Recenzie: Expresul Polar de Chris Van Allsburg

 photo christmas-book-review_zpsyupxosbl.png

Titlu original: The Polar Express  Editura: Arthur Format: hardback, 240x 295 mm Anul ediției: 2014 Anul primei publicări: 1985 Număr pagini: 32

Titlu original: The Polar Express
Editura: Arthur
Format: hardback, 240x 295 mm
Anul ediției: 2014
Anul primei publicări: 1985
Număr pagini: 32




    În urmă cu mai mulți ani am văzut animația făcută după această carte. A fost una destul de frumoasă și știam că a fost făcută după un roman, însă până anul acesta nu cred că mi-a trecut pe la urechi c-ar fi apărut și pe la noi. Dar acum că am aflat, am decis că ar fi o achiziție frumoasă pentru biblioteca mea.

Cartea este într-adevăr una foarte frumoasă din punct de vedere al aspectului, arât ca format și calitate a hârtiei, cât și ca ilustrații. De fapt aș spune chiar că esența cărții se află în ilustrațiile lui Chris Van Allsburg, textele micuțe ce le acompaniază pe fiecare făcând doar mici clarificări asupra detaliilor poveștii.

Totul începe într-un ajun de Crăciun în care personajul stă nemișcat în pat, cu urechile ciulite ascultând după un sunet anume: clopoțeii de la sania moșului. Dar în loc de sanie, în fața casei lui poposește Expresul Polar, un tren ce aduna o mulțime de copii în pijamale și îi duce într-o aventură la Polul Nord. Cu ce scop și ce se va întâmpla mai departe cu personajul nostru vă las să descoperiți singuri.
Povestea e una foarte scurtă și simplă, am trecut prin întreaga carte, citit și mângâiat ilustrațiile, în 10-15 minute. Este totuși, cu toată scurtimea ei, o poveste frumoasă și cu o idee pe care n-am să v-o dezvălui dar care mi-a plăcut foarte mult.

Ca să-i fac o recomandare Moșului, cred că Expresul Polar e o carte perfectă de lăsat sub brad copiilor de orice vârstă și în special celor mici sau copiilor pasionați de trenuri *sau de Thomas, ca mine :)*. Este foarte ușor de citit, prea scurtă să poată plictisi în vreun fel, are o poveste magică și ilustrații foarte mari și frumoase – tot tacâmul!



Mulțumesc pentru carte Libris, librărie online unde găsiți și o gamă largă de alte beletristici, cărți pentru copii, precum și multe alte genuri.

expresul-polar1

expresul-polar12

expresul-polar123

Photobucket

2 comentarii (+add yours?)

  1. Loreen G
    Dec 01, 2016 @ 21:05:33

    Frumoasă recenzie! M-ai făcut să mă simt mai aproape de spiritul Crăciunului :)

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

