Tradiții de Crăciun: Concurs + Confesiunile unui șoricel de bibilotecă #7

 photo christmas1_zps2valgi9j.png

77197b7c0398f606b835b9fedb0f01fc


Un subiect mai puțin livresc dar prea în ton cu atmosfera pentru a-l neglija: tradiții de Crăciun. Nu mă refer neapărat la acele tradiții și obiceiuri de prin diverse zone ale țării sau ale lumii, ci la acele tradiții mai personale, tradițiile pe care ne place să le ținem în fiecare an, fie că au fost inventate de noi sau le ține tot poporul.

Tradițiile mele de Crăciun se învârt cel mai mult în jurul decoratului: în fiecare an, de cum începe luna decembrie îmi place să încep să confecționez decorațiuni sau să mă uit prin magazine după ele și decorez fiecare colțișor al camerei mele – biblioteca, fereastra, jaluzeaua, ușa, mobila – nimic nu scapă fără măcar un fulg de zăpadă lipit într-un colț. Apoi urmează, bineînțeles, bradul. Cu toate că, atunci când eram mai mică, îmi doream să facem bradul mai devreme, mama a ținut mereu să-l facem în ziua de 24, în ajun de Crăciun, lucru care acum mă bucură și a ajuns parte din tradiție. Și o dată cu bradul, că tot scoatem „de la naftalină” toată beteala și decorațiunile, toată casa îmbracă straie de sărbătoare. Crăciunul acasă e magic :).

Și ca să trec spre o altă tradiție, toată această decorare, care durează măcar vreo jumătate de zi, se petrece cu MagicFm pe fundal. MagicFm e un post de radio, în caz că n-ați auzit de el, care în general dă muzică începând cu anii ’80 și până în prezent, dar care în luna decembrie se transformă în Radioul lui Moș Crăciun și dă numai colinde. Treaba asta începe pe 1 decembrie și eu, în fiecare noapte de 30 noiembrie stau cu urechea pe radio până la 12 noaptea, ca să ascult primul colind al anului.

Următoarea tradiție este una pe care sunt sigură că o ține multă lume: vizionarea seriei Singur acasă. Auzisem la radio că anul ăsta se vor da la tv a 11-a oară în 12 ani. Sigur că toată lumea le știe deja de multă vreme pe derost…dar parcă ar mai merge o dată :). Alt film care-mi place foarte mult și pe care l-am văzut de o mulțime de ori, deși nu chiar în fiecare an, este Mouse Hunt.

Ultima tradiție de care vreau să vă vorbesc este seara în care ies în oraș special să văd beculețele de Crăciun. E o tradiție pe care o țin de mulți ani acasă și pe care am început s-o țin și-n București, unde-mi place și mai tare. Cu toate că în mod normal nu sunt extraordinar de pasionată de București, iarna aici mi se pare că are totuși un aer magic aparte (în special în lipsa vântului care bate mereu acasă) iar beculețele sunt într-adevăr frumoase și cu gust și merită să ieși din casă special pentru ele.

Acestea sunt tradițiile mele cele mai dragi de Crăciun, la care aș adăuga făcutul cadourilor și împachetarea lor (ador împachetatul cadourilor peste limitele normalului). Și ca să pun în practică un pic mai mult această ultimă tradiție, am hotărât să ofer două cărți organizând astăzi un concurs :).

 photo christmas1-concurs3_zpstthl5luy.png

Premiile sunt:
Atlasul secret (Trilogia Marile Descoperiri, partea I) de Michael A. Stackpole
Șaman de Kim Stanley Robinson

Cărțile mi-au fost oferite de Editura Nemira și am decis să vi le ofer vouă.

 photo christmas1-concurs2_zpsqry3mzjg.png

Pentru a participa lăsați un comentariu la acest articol în care să-mi spuneți:
– care este tradiția sau tradițiile fără de care nu puteți vedea Crăciunul
– pentru ce cărți doriți să participați (una, sau ambele listate începând cu cea pe care v-o doriți mai mult)

Vor fi 2 câștigători – aleși prin random.org și anunțați pe blog.
Concursul durează până în seara de 24 decembrie.

