Călător prin București #5 Excursie la Palatul Mogoșoaia

DSC_0797e

     A trecut mai bine de un an de când m-am ocupat ultima dată de această rubrică (ce-i drept, nici nu-mi amintesc să fi văzut ceva nou și interesant în ultimul an în București..), însă astăzi revin cu o excursie la Palatul Mogoșoaia – nu chiar în București, dar foarte foarte aproape. Îmi doream de multă vreme să ajung la Mogoșoaia și e a treia oară pe anul ăsta când am plănuit să merg și totodată prima dată când nu m-am trezit cu ploaie în dimineața plecării :).

Înainte de toate, să vedem cum ajungem acolo, căci s-a dovedit un lucru tare important și am avut parte de câteva aventuri pe această temă.
E destul de ușor de ajuns luând metroul pe magistrala verde până cel puțin la stația 1 Mai (sau mai departe, spre Parc Bazilescu și după, la noile stații). De la stația la care alegeți să coborâți din metrou luați autobuzul 508, biletul e 4 lei, și vă poate lăsa chiar lângă parcul Mogoșoaia sau la palat și face cam 10-20 de minute până acolo.
Nu, să nu vă treacă prin cap să luați trenul până la Mogoșoaia, acel personal care face vreo 30 de minute până acolo și care pleacă din și spre Gara de Nord la o mulțime de ore convenabile. Pe asta am încercat-o noi, căci trenul părea mai comod decât autobuzul, si, în gara destinație, alături de alți câțiva turiști (mă gândesc că se întâmplă destul de des), să aflăm că gara Mogoșoaia nu este în comuna Mogoșoaia, ba chiar e la câțiva kilometrii de mers pe un drum aproximativ inexistent, prin mijlocul pustietății. Partea bună e că oamenii din gară au fost suficient de drăguți cât să ne transporte până la intrarea în comună…cu o locomotivă! Fiind o fană a trenurilor, chestia asta mi s-a părut super tare! :D
La întoarcere am luat autobuzul și metroul cum v-am spus mai sus, ceea ce părea că va fi destul de ușor și sigur comparat cu drumul pe care am venit, însă și acolo am avut alte aventuri, destul de amuzante, cu un metrou stricat și cu mecanici nehotărâți.

Vă recomand să începeți vizita cu parcul: este foarte drăguț amenajat, curat și îngrijit și m-a surprins într-un mod foarte plăcut. Iarba era foarte frumoasă și te îmbie să te așezi pe ea, la umbra unui copac. Și erau destui oameni care făceau asta. Totuși nu mi s-a părut deloc aglomerat, fapt ce m-a bucurat mult.
Parcul se lungește pe lângă un lac ale cărui culori mi-au plăcut tare mult și duce până la domeniul Mogoșoaia, unde se află palatul și iarăși parc.

DSC_0751

DSC_0761

DSC_0787

Interiorul palatului nu mi s-a părut foarte impresionant, însă exteriorul și curtea interioară mi-au plăcut mult. Ca și parcul, sunt foarte îngrijite. Palatul se află tot pe malul lacului, iar priveliștea și împrejurimile mi s-au părut foarte frumoase – un loc în care mi-ar plăcea să locuiesc, cu mențiunea că nu într-o casă așa de mare.

DSC_0820

DSC_0826

DSC_0837

DSC_0839

DSC_0845

Mi s-a părut un loc foarte drăguț, în care aș mai merge și pe care vi-l recomand și vouă, dacă sunteți prin București, ca destinație de weekend relaxant.

Și ca să legăm puțin plimbarea și de sfera literară, palatul s-a aflat, începână de pe la 1830, în posesia familiei Bibescu, din care a făcut parte, desigur, și Martha Bibescu, o mare personalitate a secolului trecut care, printre altele, a fost și scriitoare. Eu nu am citit niciuna dintre cărțile ei, însă, dacă voi ați făcut-o, sunt tare curioasă ce impresii v-au lăsat!


Photobucket

2 comentarii (+add yours?)

  1. simonaursulescu
    Aug 16, 2017 @ 00:02:18

    Am urmat cele scrise in articolul tau si a iesit o excursie pe cinste la Mogosoaia 😍❤

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 16, 2017 @ 19:41:24

      Mă bucur tare mult :D Nu aveam mari speranțe că-mi va urma cineva recomandările, cu atât mai puțin să se și întoarcă să-mi spună cât i-a plăcut excursia :) Mulțumesc de feedback :D

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

