Cărți pentru copii pe care le-am citit și adorat

 photo carti-pentru-copii_zpsn4hhonvm.png

      Dat fiind faptul că mă dau în vânt după cărți pentru copii și că le citesc acum cu și mai mare plăcere decât o făceam în copilărie, nu puteam lăsa să treacă ziua de 1 iunie fără un articol pe această temă (oricât de clișeic și răsfăcut ar fi acest lucru). Inițial mi-am dorit ca tema articolului să fie cărțile copilăriei mele, însă despre asta am mai vorbit și m-am gândit că poate ar fi interesant ca de data aceasta să vi le și arăt, însă pentru asta trebuie să ajung pe acasă, așa că mai amânăm vreo 2-3 săptămâni. Până atunci însă am făcut o listă ”complementară”, în care am adunat cărțile pentru copii care se află printre lecturile mele preferate, dar pe care le-am citit începând de prin clasa a 11-a și până în prezent și pe care le-aș recomanda oricui știe să citească.

 photo 1_zpsomcnhjmd.png

Într-o ordine aleatoare, începem cu două serii care mă îndoiesc că mai au nevoie de vreo introducere:
Harry Potter de J. K. Rowling, o serie plină de magie care a marcat generații întregi de cititori ce au crescut sau chiar s-au apucat de citit cu Harry Potter, dar pe care eu am ajuns s-o îndrăgesc abia spre sfârșitul liceului.
Percy Jackson și Olimpienii de Rick Riordan (recenzie), o serie ce ia zeii din legendele grecești și îi aduce într-un New York contemporan și într-o tabără de vară pentru copii pe jumătate zei.

 photo 2_zps8ch0akk5.png

Anne of Green Gables de L. M. Montgomery (recenzie), o serie care se află cam în toate listele mele de preferate. O serie care începe cu o fetiță care vorbește mult prea mult și care face o mulțime de năzbâtii și care evoluează volum după volum, pe măsură de Anne crește și se maturizează.
Vântul prin sălcii de Kenneth Grahame (recenzie), o carte care-mi inspiră foarte mult calm, bună de citit într-o zi toridă de vară când o plimbare liniștită cu barca pe lac, alături de Cârtița și Șobolanul de apă, pare o idee perfectă; asta când nu vei fi prins în aventurile domnului Broscoi în timp ce evadează din închisoare, se deghizează în servitoare și se aruncă din trenuri în viteză.

 photo 3_zpsazukhi3c.png

Un băiat numit Crăciun de Matt Haig (recenzie), nu tocmai o carte de sezon, însă neapărat de pus pe lista de citit în decembrie. E cea mai frumoasă poveste de Crăciun pe care am citit-o.
Aventuri în Momilandia de Tove Jansson (recenzie), primul meu roman grafic, foarte magic, amuzant și adorabil. Îmi pare rău doar că Arthur n-au mai publicat și volumele următoare, dar încă sper.

 photo 4_zpse2hblgzu.png

Tunele de Roderick Gordon & Brian Williams, o carte a cărei acțiuni are loc în subteran, într-o civilizație neobișnuită care trăiește chiar sub picioarele noastre.
Cronicile Wardstone de Joseph Denaley, o serie dubioasă și înfricoșătoare, cu vraci, vrăjitoare, demoni, spirite și ale creaturi ale răului cu care vraciul și ucenicul său trebuie să se lupte, într-o lume în care superstițiile noastre prind viață.

 photo 5_zpssxanbk6f.png

My Neighbor Totoro de Tsugiko Kubo, scrisă după filmul cu același nume al lui Hayao Miyazaki, este la fel de încântătoare, adorabilă și dubioasă precum animația. Eu sunt o mare fană a lui Totoro, așa că titlul nu putea lipsi din biblioteca mea sau din această listă.
La Medeleni de Ionel Teodoreanu – ultimul dar nu cel din urmă, nu putea lipsi romanul copilăriei Olguței și a Monicăi, cu atât mai mult cu cât mi-am petrecut câțiva ani adorându-l pe Ionel Teodoreanu, la care încă mă mai gândesc umplându-mă de nostalgie.



Aceasta a fost lista mea – am încercat să mă limitez doar la 10 titluri :)
Voi mai citiți cărți pentru copii? Ce titluri ați adăuga într-o astfel de listă?

Photobucket

2 comentarii (+add yours?)

  1. ilovefantasybooks
    Iun 01, 2017 @ 11:51:55

    Dragut

    Răspunde

  2. Georgi
    Iun 06, 2017 @ 22:19:05

    -Pe Harry Potter le-am citit. Am mai zis, au fost cartile mele de suflet. Cu toate astea, mi-e sictir sa citesc ultima carte aparuta. Nu imi plac rascolirile astea:)). Dar am sa o fac, intr-o buna zi.
    -La Medeleni. Mi-a placut doar prima carte. Eram clasa a 6a cand le-am citit. Am sa le recitesc, e ceva cu cartile astea…
    -Am ramas la cartea a 6a de la Cronicile Wardstone. Am de cumparat si pe restul.
    Si chiar am avut o tragere de inima, chiar acum, cand am fost in vacanta la mare, dar aveau in librarie doar de la cartea 8 in sus. Pe Elefant, cartea a 7a zici ca a intrat in Pamant. Eu sunt perfectionista si vreau sa le comand pe toate o data. Adica, urmatoarele.
    -Asa ca, mi-a picat in mana… Urzeala Tronurilor. Dap. Cat am fugit eu ca dracul de tamaie de cartile alea si cumva, s-au lipit de palma mea. Adica prima :))) Cum era aia cu „De ce ti-e frica, nu scapi”? :)). Era singura din librarie care mi-a captat atentia. Singura pe raft. Un biblioi de 800 si ceva de pagini. Am citit deja 400 in vreo 3 zile. Ma supara ca are EXTREM de multe personaje, sunt la jumatatea cartii si inca ma incurca cine e cu cine, cine nu se suporta cu cine, din astea… Dar, inteleg de ce e frenezie cu ea. Te tine lipit. Gata. Am intrat in hora GOT. Ma mai enerveaza anumite faze din carte, legate de violuri, incest, chestii tabu de care autorul s-ar fi putut lipsi si aici am impresia ca ii lipseste o doaga ori isi expune fanteziile bolnave acolo. Chiar daca scenele sunt mentionate asa „casual”, parca le expune cu prea mare usurinta, de parca ar fi ceva normal, lol. Cam atat.

    -Am si „Tunele ” in vizor. Tot asa, pusesem ochii pe ea in liceu, dar nu aveam bani sa imi cumpar. Eh… Acu ii inteleg pe bosorogii cu bani, care isi iau Ferrari la 70 de ani :))))).

    In alta ordine de idei, mie mi-e cam dificil sa citesc carti pentru copii. Am mai zis eu si despre Cronicile Wardstone, ca mi-e greu sa tratez personajele ca si copii.Chiar si in Urzeala Tronurilor, o parte din personaje au 7-15 ani si tot asa, imi este peste mana.
    Poate, am sa dau o sansa unor carti din lista ta. Intr-o zi… Vorbesti mult prea frumos despre ele, ca sa nu imi atraga atentia :).

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

