Jurnal de cititoare: O iarnă livrească.

A trecut iarna (foarte repede, după cum mi-a părut mie) și a venit primăvara și afară plouă în ultimul hal (sau ploua, când acum două zile când scriam asta). Este, așadar, timpul pentru un nou ”anotimp livresc”, adică o recapitulare a ce-am citit eu iarna asta. Numărul cărților este mai mare decât mă așteptam (în total 10 cărți), însă acest fapt e destul de irelevant, pentru că doar două dintre ele au fost mai stufoase (peste 400 de pagini), iar 70% au fost cărți pentru copii, destul de ușurele.

941363

Prima carte pe care am citit-o această iarnă a fost „Chemarea monstrului” de Patrick Ness. A fost altfel decât mă așteptam, însă m-a surprins într-un mod plăcut. Recenzia mai pe larg aici.
Notă: 4/5 steluțe





AssassinsApprentice

Assassin’s Apprentice”, primul volum din Farseer Trilogy de Robin Hobb (cartea a apărut și la noi la Nemira, cu titlul Ucenicul asasinului) – Mi-a plăcut mult stilul de scriere al autoarei și mi-a plăcut mult și cartea.
Este vorba despre Fitz, bastardul prințului moștenitor, care într-o bună zi ajunge la curtea tatălui său. Nu vreau să dau alte detalii despre acțiune, cred că deja titlul o face destul. Acțiunea are loc intr-o lume fantastică medievală, întâlnim și puțină magie (în sensul unor abilități speciale), și, desigur, veșnicele comploturi și urzeli prezente la orice curte.
A fost o lectură plăcută și destul de antrenantă, dar i-a lipsit acel ceva care să o facă extraordinară.
Notă: 4/5 steluțe.

77392

Anne of the Island”, volumul 3 din Anne of Green Gables de L. M. Montgomery – Se continuă povestea din primele două volume ale seriei (aici recenzia lor), iar Anne ajunge o tânără domnișoară.
Mi-a plăcut enorm de mult volumul ăsta, m-a emoționat cum demult n-a mai făcut-o o carte, chiar mai tare decât volumele anterioare. Anne trece în continuare prin tot felul de aventuri mai mult sau mai puțin amuzante, însă dispare o parte din inocența copilăriei ei, căci crește și, la fel cum face cu oricare dintre noi, viața nu întârzie să-i arate că nu totul e nori roz și curcubee. Mi-a plăcut foarte mult cum Monrgomery o face pe Anne să treacă prim etapele maturizării, aceleași etape prin care trecem cu toții. M-am regăsit în carte și am empatizat foarte bine cu Anne și cu emoțiile ei, ceea ce a făcut să-mi placă atât de mult cartea și seria aceasta.
Notă: 5+/5 steluțe

peter-pan-peter-pan-in-kensington-gardens_1_fullsizePeter Pan” de J. M. Barrie este unul dintre clasicele copilăriei pe care eu încă nu le citisem. Când eram mică de tot, am văzut desenul animat la televizor, din care nu rămăsesem decât cu amintiri extrem de vagi, dar care au început să se contureze pe măsură ce citeam cartea.
Povestea e una foarte frumoasă, ar merita o recenzie, însă nu cred că mai are nevoie de vreo introducere :).
Notă: 4/5 steluțe

Curs practic de Java” de Cristian Frăsinaru – o carte pe care am citit-o în sesiune pentru un examen, pentru că reprezenta bibliografia cursului (adică slide-urile profei erau practic copy/paste din cartea asta dar cu un aspect groaznic și mai puțină informație). Mi s-a părut o carte destul de bună, poți învăța Java din ea, dar nimic extraordinar.
Notă: 3/5 steluțe

51ieb1vxcGL._SY344_BO1,204,203,200_A little princess” de Frances Burnett Hodgson este tot o carte pentru copii, un clasic de care eu am auzit prin clasa a 7-a si de atunci mi-a tot stat gândul la ea, am mai și căutat-o uneori, iar acum în sfârșit am citit-o.
Mă gândeam să fac un fel de recenzie dublă pentru ea și Peter Pan, să fac un fel de comparație între ele căci, deși ambele sunt scrise in Marea Britanie la inceputul secolului trecut, sunt două cărți foarte diferite. Mica prințesă este acel tip de poveste cu adevărat clasică, în sensul că are acea constructie rigidă în care totul e fie alb fie negru și personajul principal tinde spre perfecțiune. Aș putea asemăna Mica prințesă cu un fel de Cenușăreasa. Mi-a plăcut, însă m-a cam deranjat lipsa de realism.
Notă: 3/5 steluțe

bookpic-jim-nasturel-si-lukas-mecanicul-de-locomotiva-90164Jim Năsturel și Lukas, mecanicul de locomotivă” de Michael Ende este o carte specială din două motive. Voiam să o citesc de când am aflat de existența ei și am realizat că unul dintre desenele marcante ale copilăriei mele este făcut după ea (motivul numărul 1) și apoi am aflat că e scrisă de Michael Ende, autorul uneia dintre cărțile marcante ale copilăriei mele, și anume Poveste fără sfârșit (motivul numărul 2).
Mi-a plăcut tare mult să mă întorc în lumea lui Jim Button după așa multă vreme, a fost frumos și nostalgic, iar cartea a fost exact ceea ce mă așteptam să fie. E o lectură ușoară, pentru copii, captivantă, plină de aventură și fantastic, despre încercarea lui Jim, a lui Lukas și a locomotivei lui, Emma, de a-și găsi un loc în lume.
Notă: 4/5 steluțe

editura-corint-batalia-vraciului

Bătălia vraciului”, volumul 4 din Cronicile Wardstone de Joseph Delaney a fost cartea cu care mi-am potolit pofta subită de dark fantasy. Recenzia aici.
Notă: 4/5 steluțe



