Idei Creative #1: Un Crăciun auriu (Cizmulițele lui Moș Crăciun)

 photo idei-creative_zpsltleianw.png

un-craciun-auriu-idei-creative-33
Idei Creative este o colecție de cărticele practice cu diverse teme și idei de făcut cu mânuțele. Și pentru că au și cărticele cu decorațiuni de Crăciun, m-am gândit că ar fi drăguț să vă prezint câteva, incluzând totodată și proiectul pe care am ales să-l fac și pașii prin care l-am realizat.
Motivul pentru care-mi plac mult aceste cărticele este acela că pot culege din ele o mulțime de idei și tehnici, în funcție de tema fiecăreia, pe care apoi să le modelez și aplic după cum îmi place mie, de multe ori chiar fără să citesc instrucțiunile.

Acestea fiind spuse, astăzi vă prezint „Cizmulițele lui Moș Crăciun”, din cărticica numărul 33: Un Crăciun auriu.

un-craciun-auriu-idei-creative

Începem cu materialele necesare, unde vă îndemn la improvizat dacă vă lipsește ceva din listă:
fetru pentru corpul cizmuliței (eu am folosit o lavetă obișnuită albastră – e cam la fel ca fetrul dar se găsește în orice supermarket)
ac și ață, pentru cusut cizmulița
foarfece
lucruri cu care să decorați cizmulița: eu am folosit panglică, o dischetă de vată (pentru că nu aveam fetru/lavetă albă), un flug croșetat de mine acum ceva vreme și o tăviță aurie de carton, pe care mi-au fost date niște prăjituri de la cofetărie, din care am decupat steluțe cu un perforator; alte lucruri ce pot fi folosite: nasturi, mărgele, orice fel de hârtie/carton din care să decupați ce forme vreți, funde, alte culori de fetru/material, etc.
ceva cu care să lipiți ornamentele pe cizmuliță: eu am folosit un pistol de lipit, mi se pare cea mai utilă invenție când vine vorba de crafting – dar cred că puteți la fel de bine folosi aracet sau lipici, dar depinde și ce anume vreți să lipiți; altă varianță ar fi să coaseți ornamentele, mai ales dacă e vorba de mărgele ori materiale textile.

un-craciun-auriu-idei-creative


Începeți prin a desena o cizmuliță pe fetru. Dacă nu vă pricepeți la desenat puteți printa o imagine pe care să o decupați și să o folosiți ca șablon. Cărticica conține și șabloane pentru proiectele la care este necesar așa ceva, dar șablonul pentru cizmuliță era destul de mare, iar eu îmi doream o cizmuliță mică.
! Aveți grijă ca atunci când decupați să lăsați mai mult material în partea de sus (partea pe unde s-ar băga piciorul în cizmuliță) pentru a putea îndoi marginile – în interior (cum am făcut eu) sau în exterior (cum e în cărticică), după cum vi se pare că arată mai bine.

un-craciun-auriu-idei-creative


Decupați două astfel de cizmulițe și coaseți-le una peste alta, apoi îndoiți marginea după cum am spus la pasul anterior. Nu uitați să nu coaseți și partea pe unde intră piciorul.
Mie îmi plac cusăturile pe față, dar, dacă doriți să nu se vadă, faceți cizmulița un pic mai mare, coaseți, apoi întoarceți-o pe dos (care va fi noua față).

un-craciun-auriu-idei-creative



Așezați decorațiunile pe cizmuliță, încercați mai multe variante până când sunteți mulțumiți.

un-craciun-auriu-idei-creative



Apoi lipiți-le în locul stabilit și asta e! :)
Dacă doriți mai puteți lipi/coase o agățătoare sau să îndesați niște vată în cizmuliță ca să aibă o formă mai puțin plată.

un-craciun-auriu-idei-creative

un-craciun-auriu-idei-creative



Cărticica are în total 12 proiecte, ce includ felicitări, decorațiuni pentru masa de Crăciun, pentru brăduț, lumânărele sau coronițe. Mi se par foarte simpatice și mi-aș dori să le mai încerc măcar pe cele două de mai jos. În special globulețele agățate pe ușă îmi plac foarte mult.

un-craciun-auriu-idei-creative

un-craciun-auriu-idei-creative

Sper că v-a plăcut cizmulița mea și ideea articolului și, dacă faceți și voi cizmulițe vă invit să împărtășiți niște poze cu ele pe pagina de Facebook a blogului.
Fiți creativi și nu vă fie teamă să folosiți lucruri obișnuite în proiecte inedite! :)



Mulțumesc pentru carte Libris, librărie online unde găsiți și alte cărticele din colecția Idei Creative ori alte cărți practice, dar și multe alte genuri.

Photobucket

5 comentarii (+add yours?)

  1. Dorina Danila
    Dec 04, 2016 @ 18:19:06

    Foarte draguta cizmulita ta :)!

    Răspunde

  2. Georgi
    Dec 05, 2016 @ 09:36:06

    Ah, ce frumos arata!
    Eu mai fac asta cu diverse cutii. Mai ales cand vine cate o comanda si prind o cutie mai mica, imediat o imbrac in ceva si o folosesc :))
    PS: Poate pui o poza cu biblioteca ta, intr-o zi. Arata bine! (din ce apuc sa vad) :)

    Răspunde

    • Sayuki
      Dec 05, 2016 @ 22:19:13

      Mulțumesc! :)
      Și mie îmi plac tare mult cutiile, am ajuns să am așa multe că nu mai știu ce să pun în ele :))
      Am poze mai vechi cu biblioteca pe blog, voiam să fac în această vară unele noi, dar am tot amânat din cauză că nu prea ajung des pe acasă și mereu am o grămadă de cărți lăsate pe la București, și dacă tot fac poze, aș vrea să fie prezente toate cărțile. Dar încă sper că pe la Crăciun reușesc să fac asta :).

      Răspunde

  3. Trackback: Idei Creative #2: Îngerași din hârtie (Aripi de înger) | Sayuki's blog

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