Succes tuturor! :)

Photobucket

32 comentarii (+add yours?)

  1. intalii
    Dec 11, 2016 @ 21:10:34

    Cred ca un film pe care il vad in fiecare an in perioada asta si pe care am ajuns sa il asociez Craciunului e „Harry Potter”, cu tot cu melodia misterioasa din opening.. Ta na-na-na na-naaa, na na-na-na na-naaa… ( Nu m-am putut abtine ). De multe ori pe 24 merg in vizita la bunica de la tara, iar la ea televizorul ramane constant pe „O data-n viata” sau pe un canal care difuzeaza colinde si obiceiuri toata ziua, chestie care nu mi se parea cine stie ce la inceput, dar pe care o apreciez din ce in ce mai mult in ultimii ani. In rest, imi place cand in unele microbuze soferii aleg un post de radio cu ceva colinde si imi da o stare de bine, mai ales daca afara mai si ninge si pot sa ma uit la fulgi prin geamul microbuzului. Merci de pontul cu MagicFm, cred ca am sa preiau si eu traditia asta :)
    Particip pentru „Saman” si „Atlasul secret”.

    Răspunde

  2. Loreen G
    Dec 12, 2016 @ 15:38:43

    Citind postarea ta, mi-am dat seama că mai am unele cadouri de luat :))
    Eu de Crăciun fac împreună cu mama prăjituri de casă, (miroase demenţial), în timp ce ascultăm la radio colinde. E perfect, atunci se simte în aer atmosfera de sărbătoare…
    Sau citesc cărţi, văd filme legate de această temă, iarăşi o altă tradiţie pentru mine.
    Particip pt. Șaman de Kim Stanley Robinson.

    Răspunde

  3. wasabi
    Dec 14, 2016 @ 10:57:41

    Traditiile mele personale cu ocazia Craciunului s-au „invartit” in jurul casei si aici ma refer la mici decoratiuni si mici pregatiri culinare seara devreme. Imi plac lucrurile intime si nepopoase, fara prea multe multe briz-brizuri de ocazie. Imi place dupa aceea sa „pierd” noaptea uitandu-ma la trilogii cinematografice chiar daca le-am vazut sau revazut de „n” ori.
    As vrea sa particip pentru cartea lui Kim Stanley Robinson – Samanul.

    Răspunde

  4. Cristina V.
    Dec 14, 2016 @ 11:38:56

    Impodobitul bradului in dimineata de ajun, prajiturile de casa favute impreuna cu mama si bunica si sceneta de craciun a surorii mele de 5 ani (pana sa se fi nascut ea participam eu) – acestea at fi unele dintre traditiile de noi de acasa.
    Participated pentru Saman de Kim Stanley Robinson si Atlasul Secret de Michael A. Stackpole

    Răspunde

  5. isabella V.
    Dec 14, 2016 @ 12:18:55

    Printre traditiile mele de Craciun se numara impodobirea bradului, gatitul impreuna cu mama, intalnirea cu rudele si prietenii reintorsi acasa de sarbatori, mici cadouri sub brad…Totul depinde de tine ca sa fie atmosfera speciala de Craciun…
    Particip pentru Saman de Kim Stanley Robinson si Atlasul Secret de Michael A. Stackpole

    Răspunde

  6. ANGHEL VALERICA VIORICA
    Dec 14, 2016 @ 13:22:56

    Pentru noi, traditia de Craciun este impodobirea bradului , casei prepararea carnatilor de casa…
    As dori Atlasul Secret de Michael A. Stackpole si Saman de Kim Stanley Robinson.

    Răspunde

  7. Viorelia Bere
    Dec 14, 2016 @ 13:44:58

    Nu-mi pot imagina Craciunul fara cozonaci, portocale, clementine. Mirosul lor imi amintesc de copilarie, o perioada minunata in care acestea erau nelipsite.
    Particip pentru Șaman de Kim Stanley Robinson.

