in acelasi timp sa raman eu.
    Sunt foarte incantata, si trebuie sa-ti spun, azi am luat si eu ‘Lorelei’ de Ionel Teodoreanu. Pe blogul tau am citit prima recenzie a cartii si retin ca ti-a placut mult. Tu m-ai inspirat. ;)

    Răspunde

    • Sayuki
      Apr 25, 2014 @ 23:05:53

      Ei, şi tu acuma, n-o să stai să le sortezi, scotoceşti puţin prin memorie şi apoi, la anii unde nu găseşti nimic te ajuţi de minunatul internet:)
      Mă bucur că ţi-ai luat Lorelei:) Totuşi, încerc să n-o mai ridic atât în slăvi, că ridic prea mult aşteptările oamenilor, şi nu-i bine:))

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

