9 cărți pestrițe de citit de Halloween

 photo halloween_recomandations_zpst6pscuhc.png
Mâine este Halloweenul, zi pe care, de când m-am mutat la București, o sărbătoresc pictând câte un dovleac în fiecare an, pe care apoi îl țin pe raft până prin aprilie (sau când binevoiește el a-și lua rămas bun de la lume și a începe să se strice). Cum pentru mine, în afara dovleacului pictat, această sărbătoare nu înseamnă nimic (nici măcar celebrele ieșiri în club), n-am făcut până acum nimic legat de asta pe blog, însă anul acesta m-am gândit s-o iau ca pe o temă interesantă de recomandări.
Așadar, astăzi Sayuki vă recomandă: 9 cărți pestrițe cu teme și descrieri mai mult sau mai puțin înfricoșătoare, macabre, gothice sau scârboase! Pam-pam!

Acum, de ce-s pestrițe?
Pentru că le-am cules din lista mea de lecturi trecute și, cum citesc și am citit de-a lungul vremii tot felul de genuri, exact așa a ieșit și acestă listă.
Să purcedem.

 photo halloween_recomandations_separator_zpsl2zer4w8.png

witcher-site
1. Seria The Witcher de Andrzej Sapkowski
Încep cu o lectură recentă de-a mea, o serie fantasy destul de dark si cu tente de horror. Am citit primele două volume, apărute la noi la Nemira: Ultima dorință și Sabia Destinului. Pentru Halloween vă recomand în special primul volum, care mi-a părut o idee mai întunecat decât al doilea și care mi-a plăcut foarte mult.
Volumuele cuprind mai multe povestiri, aventurile lui Geralt de Rivia, un vânător de monștrii care dă peste tot felul de creaturi inspirate din mitologie și folclor. În plus, povestirile au la bază sau au referințe către basme celebre, reinterpretate și distorsionate uneori până la macabru.
Totuși, o recomandare pentru adulți.

 photo halloween_recomandations_separator_zpsl2zer4w8.png

neil-gaiman_cartea-cimitirului2
2. Cartea cimitirului de Neil Gaiman
O carte pentru toate vârstele, pe care am citit-o în urmă cu vreo 6 ani și care încă-mi este foarte dragă. Cartea cimitirului este povestea unui băiețel a cărui familie a căzut victimă unui criminal pe când el era doar un bebeluș și care a fost de atunci crescut de fantomele din cimitirul din apropierea casei sale.
O altă recomandare de la același autor ar fi Coraline, despre care am auzit că ar fi foarte potrivită pentru această perioadă, dar pe care încă nu am citit-o.

 photo halloween_recomandations_separator_zpsl2zer4w8.png

ucenicul-vraciului-cronicile-wardstone-vol-1_1_fullsize
3. Cronicile Wardstone de Joseph Delaney
O serie fantasy, dark și cu tente horror, asemena The Witcher dar de data aceasta pentru copii (și nu numai). Cronicile Wardstone este în opinia mea lectura ideală pentru Halloween și, dacă ați citit măcar un volum, probabil știți ce zic. Cu o acțiune foarte antrenantă, cu povești pline de mister, suspans și macabru, înfruntări cu vrăjitoare, demoni și duhuri rele, e greu să lași din mână un volum al acestei serii.

 photo halloween_recomandations_separator_zpsl2zer4w8.png

agatha-christie-cadavrul-din-biblioteca
4. Agatha Christie
O luăm încet spre categoria romanelor clasice și facem primul popas în litaratura polițistă. Având în vedere grămada mare de cărți scrise, nu cred că există un moment al anului cu care să nu poți asorta vreo carte de-a Agathei Christie. Una dintre scriitoarele mele preferate, nu puteam să n-o includ în acest top. Recomand orice scris de ea: de la Petrecerea de Halloween (așa, ca să fim clișeici), până la Misterul trenului albastru, Cadavrul din bibliotecă, O crimă anunțată, Ucigașul ABC sau, preferata mea, celebra Crima din Orient Express.

 photo halloween_recomandations_separator_zpsl2zer4w8.png

blestemul-din-sarnath-seria-the-best-of-hp-lovecraft-vol-1_1_fullsize
5. H. P. Lovecraft
Nu știu dacă la noi mai există publicat în ultimii ani vreun volum de-al lui Lovecraft în afara celui din imagine, dar cred că merită încercat. Când am citit Blestemul din Sarnath nu am fost extraordinar de impresionată, însă s-a dovedit a fi una dintre acele cărți care-mi rămân în minte pentru multă vreme și la care încă mă mai gândesc. Volumul este o colecție de povestiri cu diferite teme, majoritatea fantasy, una-două sf, dar toate horror. Iar acum că s-a mai așternut timpul peste lectura mea, pot spune că unele povești mi s-au părut cu adevărat grozave. Dacă nu aveți o problemă cu cărțile clasice, vă recomand volumul, și nu doar de Halloween!