    Răspunde

  8. Paul Hegedus
    Dec 14, 2016 @ 15:08:52

    Pe langa impodobirea bradului de Craciun si pregatirea unei mese copioase pentru copii si oaspeti, obisnuiesc de asemenea sa-mi vizitez bunica pentru a-i ura sarbatori fericite si multa sanatate, iar pe seara, desigur, vizionez impreuna cu fratii mei mai mici celebrele filme specifice acestei perioade…
    As vrea sa particip pentru cartea lui Kim Stanley Robinson – Samanul.

    Răspunde

  9. daniela dragomir
    Dec 14, 2016 @ 15:19:46

    Traditia ar fi masa din ziua de craciun in familie. Cartea ar fi Saman – Kinm Stanley Robinson

    Răspunde

  10. Neagu Roxana
    Dec 14, 2016 @ 15:29:28

    Nu vad Craciunul fara familie si prieteni,fara brad si fara cadouri!!Imi doresc cartea Saman!!

    Răspunde

  11. Nao
    Dec 14, 2016 @ 17:49:25

    N-as putea renunta la cadouri, la mesele festive in cadrul familiei si la cele cateva filme de sezon pe care le-am vazut de n ori.
    As vrea sa concurez pentru Atlasul Secret.

    Răspunde

  12. Adrian Florin Cotutiu
    Dec 14, 2016 @ 18:02:55

    Traditia de Craciun pe care intreaga mea familie o respecta cu sfintenie in fiecare an si fara de care Sarbatoarea nu ar fi completa este pranzul festiv de dupa Slujba religioasa din prima zi de Craciun. Cu sufletele incarcate de bucuria Nasterii Mantuitorului, bucatele sunt mult mai delicioase… Imi doresc cartea ATLASUL SECRET. Mult succes tuturor participantilor !

    Răspunde

  13. giorgianaturcu
    Dec 14, 2016 @ 18:34:25

    Pentru mine nu ar fi Crăciun fara colinde, fugă după cadouri de Craciun,colinde,cozonac,miros de portocale,luminițe aprinse in brad, bucuria fetiței mele cand deschide cadourile,un vin fiert băut in compania familiei, colindul,zăpadă si săniuța.Particip pentru Saman,multumesc pentru șansă si Sărbători fericite!

    Răspunde

  14. Andreica Daniel
    Dec 14, 2016 @ 18:39:41

    Una dintre traditiile mele preferate este impodobirea bradului impreuna cu surorile mele. As vrea cartea „Șaman”.

    Răspunde

  15. Simona Gabriela Badea
    Dec 14, 2016 @ 19:18:20

    Traditia mea preferata de Craciun este impodobitul bradului alaturi de mama mea.
    Imi doresc cartea Saman de Kim Stanley Robinson

    Răspunde

  16. Ioana Cringea
    Dec 14, 2016 @ 22:13:43

    Impodobitul bradului in dimineata de ajun, prajiturile de casa favute impreuna cu mama si bunica, cina in familie, deschiderea cadourilor impreuna.
    Participated pentru Saman de Kim Stanley Robinson si Atlasul Secret de Michael A. Stackpole

    Răspunde

  17. groza claudiu
    Dec 15, 2016 @ 00:40:08

    Împodobitul bradului împreună cu copii colindatul si masa cu părinții.
    Atlasul secret.