Metamorfoza” de Kafka – am citit-o pentru că stătea demult prin bibliotecă, era scurtă și mică și am putut-o citi în cadă cât am fost acasa în vacanța dintre semestre (citeam atunci Numele vântului, și mi-era frică să m-o scap în apă la cât de mare e). O bucățică din mine moare când spun asta despre un clasic, însă nu m-a impresionat cu nimic.
Notă: 2/5 steluțe

29262019Alice au Pays des Merveilles” de Lewis Caroll – asta-i Alice în Țara Minunilor, desigur. Sunt mândră s-o fi citit acum și în franceză :). Mică istorie: din motive care nu-mi spunt pe deplin clare, ador cartea asta, motiv pentru care eu, care nu recitesc cărți aproape niciodată, am citit-o de 4 ori: am citit-o în română când eram mică, am recitit aceeasi ediție cândva prin liceu, am citit-o în engleză anul trecut. Acum a fost în a treia limbă. Sper că până tremin facultatea s-o citesc și-n germană :).
Am luat-o de la o librărie franceză peste care am dat din întâmplare (fiind la propriu rătăcită pe undeva printre Romană și Universitate). E prima carte pe care o citesc în franceză, și am ales-o în principal pentru că era doar 10 lei (gândul meu era să nu mai cumpăr cărți, dar așa ceva n-am putut refuza). M-am gândit, în euforia mea de moment, că e și scurtă și pentru copii, deci trebuie să fie și ușoară – lucru greșit. Probabil în română e okay, dar de citit în altă limbă mi se pare o carte destul de greoaie, lucru pe care l-am realizat încă de când am citit-o în engleză. Pe lângă faptul că are multe cuvinte mai puțin obișnuite, chiar arhaisme, construcția frazelor e destul de întortocheată și nu chiar așa lesne de înțeles, mai ales când nu ești obișnuit cu cititul în limba respectivă. Dar cu dicționarul alături și cu răbdare, am reușit s-o termin destul de repede, raportat la timpul liber pe care l-am avut. Mi-a plăcut experiența cititului în franceză, o voi repeta.
Notă: 4/5 steluțe

A fost o recoltă mulțumitoare această iarnă :). Mi-e teamă însă că la următoarea recoltă nu voi avea prea multe beletristici de înșirat, căci momentan citesc 2 cărți pentru facultate și încă două tot de prin domeniu, pentru că aparent nu mi-e destul cât am de-a face cu facultatea și am nevoie de chestii extra…și cine știe ce o să mai apară. În plus, tocmai a început Semestrul (observați majuscula), cunoscut în facultate drept „groaznicul”, „teribilul”, „mult-temutul”, „*inserează aici orice adjectiv la fel de măgulitor mai știi*” – semestrul 2 din anul 2. Și dacă stau cu șiretul dezlegat la o gheată de prin noiembrie spunând că n-am avut timp să-l leg, cine știe ce grozăvii se vor mai întâmpla acum! Glumesc :) Mai puțin în partea în care spun că stau cu șiretul dezlegat din noiembrie și că nu voi avea timp de nimic semestrul ăsta :)). Și partea cea mai groaznică e că deja ador 4/6 materii și că sufăr că n-am timp să mă ocup de toate cum aș fi vrut. Dar o iau pe câmpii, vorbeam despre cărți. Rămâne de văzut câte voi citi primăvara aceasta..

Photobucket

3 comentarii (+add yours?)

  1. Simona
    Mar 06, 2016 @ 21:45:52

    Hey there! ^_^ Long time no comment~
    Mult spor la facultate și la lectura pentru specializarea ta!! ^_^ You can do it!
    Îmi pare bine că ai reușit să mai lecturezi destule cărți cât să fii și tu mulțumită de progres. Wow, cartea lui Michael Ende!! O am și eu însă de abia acum realizez că are legătură cu Jim Button!! Cât de tare. :D Mi se părea mie că îmi dădea un feeling cunoscut. :)))

    Luna aceasta citim pentru Cartepidemia „Alice în Țara Minunilor”. Mi-ar plăcea ca pe viitor să am ocazia să o citesc și în franceză. În română și în engleză mi-a plăcut. :D Ar fi o provocare să o testez în franceză. Mă bucur că ai avut ocazia să te lupți cu ea. :p

    Take care~~

    Răspunde

    • Sayuki
      Mar 08, 2016 @ 22:11:56

      Mulțumesc frumos pentru urări! :D
      Am aflat că o citiți pe Alice chiar în ziua în care am terminat-o eu de citit :)) Și mie mi-a plăcut foarte mult în română și engleză, dar acum i-am dat doar 4 steluțe pentru că mi-a fost un pic afectata lectura de faptul că n-am putut să înțeleg chiar tot ce citeam, părea mai nonsens ca de oricei :)).
      Oh, apropo, chiar de la tine dintr-un filmuleț am aflat de cartea cu Jim :)).

      Răspunde

  2. Trackback: Ce au scris BookBlogerii în martie 2016 - Cărţi care contează

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

