Idei Creative #3: Ornamente naturale pentru Crăciun (Portocale luminoase)

 photo idei-creative_zpsltleianw.png

ornamente-naturale-pentru-craciun-ed-a-ii-a-idei-creative-50

Crăciunul e tot mai aproape și a sosit vremea pentru o nouă decorațiune în seria Idei Creative.
Cărticica pe care v-o recomand astăzi este numărul 50 din colecția Idei Creative a Editurii Casa, și anume Ornamente naturale pentru Crăciune.
Cartea cuprinde diverse ornamente și decorațiuni de Crăciun, meșterite din conuri de brad, fructe, batoane de scorțișoară, anason și alte lucrușoare de acest gen, care nu numai că au un aspect și un aer iernatic (eventual inspiră partea în care stai la căldurică și privești pe geam la zăpada de afară) dar multe au și un miros foarte plăcut.

Proiectul pe care am decis să vi-l prezint din cărticică este unul destul de cunoscut și pe care îmi doream să-l pun în practică de mai mulți ani și, dacă tot s-a ivit acum ocazia am zis să profit de ea. Este vorba de candele făcute din coajă de portocală.

lumanarele-portocale8




Aveți nevoie de:
o portocală – recomand cât mai mare și cu coaja cât mai groasă (eu am folosit ce aveam în casă în acel moment, așa că portocala mea e cam micuță și lumânărica ocupă jumătate din interiorul ei
cutter sau altceva cu care să puteți tăia modele în coaja portocalei
o lumânare
– opțional (dar recomand): cuișoare – găsiți la raioanele de mirodenii în supermarket-uri

Pentru început trebuie să scoateți portocala din coajă, cu grijă să nu rupeți coaja. E nevoie de un pic de răbdare, însă mi s-a părut mai ușor decât mă așteptam.
Tăiați întâi „capacul” portocalei, adică partea de sus, cam pe la un sfert, după care începeți să scoateți pulpa. Eu am folosit o lingură pentru a o desprinde de coajă și a iesit aproape întreagă. Dar e irelevant în câte bucâți o scoateți atâta timp cât coaja rămâne întreagă, așa că simțiți-vă liberi să ciopârțiți pulpa.

lumanarele-portocale1


Cu un marker/cariocă puteți trasa pe coajă niște linii ajutătoare pentru modelul pe care vreți să îl decupați.

lumanarele-portocale2


Apoi decupați. Și partea aceasta mă așteptam să fie un pic mai tricky, dar a fost destul de ușor.

lumanarele-portocale3


Opțional, înfigeți cuișoare în partea de sus. Eu le-am pus cam rare căci nu prea aveam destule – tocmai descoperisem că niște gândăcei le năpădiseră pe cele din dulap… Recomand ca, în cazul în care vreți să folosiți cuișoare așa cum am făcut eu, să lăsați în partea de sus o bandă mai lată în care să nu decupați deloc. Dacă priviți cu atenție în pozele mele, se vede pe alocuri cum cuișoarele au ajuns în găurelele triunghiulare decupate de mine.

Recomand să nu săriți acest pas deoarece cuișoarele oferă un miros foarte frumos care se simte în jurul lumânăricii, chiar fără a o aprinde. Speram să se întâmple același lucru cu mirosul portocalei, dar din păcate, cel puțin la mine, mirosul portoalei a pălit destul de repede.

lumanarele-portocale4


Ultimul pas este să puneți lumânărica în coaja de portocală, să așteptați seara și să o aprindeți.
Pentru cazul în care baza portocalei are o formă mai dubioasă și nu vrea să stea în poziția dorită (așa cum am pățit eu), puteți folosi bucățele decupate din portocală pentru a o stabiliza, punându-le sub aceasta.

lumanarele-portocale5


Nu se vede mare lucru în poză, însă candela-portocală emite o lumină foarte delicată și caldă care mi-a plăcut super mult. Din păcate însă, nu va ține foarte mult (a doua zi deja începuse să se pălească portocala), așa că vă recomand s-o confecționați cât mai aproape de momentul în care o veți folosi, pentru a fi cât mai proaspătă.

lumanarele-portocale6

lumanarele-portocale7


Sper că v-a plăcut proiectul de astăzi! Vi-l recomand în special pentru cina de Crăciun sau de Anul Nou, căci cred că ar da foarte bine :).

Mulțumesc frumos Editurii Casa pentru oferirea cărții Ornamente naturale pentru Crăciun!

Photobucket

2 comentarii (+add yours?)

  1. intalii
    Dec 17, 2016 @ 17:50:02

    Si eu m-am indragostit de carticelele din seria „Idei creative”. Asta cu portocala pare realizabila, deci cred ca am sa incerc si eu :)

    Răspunde

    • Sayuki
      Dec 17, 2016 @ 18:11:46

      În general mi se par destul de ușor de realizat proiectele din cărticelele astea, problema ar fi mai degrabă că uneori sunt greu de găsit materialele și trebuie să te gândești cu ce-ai putea să le înlocuiești :)

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

