Cronicile Wardstone #4 – Bătălia vraciului de Joseph Delaney

editura-corint-batalia-vraciului
Am verificat și am aflat că am citit volumele 2 și 3 ale seriei în februarie 2011, adică acum exact 5 ani. Nu mă așteptam să fi trecut chiar așa de mult. De curând însă m-a apucat o mare poftă de un dark fantasy și-un dor de a mă întoarce în lumea plină de vrăjitoare, spirite, demoni și alte creaturi ce se adăpostesc în întuneric, lume creată de Joseph Delaney.

Așa cum mă așteptam și îmi aduceam aminte din celelalte volume, „Bătălia vraciului” ne introduce într-o atmosferă sinistră, întunecată și dând pe-afară de tensiune și suspans, o lume în care nimeni și nimic nu e sigur, plină de acțiune și cu o narațiune alertă. Pendle este amenințat de cele trei clanuri de vrajitoare stabilite în acel ținut, ce par hotărâte să-și lase dușmăniile deoparte și să se unească de Lammas pentru a invoca înșuși răul. Și bine-nțeles, misiunea vraciului și a lui Tom, ucenicul său, este să le oprească.

Așa cum spuneam la început, ultima oară când am luat contact cu seria a fost în urmă cu 5 ani, motiv pentru care mă așteptam să nu-mi fie foarte ușor să reintru în lumea sa, însă nici vorbă de așa ceva. Numărul foarte mic al personajelor principale și faptul că atunci când e amintit vreun alt personaj, presupus cunoscut din volumele anterioare, autorul ne amintește în câteva vorbe ce-i cu el, precum și faptul că volumele sunt mai mult bazate pe acțiune decât pe personaje, au făcut ca revenirea mea în Comitat să nu fie în niciun fel afectată de lunga absență. Totuși, acest fapt e și cel care m-a făcut să observ cât de plate sunt de fapt personajele; dar nu vreau s-o spun ca pe ceva rău, căci acțiunea alertă compensează din plin iar seria mi se pare perfectă exact așa cum este.

Cartea se citește foarte ușor, putând fi terminată chiar într-o singură zi, fără grabă, cu toate cele aproape 500 de pagini ale ei. Mi-a plăcut mult și a reușit să mă țină trează până la 2 jumate ca să o termin, căci cine știe ce nenorociri s-ar fi putut abate asupra Comitatului cât timp eu dormeam? Nu pot să sper decât că următoarea dată când mă voi întoarce va fi mai devreme decât peste alți 5 ani.

Mulţumesc pentru cartea oferită Libris, librărie online unde puteţi găsi o multime de alte cărţi online, în română sau engleză, cu transport gratuit :).

Photobucket

5 comentarii (+add yours?)

  1. yukiblack
    Feb 18, 2016 @ 19:34:43

    Asta e seria copilăriei, sau cel puțin așa o numesc eu. Am ajuns destul de departe cu cititul volumelor, cred că mai vreo 2 din cele apărute în română, adică ultimele și sunt curioasă cum se termină. Cred că o să mă reapuc de serie și tura asta nu o s-o mai împrumut, ci o s-o cumpăr chiar eu :)

    Răspunde

    • Sayuki
      Feb 18, 2016 @ 20:20:18

      Eu le-am citit de la bibliotecă pe primele 3 prin clasa a 9-a, dar apoi am descoperit vampirii si ce mai era la modă pe atunci și am cam uitat de ele :(
      Merită avută în bibliotecă :D

      Răspunde

  2. Sakura
    Feb 20, 2016 @ 21:56:49

    Exact acum 5 ani dadusem si eu de o carte asemanatoare… :( Termin Numele Vantului si ma apuc de ea.

    Răspunde

  3. Trackback: O iarnă livrească. | Sayuki's blog

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

