Recenzie~ Cortina: Ultimul caz al lui Poirot de Agatha Christie

coperta_2803_big Întâi pentru că e toamnă, iar pe mine mă apucă mereu, toamna, poftele de cărţi poliţiste, apoi pentru că acum ceva vreme am văzut un documentar despre celebra autoare, unde spunea că la un moment dat s-a plictisit de Poirot, aşa că l-a omorât; acestea sunt motivele ce m-au determinat să aleg spre lectură Cortina: Ultimul caz al lui Poirot.

Povestea este relatată de Hastings, care se îndreaptă spre Styles Court, unde a fost chemat de Hercule Poirot pentru a-l ajuta la descoperirea unui criminal şi anticiparea unei noi crime. Ultimul caz al lui Poirot nu este un caz oarecare, ci un adevărat păienjeniş de crime din trecut, care se intersectează la tot pasul, astfel că descoperirea „păianjenului” ce le înnoadă pe toate e o adevărată provocare. Pe lângă aceasta, Styles este locul în care Poirot şi Hastings au devenit prieteni, locul în care au lucrat la primul caz împreună, aşa că romanul e încărcat de nostalgie, provocată atât de multele modificări suferite de conac şi de sat, cât şi de amintirea lui Poirot, acum foarte schimbat, bătrân şi lipsit de puteri.

Deşi l-am îndrăgit pe celebrul detectiv şi mi-a părut rău autoarea a refuzat să-l lase în viaţă, eram totuşi curioasă ce fel de moarte i-a hotărât aceasta – curioasă şi încrezătoare, căci ştiam că nu mă va dezamăgi. Deznodământul a fost unul demn atât de numele Agathei Christie, cât şi de cel al lui Hercul Poirot. Recomand cartea tuturor, dar în special celor care au îndrăgit-o şi ei pe autoare şi pe al său detectiv. O puteţi comanda la Libris, librărie online unde găsiţi o mulţime de cărţi online, cu transport gratuit chiar :).

Photobucket

P.S. N-am murit, sunt bine:). Asta în caz că se întreba cineva. Am ajuns deja la concluzia că cei ce spuneau că a 12-a trece cel mai repede ştiau ei ce spuneau. Deşi prima zi de şcoală a fost cam urâtă, am început anul foarte bine; sper să rămân la fel de optimistă şi când o să spun că mâine dau bac-ul, la propriu:). Şiiii sper să nu mai las să treacă aşa multă vreme între postări…Sper:)
O seară frumoasă să aveţi! <3

12 comentarii (+add yours?)

  1. Simona Geru
    Oct 31, 2013 @ 17:18:46

    Nu cred ca era necesar sa spui ca Poirot a murit, poate si eu (si altii) vroiam sa stim cum se termina toata aceasta serie si acum totul e in zadar… felicitari.

    Răspunde

    • Sayuki
      Oct 31, 2013 @ 20:50:04

      Poate. Dar poate inainte sa critici ar trebui sa te informezi un picut. Sa zicem ca din titlu nu-i chiar asa evident, dar din primele capitole deja stii ca Poirot n-o s-o mai duca mult. S-apoi, cu ce-as fi eu mai vinovata ca scriu asta pe blogul meu, decat editura care a scris asta in descrierea cartii (pe care presupun ca n-ai citit-o), care apare inclusiv pe coperta din spate? Poate ca pare spoiler, dar nu e. Daca ai fi fost cititoare mai veche de-a blogului, poate ai fi stiu ca eu nu dau spoilere nici daca mi se cer in comentarii, d-apoi sa le scriu eu, din proprie initiativa, in recenzii!

      Răspunde

  2. Simona Geru
    Noi 01, 2013 @ 16:40:52

    Am vazut tocmai de aceea ma deranjat faptul ca ai spus. Sunt o cititoare veche sa stii..Ma rog.

    Răspunde

  3. Simona Geru
    Noi 01, 2013 @ 16:41:17

    Si nu cred ca am criticat sau ca team jignit

    Răspunde

    • Sayuki
      Noi 04, 2013 @ 13:39:05

      Nu m-ai jignit, nici n-am zis asta, dar m-a cam deranjat sarcasmul de la final. In fine, acum sper ca te-ai lamurit si tu; nu-s genul care sa dea spoilere, nici macar daca sunt rugata..

      Răspunde

  4. Simona Geru
    Noi 05, 2013 @ 17:30:01

    Da, am inteles. Imi cersi eu scuze

    Răspunde

  5. denisucca
    Noi 20, 2013 @ 22:07:33

    Răspunde

  6. Allexa Young
    Noi 22, 2013 @ 16:09:40

    Răspunde

  7. Proiectul Jester
    Noi 27, 2013 @ 23:50:14

    Va invitam sa sustineti un proiect cultural pentru copii. „Povestea lui Jester” este un site de unde puteti descarca gratuit povesti bogat ilustrate si cu texte accesibile varstei. Cu ajutorul unei imprimante obisnuite obtineti o colectie de carticele numai bune de citit si de colorat. Textele si ilustratiile sunt puse la dispozitie de scriitori, traducatori si ilustratori profesionisti care sustin acest proiect din entuziasm si daruire.

    Va rugam sa ne vizitati siteul si sa ne sprijiniti descarcand povesti. Adresa proiectului este http://www.povestealuijester.ro . Va multumim.

    Răspunde

  8. asiafana
    Dec 29, 2013 @ 14:59:45

    Chiar seara trecuta am sfarsit cartea si am ramas uimita, Stiam deja ca Poirot va muri,caci citisem un articol pe internet despre asta. Dar nu m-a impiedicat sa citesc cartea si cu atat mai mult nu a ,,rupt magia”cartii. Important este cum anume a murit si mai ales ceea ce a infaptuit inaintea mortii sale.

    Răspunde

  9. Trackback: Nou în bibliotecă…(27) | Sayuki's blog

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

