Jurnal de cititoare: Iunie – Iulie

 photo jurnal-de-cititoare_zpsr8ukb1rr.png

Pentru că au început să se adune destul de multe cărți citite și pentru că nu-mi place să fac articole prea lungi pe motiv că nici eu n-am răbdare să citesc articolele prea lungi ale altora, am decis ca de data asta să renunț la ideea de a prezenta toate cărțile citite într-un anotimp, respectiv vara, și să abordez doar două luni: iunie și proaspăt încheiatul iulie. De asemenea, cărților cărora le-am scris deja recenzie le voi pune link-ul spre ea și nu voi mai vorbi prea mult despre ele (iar).

 photo inter_zpsw8ouqcew.png
 photo 11_zpsrekycybh.png

1. După ce am încheiat primăvara cu Aventuri în Momilandia, am simțit nevoia de a mai încerca un alt roman grafic – ceea ce ne duce la prima carte pe care am citit-o în iunie, și anume primul volum din Persepolis de Marjane Satrapi (recenzia). Totuși, cele două nu au în comun decât faptul că-s romane grafice și că mi-au plăcut la fel de mult. Persepolis nu mai este o carte pentru copii, ci un roman grafic puternic și complex despre Iranul în timpul și după revoluția din 1979.
Notă: 4/5 steluțe

2. Night Watch de Terry Pratchett este unul dintre multele romane ale seriei Lumea Disc. Am auzit multe despre Terry Pratchett – multe de bine – și eram tare curioasă. Ca stil de scriere mi-a plăcut tare mult, însă am fost totuși dezamăgită de carte. În primul rând mi s-au părut mult prea multe personaje care luau parte la acțiune astfel că în general nici nu prea știam cine-i cine. Au mai fost de asemenea și multe lucruri legate de acțiune pe care nu le-am prea înțeles. Totul mi s-a părut mult prea încâlcit iar la final am rămas cu destule întrebări, printre care și care a fost rostul la tot ce s-a întâmplat.
Notă: 2.5/5 steluțe

3. Despre Behind the Scenes at the Museum de Kate Atkinson v-am vorbit și în recenzie. E o carte pe care am ajuns să o citesc oarecum întâmplător și fără vreo așteptare și care a reușit să mă surprindă într-un mod foarte plăcut.
Notă: 4/5 steluțe

 photo inter_zpsw8ouqcew.png
 photo 22_zpsqnk212py.png

4. Anne of Windy Poplars de L.M. Montgomery, volumul 4 al seriei Anne of Green Gables. Dacă mi-ați mai citit blogul poate că știți cât de mult îmi place această serie și cât o ador pe Anne. Fetița cu codițe roșcate din primul volum a crescut mare, iar acum este directoarea unei școli și locuiește în gazdă la Windy Poplars, într-un capăt al casei ce are forma unui turn pe care îl consideră așaaa de romantic. Anne continuă să umple de magie viața celor din jurul său, însă e percepută cu ușurință maturizarea ei. Deși mi-a plăcut mult și acest volum, nu pot spune că sunt la fel de entuziasmată de el cum sunt de primele 3.
Notă: 4/5 steluțe

5. Alone in Berlin de Hans Fallada (recenzia) – o carte complexă care m-a impresionat foarte tare, despre Berlinul din timpul germaniei naziste.
Notă: 5/5 steluțe

6. Frumoasa adormită și fusul de Neil Gaiman (recenzie) e un basm frumos, acompaniat de niște ilustrații superbe și care m-a surprins și mi-a întrecut așteptările.
Notă: 5/5 steluțe

 photo inter_zpsw8ouqcew.png
 photo 33_zpsmocppdsi.png

7. Watership Down de Richard Adams sau „cartea cu iepuri”, cum îmi place mie să-i spun, e o poveste foarte drăguță despre un grup de iepuri care pleacă să-și caute sălaș. Deși teoretic este o carte pentru copii, mi s-a părut un pic cam greoaie și, inclusiv din acest punct de vedere, mi-a adus aminte de Hobbitul. Dar este o carte frumoasă și complexă care cred că merită citită. Am în plac să-i scriu și o recenzie, dar încă nu știu să spun când :)
Notă: 4/5 steluțe

8. Sfârșitul copilăriei de Arthur C. Clarke (recenzie) – mi-am dorit să citesc această carte pentru că citisem „2001: O odisee spațială” a aceluiași autor, carte care îmi plăcuse foarte mult. Din fericire nici „Sfârșitul copilăriei” n-a fost mai prejos!
Notă: 5/5 steluțe

9. Fata cu toate darurile de M. R. Carey (recenzie) – am tot auzit laude despre cartea asta, însă pe mine nu m-a impresionat foarte tare, cu toate că recunosc că potențial are. Dar, dacă a fost ceva foarte strălucitor acolo, a fost împachetat în așa mult ambalaj mototolit, încât nu se mai zărește prea mult.
Notă: 3/5 steluțe

Voi ce-ați citit frumos în ultimele două luni? :)

 photo inter_zpsw8ouqcew.png

Photobucket

2 comentarii (+add yours?)

  1. gabriela_romanceofpages
    Aug 05, 2016 @ 16:25:53

    imi place foarte mult noul header si motto al blogului. Si eu vreau sa ma apuc de seria Anne of Green Gables, am citit primul volum acum vreo 3 ani si as vrea sa continui si cu restul seriei.

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 05, 2016 @ 21:17:27

      Mă bucur că-ți plac! Am zis să mai fac și eu o schimbare, căci prea arată lucrurile la fel de o grămadă de vreme :)
      O ador pe Anne, e seria mea preferată și printre cele mai frumoase cărți pe care le-am citit. Dacă vrei, găsești cărțile în ediția prezentată de mine pe bookdepository la prețuri destul de decente, 5-6 euro volumul – eu de-acolo mă aprovizionez :)

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