    Răspunde

  18. Mihaela Grigoras
    Dec 15, 2016 @ 02:09:50

    Traditiile de Craciun ale familiei mele includ : * multe planuri de meniu fastuos , facute cu 2,3 saptamani inainte, din dorinta de a vechiul obicei , planuri mereu abandonate in favoarea traditionalului fel doi : tochitura moldoveneasca, * cumpararea bradului natural din piata ( anul asta cred ca il luam totusi de la Dedeman) si tocmirea pretului, * impodobirea bradului, pe 24 decembrie, cu globuri multicolore si bomboane ( impodobirea cu globuri uni-color sau bi-color imi da imrpesia de brad de mall ) , * varful bradului il pune sotul meu, doar in prezenta tuturor membrilor familiei si e ultimul ornament pus in brad, * cozonacii traditionali facuti de mine personal, * mergem cu colindul in familie si cantam cu totii, mari si mici ( concuram cu familia din Sunetul muzicii ca intentie dar nu avem aceeasi voce – insa perseveram ), *cadourile sub brad sunt puse pe 24 seara , apoi mergem cu colindul si cand ne intoarcem vedem suprizele, desfacem cadourile si incepe petrecerea :D. Si sa nu uit : turtele cu julfa si nuca sunt nelipsite de pe masa de Craciun.

    Răspunde

  19. carti177madalina
    Dec 16, 2016 @ 13:00:06

    E o traditie „interna”, ca sa spun asa. In fiecare an bradul il impodobim pe 22 decembrie, zi in care e nascut si fratele meu. Desi acum suntem mari si avem familii, fiecare dintre noi cu casa si bradul lui, am ramas cu data de 22 decembrie ca data de impodobit bardul. Traditia insa pe care o duc eu mai departe e pijamaua cadou. Mama printre altele ne cumpara de Craciun si cate o pijama noua. Evident ca la vremea aia pijamaua ma dezamagea, dar dupa ce m-am casatorit si in primul an am primit de la Mos Craciunul sotului meu cadou … o pijama, am ajuns sa vad partea amuzanta si sa duc mai departe traditia – cineva din familie musai primeste pijama cadou de la mine :D.

    Răspunde

  20. reeahree
    Dec 17, 2016 @ 08:31:59

    Eu vad in fiecare an filme de Craciun si incerc sa citesc carti cu aceasta tematica. Bradul nu-l mai impodobim de mult, dar imi place sa avem o coroana de brad la usa. Imi plac foarte mult colindatorii si noaptea de colindete. :)
    Prefer Atlasul secret si apoi Saman.
    Multumim pentru concurs!

    Răspunde

  21. Lili
    Dec 17, 2016 @ 19:32:10

    Craciunul il petrec impreuna cu familia. De obicei in ajun gatesc o masa bogata , impodobesc bradul, si primesc colindatorii.
    Prefer Saman si apoi Atlasul secret.

    Răspunde

  22. Narcisa Clipa
    Dec 17, 2016 @ 19:50:51

    De Craciun ador sa fac prajituri de orice fel cu mama. Cautam tot felul de retete si le incercam. Iubesc sa impodobesc bradul in ajun si cam toata casa de altfel. Nimic nu ramane neimpodobit, chiar si pisica primeste si ea o ghirlanda. Imi place sa ascult colinde (Hrusca is life) si sa ma uit la filme de Craciun. Sa nu mai spun ca imi place sa mananc in continuu tot felul de bunatati si sa ma indop cu clementine. :)

    Răspunde

  23. Baneasa
    Dec 18, 2016 @ 20:43:55

    In ajun il duc pe junior la colindat si astept colindatori.Restul zilelor de Craciun plec in vizita la rude sau vin ele pe la mine.La gatit si la impodobit bradul nu ma implic (se ocupa sotia).

    Răspunde

  24. uigreS
    Dec 18, 2016 @ 20:52:34

    De obicei merg cu gasca la colindat.Restul zilelor sunt pentru citit si filme. Sarbatori fericite!
    Le vreau pe ambele. (Saman si apoi Atalsul secret)

    Răspunde

  25. Diana M.
    Dec 22, 2016 @ 22:04:38

    Cred ca nu exista Craciun fara mirosul de brad. Natural.
    Particip pentru ambele, dar prefer Atlasul secret.
    Craciun fericit!

    Răspunde

  26. Trackback: Câștigători concurs – Șaman și Atlasul secret | Sayuki's blog

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

