Recenzie~ Cortina: Ultimul caz al lui Poirot de Agatha Christie

coperta_2803_big Întâi pentru că e toamnă, iar pe mine mă apucă mereu, toamna, poftele de cărţi poliţiste, apoi pentru că acum ceva vreme am văzut un documentar despre celebra autoare, unde spunea că la un moment dat s-a plictisit de Poirot, aşa că l-a omorât; acestea sunt motivele ce m-au determinat să aleg spre lectură Cortina: Ultimul caz al lui Poirot.

Povestea este relatată de Hastings, care se îndreaptă spre Styles Court, unde a fost chemat de Hercule Poirot pentru a-l ajuta la descoperirea unui criminal şi anticiparea unei noi crime. Ultimul caz al lui Poirot nu este un caz oarecare, ci un adevărat păienjeniş de crime din trecut, care se intersectează la tot pasul, astfel că descoperirea „păianjenului” ce le înnoadă pe toate e o adevărată provocare. Pe lângă aceasta, Styles este locul în care Poirot şi Hastings au devenit prieteni, locul în care au lucrat la primul caz împreună, aşa că romanul e încărcat de nostalgie, provocată atât de multele modificări suferite de conac şi de sat, cât şi de amintirea lui Poirot, acum foarte schimbat, bătrân şi lipsit de puteri.

Deşi l-am îndrăgit pe celebrul detectiv şi mi-a părut rău autoarea a refuzat să-l lase în viaţă, eram totuşi curioasă ce fel de moarte i-a hotărât aceasta – curioasă şi încrezătoare, căci ştiam că nu mă va dezamăgi. Deznodământul a fost unul demn atât de numele Agathei Christie, cât şi de cel al lui Hercul Poirot. Recomand cartea tuturor, dar în special celor care au îndrăgit-o şi ei pe autoare şi pe al său detectiv. O puteţi comanda la Libris, librărie online unde găsiţi o mulţime de cărţi online, cu transport gratuit chiar :).

P.S. N-am murit, sunt bine:). Asta în caz că se întreba cineva. Am ajuns deja la concluzia că cei ce spuneau că a 12-a trece cel mai repede ştiau ei ce spuneau. Deşi prima zi de şcoală a fost cam urâtă, am început anul foarte bine; sper să rămân la fel de optimistă şi când o să spun că mâine dau bac-ul, la propriu:). Şiiii sper să nu mai las să treacă aşa multă vreme între postări…Sper:)
O seară frumoasă să aveţi! <3