Recenzie: Fulgi de iubire de John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle

Titlu original: Let it snow Editura: Trei Format: paperback, 200x 130 mm Anul ediției: 2014 Anul primei publicări: 2008 Număr pagini: 328 Comandă la: Libris

Titlu original: Let it snow
Editura: Trei
Anul ediției: 2014
Anul primei publicări: 2008
Număr pagini: 328

„Fulgi de iubire”, sau „Let it snow” în varianta în engleză pe care am citit-o, este prima carte cu adolescenți pe care am citit-o anul acesta, pe care îmi doresc s-o citesc de vreo doi ani de când a apărut la noi și care, printr-o minune, încă mă atrăgea. Nu mă așteptam la mare lucru din partea ei, așa că m-a surprins într-un mod destul de plăcut. Probabil mi-ar fi fost mult mai greu s-o înghit dacă nu avea temă de Crăciun și dacă nu era povestea lui Maureen Johnson, care chiar mi-a plăcut mult, însă per total mi s-a părut o carte simpatică.

Volumul este alcătuit din trei povești, „holiday romances”, fiecare semnată cu unul dintre cele trei nume din lista autorilor. Lucrul care mi-a plăcut foarte mult și m-a impresionat într-un mod plăcut este acela că cele trei povești, cu toate că acțiunile lor nu se poate spune că se influențează sau intersectează, se ating totuși tangențial, petrecându-se în același oraș și personajele principale ale fiecarei povești apărând câte puțin și în celelalte. Din motive necunoscute, mă cam dau în vând după așa ceva.

Prima poveste este cea care mi-a plăcut cel mai mult și care a fost scrisă de Maureen Johnson: The Jubilee Express (voi folosi titlurile în engleză deoarece așa am citit cartea și nu dețin o variantă în română ca să aflu exact cum au fost traduse). Povestea asta mi s-a părut destul de originală și spontană și chiar destul de plauzibilă în ceea ce privește povestea de dragoste, lucru care e mereu un plus. Părinții lui Jubilee ajung la închisoare în ajun de Crăciun *vă las pe voi să descoperiți de ce :)* și ea e nevoită să plece la bunici, în Florida. Pe drum trenul se înzăpezește *ca să vezi!* și de aici începe o mică aventură amuzantă și simpatică.

A doua poveste este A Cheertastic Christmas Miracle, scrisă de John Green, care sincer m-a cam dezamăgit, fiind cea care mi-a plăcut cel mai puțin dintre cele trei. Trecând peste faptul că „romanța” se referă la o veche prietenie care devine mai mult de atât – lucru care mie nu mi se pare foarte plauzibil – povestea în sine nu mi s-a părut prea bine scrisă. Toată acțiunea se învârte în jurul încercărilor a trei prieteni de a ajunge cu mașina într-un loc anume, când tot orașul e acoperit de zăpadă și nu prea se poate circula. Mi s-a părut totuși că s-a concentrat prea mult pe felul în care încercau să ajungă în locul cu pricina, pentru ca apoi, dintr-o dată, să își aducă aminte de personaje și de ce intenționa să facă cu ele și să grăbească totul într-un mod prea nenatural.

Ultima poveste, The Patron Saint of Pigs, mi-a plăcut un pic mai mult decât cea a lui John Green, părându-mi și mai bine scrisă și mai plauzibilă, însă personajul principal nu este cea mai ușor de suportat adolescentă. Este acel tip stupid și egoist și care se gândește doar la ea și la câte probleme are biata pe cap. Totuși, faptul că în poveste a fost implicat și un porcușor a făcut totul mai amuzant.

Dacă vă plac cărțile cu adolescenți, cred că Fulgi de iubire e o lectură destul de plăcută pentru această perioadă, bună de citit într-o după-amiază leneșă la căldură.