Recenzie~ Harry Potter si Pocalul de Foc de J. K. Rowling

Hm, si iata ca ajung si la al patrulea volum al seriei, la fel de plin de mister si rasturnari de situatii ca si precedentele. Totusi, Harry Potter si Pocalul de Foc mi s-a parut un pic diferit ca structura, fata de primele 3 volume. Daca pana acum misterul se invartea mereu in jurul unor evenimente/obiecte/persoane misterioase, acum fortele raului nu mai par asa de..active *am spus par, atat, doar par*, si lasa actiunea sa se concentreze asupra Turnrului celor trei vrajitori, o competitie intre scolile de magie, care acapareaza cea mai mare parte din carte. Sincer, pe mine m-a cam plictisit toata povestea asta cu turnirul, pentru ca a fost cat se poate de previzibil; s-apoi, cum puteam sa stau si sa ma entuziasmez de probele prin care trebuiau sa treaca toti campionii, cand stiam ca fortele raului pandesc din umbra si lucreaza neincetat? Primul capitol a avut grija sa ma faca sa stau lipita de carte pana cand aveam sa aflu ce pun la cale. Asta…n-a fost previzibil.

Stiti ce-mi place cel mai mult si ma enerveaza in aelasi timp la cartile astea? Ca in fiecare volum apar multe personaje noi, despre trecutul carora nu stii nimic. Lucruri misterioase incep sa se intample si incepi sa banuiesti o gramada de personaje, ca in final vinovatul sa se dovedeasca exact cel in care aveai incredere. Sau invers. Ca mai apoi sa mai descoperi ceva si sa ramai si mai socat. Si in final sa afli care-i de fapt adevarata poveste si totul sa para atat de logic… Mai ales la volumul de fata, in final ma simteam ca la sfarsitul unui roman politist, cand detectivul spune ce si cum s-a intamplat, dar cu mai multa…magie:).

Ca scor, ii dau 4,5/5 ,deci deocamdata e pe locul doi in preferintele mele dintre volumele Harry Potter, la egalitate cu primul volum si imadiat in urma celui de-al treilea, care pana acum m-a impresionat cel mai tare<3. Acum am luat o mica pauza, sa mai citesc si altceva, ca ce-i prea mult strica si nu vreau sa ajung sa strig 'Alohomora' chiar in fata tuturor usilor inchise, dar in cateva zile ma intorc la Hogwarts <3.

10 comentarii (+add yours?)

1. Rose
    Aug 18, 2012 @ 22:54:23

Nu credeam ca sunt asa bune cartile <3 Am sa incerc si eu primul volum saptamana viitoare, chiar daca am vazut filmele :)

Aug 18, 2012 @ 22:57:22

Nici eu nu credeam ca sunt chiar asa de bune, dar am zis ca daca atata lume spune ca sunt, de ce sa nu le dau o sansa? :) Eu am avut noroc ca nu m-am uitat inca la filme. Il vazusem doar pe primul, dar cu asa multa vreme in urma incat si uitasem ca l-am vazut, d-apoi sa mai tin minte ceva din el:))

2. Bia
    Aug 18, 2012 @ 23:21:29

Nici eu. Ma abtin asa de mult sa nu ma uit la filme, dar cand vad cat lauzi cartile e ataat de greu. Abia astept sa am si eu cartile. Sper ca mi-ai primit e-mailul, e foooarte lung, deci cred ca am de asteptat destul de mult pentru un raspuns, dar nu e nimic, sunt obisnuita. :D

Aug 19, 2012 @ 23:22:14

Da, ti-am primit mail-ul. Tu spui ca ala e mesaj lung numai pentru ca nu vorbesti cu mine prin mail-uri. Sa vezi acolo ce mesaje mesajzilla scriu:)) Am sa-ti raspund ..aa..maine, in seara asta nu garantez nimic..

3. krisszu95shinny
    Aug 19, 2012 @ 08:40:58

le iubesc…desigur , eu cu ele am crescut..totusi acum daca le-as recitii ar fi ca si cum mi-as revedea copilaria trecand prin fata ochilor..cred ca este unica serie citita si recitita cu atata pasiune si acelasi elan

4. Vero
    Aug 19, 2012 @ 11:57:18

Sincer,nici eu nu ma asteptam tocmai la Moody prima oara cand am citit-o.Si a fost bine gandita partea cu evadarea din Azkaban.Dar Cedric,a murit degeaba :(( Si eu aseara am terminatb de citit volumul asta pentru a….4 oara parca?

Aug 19, 2012 @ 23:10:08

Oh, tu, te rog nu ma da spoilere, ca ajung sa o citez pe Rose ‘te rog mult, te rog in genunchi!’ Poate mai trece pe aici si lume care inca nu a citit cartile si n-a vazut filmele *gen eu* si nu-i frumos sa le strici surpriza:)

5. DORICE
    Aug 19, 2012 @ 13:41:48

Sincer mie filmul Pocalul de Foc imi place cel mai mult dintre toate! Nu imi amintesc daca mi-a placut la fel de mult cartea…

6. Sorin-Lucian Berbecar
    Aug 19, 2012 @ 19:55:28

Sayuki, dacă ți-a plăcut/ displăcut atât de mult partea cu povești ascunse ale unor personaje, care se dovedesc a nu fii ceea ce dădeau impresia la început, ține-te bine de tot pentru că volumul șase o să te șocheze iar volumul șapte te va da pe spate de-a dreptul, în privința asta. Dar gata, nu mai spun mai multe că îți stric plăcerea lecturii și entuziasmul de care dai dovadă.
    Posibil să existe o ușoară schimbare de stil odată cu volumul patru, dar nu uita că e vorba de o serie care a crescut odată cu cititorii. Majoritatea primilor cititori aveau exact vârsta personajelor (printre care și eu) ceea ce transformă seria HP într-un ghid de valori perfect pentru tineri; și tocmai acest lucru face seria atât de apreciată de tineri, lucru pe care criticii nu l-au înțeles, se pare!
    Lectură plăcută în continuare!

Aug 19, 2012 @ 23:17:29

De cand am inceput seria aveam o presimtire ca ultimile 2-3 volume vor fi cele mai ‘wow’ Oh, sunt asa curioasa, abia astept sa le citesc<3:))
      Intr-adevar, mie mi se pare ca farmecul genului asta de carti sta in faptul ca personajele au varste apropiate de ale celor carora le sunt destinate:). Si stiu ca sunt si adulti care citesc genul asta de fantasy, dar tare ma intreb cum va fi sa citesc cartile astea cand voi mai creste. Mie deja mi se pare trist ca am crescut mai mare decat unele personaje care, atunci cand citeam despre ele, aveau aceeasi varsta cu mine sau chiar erau mai mari..
      Merci la fel:)