Recenzie: India văzută și nevăzută de Vasile Andru

 photo br4_zps3fv6zdgw.png

India vazuta si nevazuta Vasila Andru

Editura: Herald
Format: paperback, 200x 130 mm
Anul ediției: 2015
Anul primei publicări: 1993
Număr pagini: 256
Comandă la: Herald, Libris

India văzută și nevăzută este o carte de nonficțiune ce cuprinde idei, dialoguri și însemnări ale autorului, Vasile Andru, din lunile petrecute în India.

Sigur v-am mai spus prin alte articole despre faptul că lumea aceasta orientală, unde includ și India, nu este pentru mine printre cele mai atractive locui de pe glob, în general gusturile mele neîndreptându-se spre exotic. Am reușit totuși să descopăr prin această carte lucruri despre care bănuiam că o să-mi stârnească interesul, și anume un fel foarte diferit de viață și de gândire. Diferit față de occident, bineînțeles. Stilul lor de viață mai simplist și gândirea orientată mai mult către om și natură decât către lucrurile ce ne înconjoară sunt motivele pentru care am admirat de multă vreme Japonia și pe care am început să le descopăr acum, datorită lui Vasile Andru, și în India.

Cartea este structurată în trei părți: Practica eliberării – Dialoguri cu maeștri și sannyasini, Podul de diamant – Dialog despre lucrul cu sine și Planetă și duh – Despre unitatea spirituală a speței umane.

Prima parte este alcătuită, după cum spune și titlul său, din dialoguri cu meștri și sannyasini, dialoguri purtate de autor cu aceștia la templele și ashramurile pe care el le-a vizitat în periplul său prin India. În timpul discuțiilor sunt abordate o mulțime de subiecte, multe dintre ele legate de yoga, însă Vasile Andru pune și întrebări legate de cum este văzut occidentul acolo sau, de multe ori, îl aduce în discuție și pe Mircea Eliade.

În a doua parte se reflectă mai mult părerea autorului despre India și timpul petrecut acolo, de data aceasta dialogurile luând un pic forma unor interviuri acordate de autor altor români ce au vrut să afle despre experiența sa.

Ultima parte, Planetă și duh, consta în cugetări de-ale autorului, despre viață, spirit, om și credință, toate văzute, desigur, prin prisma experiențelor sale povestite anterior în carte.

Subiectele abordate în carte mi-au părut foarte interesante însă, fiind prima dată când pășesc în această lume și neavând cunoștințe anterioare pe multe dintre teme, de multe ori m-am simțit cam nesatisfăcută de explicațiile primite, de frânturile de informații nepuse neapărat într-un context mai larg.
Desi lectura este foarte ușoară, nu o consider o carte pentru oricine. Mi-a plăcut, dar sunt sigură că cineva care a mai avut contact cu această lume ar savura mai mult acest volum.
Dacă vă considerați o astfel de persoană eu v-o recomand cu drag și, dacă doriți s-o citiți, cartea face parte din campania Te așteptăm în librărie! a Editurii Herald, ceea ce înseamnă că o puteți achizitiona la reducere din librăriile partenere până la 1 noiembrie.

Photobucket

2 comentarii (+add yours?)

  1. Georgi
    Oct 25, 2016 @ 04:47:24

    Dupa 4 ani de facultate, in care nu am reusit mai deloc sa pun mana pe o carte, iata ca, absolvirea si-a spus cuvantul! Anul asta am reusit sa citesc 30 de carti.
    Am inceput cu cele in trend, pe care le-am ratat sau le-am ignorat pentru ca mi se pareau prea comerciale: seria „Jocurile foamei”, seria „Labirintul”, seria „Divergent”, „Cronicile Wardstone” (tocmai am terminat cartea 6 si urmeaza sa le comand pe restul. Cartile astea mi le doream inca din liceu, din pacate nu prea imi permiteam sa imi cumpar. Acum, ma bucur ca sunt adult si am job, si ca intre timp au aparut si alte volume si acum le pot cumpara pe toate o data). Acum m-am orientat catre thriller/drama/ mystery. Am citit „Chirurgul” de Tess Gerritsen, Fata din Tren, Inainte sa adorm (mi se pare extrem de asemanatoare cu Fata din Tren). Acum citesc „Ghici cine moare primul” de M. J. Alridge.
    Iti urmaresc frecvent blogul. Datorita tie, am acum in wishlist o gramada de carti, pe care, daca nu erati tu si recenziile tale, le ignoram cu desavarsire si nu m-as fi gandit vreodata ca m-ar putea interesa.
    Vroiam doar sa iti transmit ca iti multumesc ca mi-ai deschis apetitul si pentru alt gen de carti, in afara de fictiune. Plus ca, te admir ca inca poti tine acest blog in picioare. E mare lucru sa scrii o recenzie despre o carte si sa mai ai timp sa o si citesti, mai ales ca, in ziua de azi, abia avem timp sa respiram. Mai ales ca, mentionai ca esti studenta. Si eu, personal, stiu ca in perioada studentiei, nu aveam timp de luxul cititului. Ce-i drept, aveam si un job solicitant.
    Imi plac recenziile tale, in special, pentru ca nu sunt extrem de lungi, nu sunt obositoare, rezumatul este scurt si la obiect.
    Deja, cand vad o postare despre o carte noua, devin deschisa la nou. Imi doresc sa incerc si acel gen de carte. Cum este cea din postarea, asta, de exemplu.
    Acum am un wishlist destul de bogat, dar in timp, am sa incep sa ma intorc la vechile tale postari, din anii trecuti, ca sa ma mai inspir si de acolo.
    Tine-o tot asa! Faci o treaba buna!

    Răspunde

    • Sayuki
      Oct 25, 2016 @ 11:08:17

      Vaai, nici nu știi cât mă bucură comentariul tău! E frumos să știi că sunt oameni care îți apreciază munca și este parte din ceea ce mă face să continui.
      Timpul de citit este într-adevăr un lux, dar este și o nevoie – aici vorbesc mai ales din perspectiva semestrului trecut, care a fost un ultimul hal de aglomerat și tocmai asta m-a făcut să mă refugiez mai mult în cărți, în orice moment liber posibil. Cred că blogul și cărțile m-au ajutat mult atunci (la păstrarea sănătății mintale :)) ).
      Cred că am mai spus asta la un moment dat cuiva într-un comentariu :) : prefer să scriu recenzii mai scurte în primul rând pentru că eu nu am timp sau răbdare să citesc recenziile lungi ale altora, așa că nu vreau să-mi chinui cititorii care poate gândesc ca mine :).
      Mulțumesc frumos pentru comentariu și pentru toate cuvintele frumoase!

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

