Recenzie: Pinguinul care voia să afle mai multe de Jill Tomlinson

 photo br5_zps7ggn3qcl.png

Jill Tomlinson - pinguinul care voia sa afle mai multe


Titlu original: The Penguin who wanted to find out
Editura: Nemi
Format: paperback, 200x 130 mm
Anul ediției: 2016
Anul primei publicări: 1979
Număr pagini: 87
Comandă la: Nemira, Libris



Pentru că sunt acasă și, cu toate că ieri era frumos și chiar călduț afară, azi dimineață m-am trezit cu fereastra acoperită de zăpadă, cu minus multe grade în termometru și cu Dobrogea ruptă de civilizație (ca să vezi ce neașteptat!, și mâine am și eu tren..) m-am gândit la cartea cu pinguinul toată ziua.
M-am gândit la primul capitol al cărții, intitulat „Este frig” și la ilustrațiile cu pingiuni zbârliți stând pe gheață și la felul în care se încălzesc ei.

Spre deosebire de Bufnița care se temea de întuneric, a aceleiași autoare, care este o carte cu bufnițe, despre frica de întuneric, Pinguinul care voia să afle mai multe este o carte cu pinguini, despre pinguini.

Micul roman ni-l prezintă pe Otto, cel mai mare pui de pingiun din grupul său și totodată un pui însetat de cunoștințe, care pune tot felul de întrebări pingiunilor adulți despre viața pe și sub gheață. Este astfel o carte educativă ce oferă o mulțime de informații despre pingiuni într-un mod foarte simpatic.

Mi-a plăcut felul în care autoarea a conturat personalitățile pinguinilor, atât a personajelor și a pingiunilor cu rol special în grup, cât și la modul general, a grupului ca întreg. Mi-au plăcut numele demne de un pinguin impreial pe care le-a ales (de exemplu Nero sau Claudius) și mi-a plăcut faptul că femelelor pinguin li se spunea „doamne”.

Cu toate că mi-a plăcut mai mult Bufnița care se temea de întuneric, fapt datorat temei, Pinguinul care voia să afle mai multe mi s-a părut o carte la fel de simpatică, cu personaje adorabile pe care cu siguranță le va îndrăgi orice copil căruia îi plac pinguinii. Este ușor de citit, scurtă (eu am citit-o așteptând la coadă la cantină..) și nu plictisește.

Mulțumesc frumos Editurii Nemira pentru oferirea acestei cărți în schimbul unei recenzii!

Photobucket

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