 photo halloween_recomandations_separator_zpsl2zer4w8.png

dama_cu_camelii_2013
6. Dama cu camelii de Alexandre Dumas-Fiul
După cum poate că știți, Dama cu camelii nu este nicidecum vreo carte de groază, ci o poveste de dragoste. Pe lângă faptul că este o carte foarte frumoasă și care mi-a plăcut mult, adevăratul motiv pentru care am decis să o includ în această listă sunt descrierile gothice și tragismul poveștii.

 photo halloween_recomandations_separator_zpsl2zer4w8.png

interviu-cu-un-vampir-cronicile-vampirilor-vol-1_1_fullsize
7. Interviu cu un vampir de Anne Rice
Din păcate o carte cam greu de procurat având în vedere că n-a mai fost demult editată, totuși o carte cu vampiri nu putea lipsi din această listă. Am ales primul volum al seriei Cronicile vampirilor deoarece mi s-a părut cea mai bună și mai profundă carte cu vampiri pe care am citit-o, dincolo de toate clișeele din literatura pentru adolescenți și abordând și aspecte ale vieții de vampir mai puțin discutate în alte cărți, cum ar fi cât de împovărătoare poate fi viața veșnică.

 photo halloween_recomandations_separator_zpsl2zer4w8.png

plumb
8. Plumb de George Bacovia
Ca să nu las poezia pe-afară, am decis să vi-l recomand și pe Bacovia cu al său volum Plumb. Lăsând la o parte comentariile pentru Bac, Bacovia a fost primul și singurul poet care m-a impresionat așa tare cât să mă facă să-i citesc un volum întreg de poezii fără să-l las din mână. În fiecare toamnă îmi tot revine gândul la el și parcă l-aș reciti în zilele ploioase, mohorâte și întunecate.

 photo halloween_recomandations_separator_zpsl2zer4w8.png

stephen-king_cimitirul-anim
9. Stephen King
Încheiem lista cu nimeni altul decât Stephen King, numit maestru al genului horror, care mă îndoiesc că mai are nevoie de introducere. Nu îl consider neaparat un must, dar este totuși un nume foarte sonor al genului și ceea ce am citit semnat de el mi-a plăcut suficient de mult cât să-l includ și pe dumnealui aici.
Am citit Christine, Cimitirul animalelor și Salem’s Lot, toate mi-au plăcut și m-au impresionat, însă le-am citit la o vârstă destul de fragedă (13-14 ani) și nu pot spune exact care ar fi părerea mea dacă le-aș citi acum.


Acestea fiind spuse, voi ce ați citit din listă și ce recomandări de Halloween aveți? :)

Photobucket

9 comentarii (+add yours?)

  1. intalii
    Oct 30, 2016 @ 16:12:11

    Din pacate am ajuns sa citesc din lista doar „Ucenicul vraciului” ( acum ceva ani) si cateva poezii de Bacovia. Daca e de facut recomandari, pe moment in vin in minte: orice de Edgar Allan Poe a.k.a. „Maestrul povestirii fantastice”, „Colectionarul” de John Fowles- o carte mult mai intunecata decat ma asteptam sa fie o lectura din literatura clasica- si ” Fata inecandu-se” de Caitlin R. Kiernan- un amestec superb de dark fantasy, horror psihologic si cateva accente de mitologie…mmmm :) poate si Georgina Kinkaid, daca tot are drept personaje toate creaturile imaginabile, dar am impresia ca ai citit-o.
    Nici eu nu sarbatoresc Halloween-ul cu mai nimic, poate doar cu niste filme, dar asta e din cauza ca la mine acasa doar de Sfantul Andrei se punea usturoi pe la usi si pe la geamuri si se mancau un fel de bruschetti foarte condimentate ( impotriva strigoilor). Nu ca as fi crezut in toata povestea, dar pe la 7-8 ani imi placea sa ma sperii putin singura :D. Deocamdata, pentru mine ultimele zile de octombrie merita sarbatorite mai mult decat ” All Hollows Eve”, deci iti urez si tie sa te bucuri de toamna, daca tot e plina de lumina si de culori!

