Recenzie: Un băiat numit Crăciun de Matt Haig

 photo christmas-book-review_zpsyupxosbl.png

Titlu original: A Boy Called Christmas  Editura: Nemira Format: hardback, 200x 130 mm Anul ediției: 2016 Anul primei publicări: 2015 Număr pagini: 272 Comandă la: Nemira, Libris

Titlu original: A Boy Called Christmas
Editura: Nemira
Format: hardback, 200x 130 mm
Anul ediției: 2016
Anul primei publicări: 2015
Număr pagini: 272
Comandă la: Nemira, Libris

Nu am citit multe cărți cu tema Crăciunului – dacă stau bine să mă gândesc, până anul acesta nu citisem decât Colind de Crăciun a lui Dickens și poate alte câteva povestioare scurte – însă, pe lângă mult adorata carte anterior menționată, pot spune că „Un băiat numit Crăciun” este cea mai frumoasă și mai magică poveste de Crăciun citită, numai bună de lecturat în luna decembrie, sau chiar în ajun de Crăciun, în așteptarea Moșului.

Aveam așteptări destul de ridicate de la această carte, întrucât am citit Umanii de același autor, roman ce mi-a plăcut tare mult. De acemenea, stilul lui Matt Haig este unul deosebit, plin de umor dar fără a lipsi și momentele de seriozitate, stil care, în momentul în care citeam Umanii, îmi părea totuși mai potrivit pentru o carte pentru copii. Acestea fiind spuse, mă bucur tare mult că am avut ocazia de a citi atât de curând „Un băiat numit Crăciun”.

Cartea se citește foarte ușor și m-a captivat așa de tare că am citit-o într-o singură zi, cu toate că am făcut multe pauze, în speranța că mă voi putea dezlipi de ea și o voi putea savura mai mult timp.

Personajul principal este Nikolas, un băiețel din Finlanda care locuiește într-o căsuță mică împreună cu tatăl său. În aproiperea Crăciunului, Nikolas admiră vitrinele ce se umplu de jucării care mai de care mai frumoase și își dorește și el să le aibă, dar e fericit și cu singurele două daruri pe care părinții și-au permis să i le ofere: o sanie confecționată de tatăl său și o păpușă dintr-un nap, făcută de mama sa.
Într-o zi, tatăl lui Nikolas pleacă într-o expediție cu alți câțiva bărbați, în căutarea făpturilor magice din poveștile pe care el i le spunea băiatului: elfii. De aici începe o adevărată aventură!

Mi-a plăcut extrem de mult aceasă carte! Matt Haig vorbește, în „Un băiat numit Crăciun”, despre bunătate, curaj, compasiune, prietenie, bucuria de a dărui și o mulțime de alte lucruri frumoase, potrivite spiritului Crăciunului și a ceea ce ar trebui el să însemne, dincolo de latura sa pur religioasă.
Mi-a plăcut de asemenea foarte mult faptul că autorul a construit o poveste care să concluzioneze în ceea ce cunoaștem noi astăzi despre Moș Crăciun (renii care zboară, elfii care fac jucării, locuitul la polul nord, căciulița roșie cu moț alb, etc.). Și, cu toate că e o poveste plină de magie la propriu și la figurat, în atmosfera de sărbătoare a lunii decembrie totul pare credibil, cu atât mai mult că cât magia invocată de autor nu este una cu baghete magice, poțiuni și incantații, ci o magie interioară, ce își are originea în însăși credința că ea există.

Vă recomand cu mult drag această carte, fie pentru voi, fie de pus sub brad.

Mulțumesc frumos Editurii Nemira pentru oferirea acestei cărți în schimbul unei recenzii!

un-baiat-numit-craciun-matt-haig1

un-baiat-numit-craciun-matt-haig2

un-baiat-numit-craciun-matt-haig3

un-baiat-numit-craciun-matt-haig4

Photobucket

6 comentarii (+add yours?)

  1. Loreen G
    Dec 08, 2016 @ 14:46:54

    Frumoasă recenzie! Mi-ai dat o idee de cadou de pus sub brad >3

    Răspunde

  2. Dorina Danila
    Dec 09, 2016 @ 19:24:47

    Chiar acum o citesc si eu. Am primit-o de la Mos Nicolae, zis si Sotzul :).

    Răspunde

  3. Simona
    Dec 11, 2016 @ 22:08:31

    Cât de drăguț sună cartea aceasta!! Am tot văzut-o pe internet, însă nu cred că apuc să o citesc luna aceasta. Nu va avea același farmec dacă o citesc în alta lună, dar tot voi dori să o lecturez, pentru că pare o carte cu mesaj, iar mie îmi plac astfel de lecturi. ^_^

    Răspunde

    • Sayuki
      Dec 11, 2016 @ 22:16:14

      Este într-adevăr o carte profundă și cu mesaje frumoase! Păcat dacă nu reușești să o citești luna aceasta, sunt sigură că-ți va plăcea tare mult :)

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

