Jurnal de cititoare: August

 photo jurnal-de-cititoare_zpsr8ukb1rr.png

Iată că s-a terminat și luna august și cu asta se duse și vara. Dar înainte să ajungem la toamnă închei socotelile cu vara cu un ultim rezumat al cărților citite din acest anotimp. În luna tocmai încheiată am citit cu destul de mult spor și entuziasm și am ajuns la un număr de 7 cărți (lucru care nu s-a mai întâmplat de o grămadă de vreme) – toate frumoase cu o singură excepție dezamăgitoare, vedem imediat despre cine e vorba!

 photo inter_zpsw8ouqcew.png
 photo 1_zpsdjck1vql.png

1. Niveluri de viață de Julian Barnes (recenzie) – o carte jumătate ficțiune istorică, jumătate autobiografică; cu toate că prima parte nu mi-a părut foarte impresionantă, a doua a fost exact ceea ce mă așteptam și ceea ce-mi doream.
Notă: 3.5/5 steluțe

2. Cele patruzeci de legi ale iubirii de Elif Shafak (recenzie) – o călătorie foarte interesantă în Turcia secolului al XIII-lea, care mi-a plăcut mai mult decât mă așteptam.
Notă: 4/5 steluțe

3. Idiotul (vol. 1) de Dostoievski – aici vine dezamăgirea despre care vorbeam în introducere. De când am citit Crimă și pedeapsă, una dintre cărțile mele preferate, mi-am tot dorit să citesc și alte cărți ale autorului. Când am făcut rost în sfârșit de Idiotul într-o ediție decentă (nu o voiam pe cea de la Top10+) evident că am fost foarte entuziasmată și m-am apucat s-o citesc cu prima ocazie. Însă am fost dezamăgită de discrepanța care mi s-a părut că există între aceste două cărți; parcă nici n-ar fi scrise de același autor. Poate din cauza subiectului sau a contextului social în care se desfășoară, mi-a amintit mai degrabă de Anna Karenina a lui Tolstoi. Poate tot din cauză că se leagă de înalta societate nu mi-a plăcut. În Crimă și pedeapsă am întâlnit un Dostoievski care scria despre oameni obișnuiți și despre oameni aflați la marginea societății, pe când în Idiotul am dat de oameni cu mofturi și capricii și de prea multe certe și țipete pentru gustul meu. Nu vred că voi citi și volumul 2.
Notă: 1.5/5 steluțe

 photo inter_zpsw8ouqcew.png
 photo 2_zpsjx7cw7gr.png

4. Bufnița care se temea de întuneric de Jill Tomlinson (recenzie) – o carte foarte simpatică pentru copii despre un pui de bufniță care învață să nu se mai teamă de întuneric după ce află părțile lui frumoase.
Notă: 4/5 steluțe

5. Toradora vol. 1 de Yuyuko Takemiya – spre marea mea bucurie, în luna august mi-am împlinit în sfârșit visul din clasa a 6-a și am citit o manga pe viu. Eveniment istoric :). Am avut o vreme, cam până prin clasa a 10-a, când trăiam uitându-mă la animeuri și citind manga online. Deși nu prea mai fac asta în prezent, pasiunea mi-a rămas și am hotărât să-mi cumpăr primele două volume ale manga-ului Toradora. Am ales-o pe aceasta pentru că animeul Toradora era unul dintre preferatele mele și din motivul practic că are doar 7 volume (de obicei manga au destul de multe volume, 7 fiind prin comparație un număr mic).
Mi-a plăcut foarte mult acest prim volum, așa mult că l-am citit pe îndelete timp de trei zile. Aveam ceva emoții legat de dacă o să-mi mai placă și acum, având în vedere că animeul l-am văzut și iubit când eram în gimnaziu și faptul că acum prefer chestii ceva mai puțin clișeice decât comediile romantice, dar motivele de îngrijorare s-au răspândit repede.
Notă: 5/5 steluțe

 photo inter_zpsw8ouqcew.png
 photo 3_zpsps2d2iug.png

6. Ready Player One de Ernest Cline (recenzie) – un SF distopic foarte original, în care acțiunea are loc în principal în interiorul unui joc de realitate virtuală. Mi-a plăcut mult mai tare decât mă așteptam :).
Notă: 4.5/5 steluțe

7. Ultima dorință (seria The Witcher vol. 1) (recenzie în curând) – un fantasy destul de întunecat, ce pare că are loc într-un tărâm magic medieval în care toate superstițiile și monștrii din cultura populară sunt reali. Mi-a plăcut mult și mă pregătesc să citesc și următorul volum :).
Notă: 4/5 steluțe

Photobucket

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

