Confesiunile unui șoricel de bibliotecă #1 Timp puțin, mofturi multe și abandon livresc.

77197b7c0398f606b835b9fedb0f01fcCum de când cu facultatea nu mai am timp de niciunele, am început să fiu un șoarece de bibliotecă din ce în ce mai mofturos, pe motiv că dacă tot am timp doar de vreo 2-3 cărți medii (ca numar de pagini) pe lună, cărțile alea trebuie să-mi merite timpul. Așa că, de unde altă dată citeam tot felul de cărți, și bune și proaste și comercialități și grozăvii cu scris mic și n sute pe pagini, m-am trezit zilele trecute, în timp ce încercam să-mi aleg cartea de recenzat de la Libris pe luna aceasta, că nu știu ce să aleg; și nu obișnuitele drame când ai un wishlist de câteva zeci de cărți și tu trebuie să alegi una, ci dramele în care ai atâtea pretenții că nu găsești cartea care să le satisfacă pe toate.
Cum așa?

Păi când te pomenești că timpul liber zburdă pe câmpiile copliăriei tale apuse, atunci începi să-l prețuiești. Așadar am început să îmi selectez lecturile cu mai mare grijă și, grozăvia grozăviilor, să abandonez cărți!
Încă n-am făcut-o de prea multe ori, însă abia am început. Prin liceu nu credeam c-o să ajung la asta. Atunci citeam orice și mă chinuiam chiar și cu romane cu miros de maculatură, căci cine știe ce se poate întâmpla până la finalul cărții, iar mie îmi place să sper. Frumoase vremuri apuse :). Acum văd că poate ar fi fost mai util și mai inteligent să o las baltă, căci nu cred că merită. Însă pe-atunci cărțile neterminate încă-mi atârnau pe conștiință cu greutatea câte unei cărămizi. Cred că încă o mai fac, dar depinde de carte. Încă mă mai simt uneori bântuită de Anna Karenina, deși am reușit s-o termin acum mai bine de un an (după o pauză de vreo jumătate de an), și totuși am abandonat fără să mă gândesc de două ori cărți precum „Tronul de Cleștar” sau o anume carte despre programarea în limbaj de asamblare (groaznică treabă) – pentru că nu mă înteresau și nici nu am văzut vreo posibilitate a unui viitor în care să mă intereseze; altfel spus, lectura lor mi s-a părut aproape inutilă, ba mai mult, mă reținea de la a citi ceva ce mi-ar oferi mai multă satisfacție.

Notă pentru sine:
Timpul e prea prețios să citești cărți proaste.
Sau care nu-ți plac, oricât de adorate de n generații de cititori or fi fost ele.

P.S. Nu mă plâng de actuala mea situație, însă uneori mi-e dor de când aveam timp de citit orice fel de cărți :).

P.P.S. Cu a mea meticulozitate combinată cu sesiunea, a durat o două zile să mă hotărăsc asupra cărții de care vorbeam :)).

Photobucket

6 comentarii (+add yours?)

  1. Loreen G
    Feb 07, 2016 @ 19:15:18

    Ce simpatic e șoricelul din imaginea de mai sus! :)
    Eu cred că nu e important numărul de cărți citite, mai mult contează că citești ceva, oricât de neînsemnat ar părea…

    Răspunde

    • Sayuki
      Feb 07, 2016 @ 20:57:46

      Sunt de acord, însă ce voiam să evidențiez e că dacă tot numărul nu e prea mare iar timpul devine prețios, prefer să depun ceva mai mult efort în a-mi alege lecturile, pentru a încerca maximizarea satisfacției, mereu găsită în cantități mai mari când e vorba de cărți bune :).

      Răspunde

  2. Ruxandra Maria (Lissa)
    Feb 09, 2016 @ 18:05:42

    Hai fato acasă mai repede, că murim aici de la atâta engleză combinată cu seriale pline de vampiri şi oh doamne câte am să-ţi povestesc!

    Răspunde

  3. Georgi
    Feb 19, 2016 @ 10:21:22

    Sunt noua pe aici, dar te-am adaugat la bookmark, caci imi place blogul tau!
    Cautam pe net, ce sa imi mai cumpar de citit. Si am ajuns la tine :)
    M-am uitat de curiozitate la sectiunea „Citite in…” si am observat ca ai mare dreptate. Numarul cartilor citite de tine a scazut cu 10, de la an la an.
    Nici eu nu mai am timp de citit. Mai intai facultate, apoi job.
    Intre timp au aparut si alte hobby-uri (PS3, tenis, jocuri de societate, colorat, work out, alergat, cascat gura pe youtube), deci timpul meu liber, si asa limitat, s-a redus considerabil in favoarea cartilor.
    Mai nou, citesc multe carticele din astea usoare, gen „chick-lit”. Le devorez rapid, imi iau portia de lectura si ma simt bine ca am mai adaugat o carte pe lista.
    Nu e chiar cea mai inspirata alegere, dar chiar nu am timp de carti serioase.
    Acum vreau sa ma apuc sa citesc „Jocurile Foamei”. Pana acum nu m-au atras, dar imi place mult Jennifer Lawrence si vreau musai sa vad filmele, mai ales ca e actrita principala. Dar eu urasc sa vad filmul inaintea cartii. Am facut prostia asta cu „Stapanul Inelelor” si „Hobbitul” (plus, inca alte filme adaptate dupa carti, dar nu imi vin in minte alte exemple acum). Si n-am nicio tragere sa citesc acum cartile, desi stau pe raft de 1 an si asteapta sa imi infing nasul in ele…
    Apoi trec la artileria grea : „Game of thrones!”.
    Un prieten mi-a recomandat sa trec direct la serial, deoarece cartile sunt extrem de „lente” si cu mult prea multe detalii plictisitoare. In genul ca povestesc o scena (gen, o cina) pe 7-8 pagini. Si e posibil sa ma plcitsesc. Dar, ma bag.
    Oricum, vroiam sa te felicit pentru numarul mare de carti citite. Nu stiu cati ani ai, dar vreau sa spun ca eu n-am citit atatea carti in viata mea. Si am doar 23 de ani.
    Nu e timpul pierdut, dar clar, sa citesc 70 de carti intr-un an este ceva..imposibil!!
    Bravo.

    Răspunde

    • Sayuki
      Feb 19, 2016 @ 11:24:58

      Foarte drăguț :D Comentariul tău aproape că e mai lung decât articolul :))
      Nici pe mine nu mă atrăgeau de nicio culoare Jocurile foamei, acum mulți ani înainte să le fi citit, mai ales că pe atunci aveau și coperți urâte:)) Dar am fost plăcut surprinsă, primul volum l-am citit prin a 8-a parcă, și stăteam după ora de culcare cu felinarul pe sub pătură :).
      Game of thrones vreau și eu de multă vreme să citesc, și tot amân din cauză că am primul volum în ediția gigantică, cea cartonată, șă după ce că e un monstru de carte, nici n-o pot căra cu mine pe nicăieri.

      Nu pot spune că-s foarte mândră de cele 70 de cărți, căci nu sunt pe acolo decât chestii cu vampiri și alte lucruri de genul care erau la modă pe atunci și erau foarte ușor de citit, dar, oricum, mi-e un pic dor de vremea când aveam atât de mult timp liber :).

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

