Și a mai trecut încă un an…

 photo 2017_zpsrmguexpg.png

Pentru că-mi plac tradițiile, nu putea să lipsească acest al 7-lea post de 31 decembrie din istoria blogului, în care să fac o scurtă recapitulare a anului ale cărui ultime ore se scurg acum și a cărților citite pe parcursul lui.

2016 a fost pentru mine un an bun pe toate planurile, singurul meu regret fiind că anul acesta am neglijat desenatul cum n-am mai făcut-o niciodată.
Pe plan livresc a fost cea mai mare surpriză, deoarece am reușit să citesc mult mai multe cărți decât credeam că pot, judecând după numărul aflat mereu în scădere în ultimii ani. Goal-ul meu pe Goodreads era de 25 de cărți, dar l-am îndeplinit undeva prin iulie și am ajuns acum la 55 de cărți. Asta înseamnă că 2016 a fost al doilea cel mai bogat în cărți citite, după 2011. Cu toate că parcă anul ăsta am citit cărți mai scurtuțe și nu la fel de mulți clasici greoi sau stufoși ca-n anii trecuți, sunt totuși mândră de ce-am citit și în special de diversitatea cărților citite.
Și că tot am de unde alege, am decis anul acesta să fac și-un top 10 al cărților citite. Nu sunt neapărat cele mai bune, sunt multe altele pe care aș fi vrut să le mai includ în top (dar cred că devenea un top 20), nu sunt nici într-o ordine strictă: doar o selecție de titluri citite anul acesta și pe care le-aș recomanda.

10. Sfârșitul copilăriei – Arthur C. Clarke (recenzie), autorul a fost și în topul meu de anul trecut, căci se pare că sf-urile lui cu tente filosofice sunt exact ce-și dorește șoricelul de bibliotecă din mine.

9. Vântul prin sălcii – Kenneth Grahame (recenzie), o carte pentru copii care mi-a plăcut foarte mult, care-mi inspiră liniște și armonie, cu toate că are și episoade care numai liniștite nu sunt.

8. La răscruce de vânturi – Emily Brontë, o carte pe care am mai încercat să o citesc în urmă cu câțiva ani, dar care la vremea aia nu mi-a prea plăcut.

7. Un băiat numit Crăciun – Matt Haig (recenzie), una dintre cele mai frumoase cărți pentru copii pe care le-am citit :).

6. Singur în Berlin – Hans Fallada (recenzie), o carte dură despre Berlinul din al doilea război mondial.

5. În culisele muzeului – Kate Atkinson (recenzie), o carte pe care am ajuns să o citesc din întâmplare, fără a ști nimic despre ea, dar spre care încă mi se mai îndreaptă gândurile din când în când.

4. Learn You a Haskell for Great Good! – Miran Lipovača, o carte de programare în limbajul Haskell, care e cel mai frumos lucru pe care l-am văzut vreodată și pe care il iubesc, iar cartea asta a fost pe măsura lui. Cu toate că e o carte de specialitate, autorul scrie cu mult umor și explică Haskell-u într-un mod genial.

3. Eleganța ariciului – Muriel Barbery (recenzie), la fel ca și la punctul 2, o autoare și o carte pe care voiam să o citesc de foarte multă vreme și care chiar a reușit să-mi întreacă așteptările ridicate.

2. Un palid punct albastru – Carl Sagan (recenzie) Pur și simplu în ador pe Carl Sagan și „poveștile” lui despre univers.

1. Anne of the Island – L.M. Montgomery , volumul 3 din seria Anne of Green Gables și totodată volumul meu preferat din seria mea preferată.

Acestea fiind spuse, închei socotelile cu 2016 și vă urez un 2017 cât mai frumos, cu realizări mari și biblioteci pline!
La mulți ani!

Photobucket

1 comentariu (+add yours?)

  1. Jessie
    Ian 03, 2017 @ 16:26:52

    Hei! :D Un an nou fericit! Ai primit o leapșa de la mine, în caz că ai timp de ea: https://jessiebooksworld.wordpress.com/2017/01/03/new-years-resolutions-book-tag/

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