    Răspunde

  2. Georgi
    Noi 03, 2016 @ 03:41:40

    Am citit si eu Cronicile Wardstone! Sunt WOOOOWWW!! LOL.
    Acu’, la 24 de ani, parca nu ma mai impresioneaza ideea ca pustiul are doar 13-14 ani in carte. Mereu mi-l imaginez mai mare/ La fel cum mi s-a intamplat si cand am citit Jocurile Foamei sau seria Divergent. Si cred ca aceeasi parere as fi avut daca citeam Harry Potter la varsta asta. Sau Twilight.
    Ma rog, am citit doar 6 carti din seria Wardstone. Trebuie sa le comand si pe restul.
    Pentru Halloween, recomand si eu, urmatoatele 3 carti, pe care le-am citit de curand. Da, bine, a trecut Halloween-ul, dar inca sunt bune la casa omului, daca va plac cartile pline de mister, thriller.
    1. Chirurgul- Tess Gerritsen (http://www.elefant.ro/carti/fictiune/literatura-de-divertisment/politista/chirurgul-10009.html). Are si o continuare, „Ucenicul” parca ii spune. Trebuie sa mi-o cumpar.
    Cartea este scrisa de un fost medic chirurg, deci, detaliile nu puteau fi relatate decat prin experienta unui om care si-a petrecut o parte din viata, in sala de operatii, persoana care nu mai este speriata de mult, de niste organe si niste sange. Sunt detalii brutale, reci, care, pe omul de rand il sperie, dar lui, ca medic, i-a fost usor sa le descrie :)
    2. Ghici cine moare primul- M. J. Alridge (http://www.elefant.ro/carti/fictiune/literatura-de-divertisment/sf-fantasy/ghici-cine-moare-primul-238439.html)
    3. Ghici ce-i in cutie- M. J. Alridge (http://www.elefant.ro/carti/fictiune/literatura-de-divertisment/politista/ghici-ce-i-in-cutie-250346.html#utm_source=2parale&utm_medium=Campaign&utm_campaign=365e98b32) – Este continuarea cartii de la punctul 2.
    Ultimele doua carti, mi-au placut de asemenea. Au si ele partea lor de „gore” , dar parca nu la fel ca la „Chirurgul”.
    In fine, toate cele 3 carti se bazeaza pe clasicul: Detectiv care urmareste criminalul, iar criminalului ii place sa se joace cu detectivul.

    Am sa citesc si eu seria „The Witcher”. De fapt, e pe wishlist de mult :) Ca tot vine black friday, cred ca fac o nefacuta si comand vreo 20 de carti, asa… Daca le citesc pana in Decembrie, sunt sefa :))) Ca tot mi-am luat o biblioteca noua. Trebuie umpluta, nu?
    Da, stiu, sunt rea cu copacii, dar sa dea dracii daca pot sa citesc de pe kindle! De regula, editiile in engleza, sau mai bine zis, tot ce e luat de pe Amazon, e pe Kindle. Ce e in romana, e in biblioteca. Am zis sa fac asa, un compromis mic, ca sa nu ma acapareze vinovatia prea tare :)))

    Răspunde

    • Sayuki
      Noi 03, 2016 @ 09:29:46

      Recomandările sunt bune indiferent de sezon :).
      Cred că e mult mai ușor de empatizat cu cineva de aceeași vârstă cu noi, poate de aceea avem tendința de a modifica vârsta personajelor.
      Eu nu citesc deloc cărți electronice și nu pot spune că am vreo mustrare de conștiință legat de asta. Până la căți există o mulțime de alte locui mai rele unde poate ajunge un copac, cum ar fi de exemplu toate plaintele, bonurile, facturile și alti flturași de genul de care nu-i pasă nimănui. O carte poate ajunge totuși să fie iubită, nu doar ca poveste ci și ca obiect în sine, căci doar de-asta creștem toți biblioteci :).

      Răspunde

      • Georgi
        Noi 04, 2016 @ 08:24:15

        M-ai dat cu roatele in sus la faza asta cu copacii :)) Jur ca nu gaseam o explicatie mai buna! Am sa o copiez si o aplic atunci cand vreun coleg hater se apuca sa imi scoata ochii, ca nu citesc carti electronice :)))

  3. Georgi
    Noi 05, 2016 @ 07:57:05

    Omg, te rog din suflet, crezi ca imi poti modera comentariile? in loc de email, sa imi apara doar userul „Georgi”? am scris din greseala emailul la ambele sectiuni…. abia acum am bagat de seama. Multumesc.
    Daca nu merge, te rog din suflet sa le stergi :(

    Răspunde

  4. Georgi
    Noi 06, 2016 @ 04:29:33

    Saru’ mana!

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

