Alice în Țara Minunilor, varianta carte de colorat



Editura: Litera
Format: paperback, 287x 224 mm
Anul ediției: 2016
Număr pagini: 96
O găsești la: Diverta





Știu că am mai spus pe aici, din când în când, că mie-mi place foarte mult să desenez – nu știu însă dacă am spus și că, mai mult decât asta, îmi place să colorez. Adesea, când merg prin hipermarkerturi, fac o tură și pe la raionul cu acuarele și creioane colorate, așa, să le salut, iar din când în când mă apucă din senin pofta de colorat și-mi scot ustensilele de la naftalină. Partea tristă e că de câțiva ani n-am mai prins răgazul de a mă așeza la masă și a desena cu orele, așa cum făceam pe vremuri, până când rezultatul era mulțumitor și puteam trece la colorat. Și așa am ajuns la motivul pentru care cărțile de colorat mi se par o idee bună și pentru copiii mai mari: pot sări peste etapa desenului și trece direct la culori!
Probabil că există destui oameni care nu înțeleg această manie a cărților de colorat ce a pus stăpânire pe lume în ultimii ani, lucru care mi se pare în regulă, însă pentru alții, printre care și eu, coloratul sau pictatul reprezintă o activitate foarte relaxantă de întreprins din când în când.

Motivul pentru care am ales cartea cu Alice este, în primul rând, faptul că sunt o mare fană a personajului și a poveștii lui Lewis Carroll, iar în al doilea rând faptul că ilustrațiile sunt de o așa natură încât să se potrivească foarte bine, după părerea mea, cu pictura în acuarelă. În alte cărți de acest tip pe care le-am văzut, liniile contururilor ilustrațiilor erau mereu exacte și închise, pe când aici liniile nu sunt așa rigide iar uneori contururile se pierd, râmân deschise, ceea ce oferă mai multă flexibilitate, mai potrivit acuarelelor. Și cel mai tare îmi place să pictez.

Cele două ilustrații de mai sus le-am colorat folosind acuarele, iar cea mai mare teamă în astfel de cazuri este să nu se încrețească, ude sau chiar rupă hârtia. Din fericire nu a fost cazul. Eu folosesc de obicei destul de multă apă atunci când pictez și bineînțeles că s-a vălurit puțin foaia, însă nu exagerat de mult având în vedere că totuși hârtia specială pentru acuarelă este mult mai groasă decât cea a cărții.

Am colorat una dintre pagini (cea de mai jos) și cu creioane colorate, a fost chiar prima ilustrație colorată din această carte. Este un proces mai minuțios față de pictură și sincer prefer aspectul acuarelelor :).

Și ca să fie treaba treabă, am încercat și o combinație de creioane colorate și carioci:

În concluzie mă declar mulțumită de carte, îmi plac foarte mult ilustrațiile, dar și calitatea hârtiei. Singurul minus ar fi că în unele ilustrații Alice are o față destul de înfricoșătoare, însă de cele mai multe ori nu prea se vede, așa că am trecut peste :).
Din păcate n-am avut timp să termin decât două imagini, însă pe măsură ce mai colorez revin cu imagini.

Mulțumiri pentru carte librăriei Diverta! O găsiți pe Alice pe rafturile lor!

Photobucket

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

