Tărâmul viselor #1 – carte de colorat pentru adulți

20160704_203153

         Când a apărut moda cu cărțile de colorat pentru adulți nu pot spune că m-au atras în vreun fel și nici prin cap nu-mi trecea să-mi cumpăr una. Eu desenez de când mă știu, de ce să nu-mi colorez propriile desene? Totuși, când am fost la Bookfest, la începutul lunii trecute, am fost suficient de curioasă cât să arunc un ochi la standul cu cărți de colorat al editurii Corint. Nu pot spune că am fost impresionată de tot ce-am văzut, pentru că sunt destul de pretențioasă și am văzut destule cărți care mi s-au părut cam banale, însă acolo, pe loc, m-am îndrăgostit de „Tărâmul viselor”. Nu mi-am luat-o de la târg, pentru că mi se părea cam scumpă, însă mi-a tot stat gândul la ea restul sesiunii până când, în ziua ultimului examen, m-am recompensat luându-mi-o de la Elefant cu doar 20 de lei, căci își sărbătoreau atunci zilele și aveau multe reduceri :)

Probabil cât de curând voi face și o recenzie cărții, în care să-mi spun părerea mai pe larg dar în care să vorbesc și despre calitatea și comportametul cărții atunci când am supus-o diferitor instrumente de colorat. Până atunci însă m-am gândit să fac o rubrică cu ce-am colorat.

Menționez că am foarte multă răbdare și că o folosesc din plin și că sunt foarte foarte minuțioasă :). Timpul pe care l-am petrecut colorând aceeași planșă varizază de la câteva ore la o zi și jumătate, depinzând de complexitate. Desigur, sunt incluse și pauzele, pentru că obiceiul meu prost este că atunci când fac ceva la birou, de la colorat până la învățat pentru sesiune, petrec o grămadă de timp uitându-mă pierdută pe geam, meditând la nemurirea sufletului sau mai știu eu ce.

Dar să trecem la desene :)
*Îmi pare rău că pozele nu sunt tocmai grozave, telefonul meu le face foarte șterse și am încercat să le editez să apară cât de cât culorile la fel de vii ca-n realitate*

Primul pe care l-am colorat este păunul, pe care l-am început chiar în ziua în care am luat cartea și care a durat cel mai mult să-l colorez. Pe el am folosit acuarele obișnuite (watercolors), după care am folosit un liner negru pentru a recontura păunul și florile din interiorul cercului. După cum se observă prin contrastul față de florile de pe fundal (cele rozalii, dinafara cercului), conturul face diferența. Deși culorile păunului par mai vii și ies mai tare în evidență, am folosit aceleași acuarele pe toată foaia.

20160704_145442(2)

La fagurele cu albine am folosit tot aceleași acuarele ca la păun pentru fagure, iar pentru albinuțe am folosit acrilice, pentru că de acestea eram sigură că au niște nuanțe foarte vii și voiam să compar cu acuarelele. Aparent ambele sunt la fel de vii – deși în poză nu se văd cine știe ce din păcate. Din nou, la albinuțe am folosit un liner pentru contur.

20160704_14534655555

După asta mi-am cumpărat carioci și le-am încercat și pe ele. Nu știu dacă e din cauza desenului destul de dens sau doar a nuanțelor, însă nu mi-a plăcut la fel de mult cum s-au combinat culorile, rezultatul părându-mi-se destul de închis și apăsător, lipsit de luminozitate, cu toate că am folosit destul de mult galben.
20160624_113259

Ultima planșă pe care am reușit s-o termin (mai am una încă în lucru) este un iepure făcut în creioane colorate și carioci. Această combinație mi-a plăcut cel mai tare, cu atât mai mult cu cât am fost foarte inspirată și mi-am luat carioci de la Maped, deoarece aveam deja creioane colorate de la aceeași firmă. Spun că a fost o alegere foarte inspirată pentru că, pe lângă faptul că-mi place foarte mult firma și sunt foarte mulțumită atât de carioci cât și de creioane, se întâmplă ca nuanțele cariocilor (am un set de 18) să se regăsească în totalitate printre nuanțele creioanelor (din care am 24), ceea ce înseamnă că le-am putut combina foarte ușor și frumos pentru a face lumini și umbre și sunt foarte mulțumită de rezultat :).

20160704_145326

Cam atât a fost pentru astăzi – aș fi postat mai multe dar, cum am spus la început, îmi mănâncă o grămadă de timp.
Spuneți-mi cum vi s-au părut și dacă și voi colorați și ce colorați :).

Photobucket

6 comentarii (+add yours?)

  1. AMary
    Iul 05, 2016 @ 16:07:39

    Foarte frumos! Eu nu am o carte de colorat dar ma bate gandul sa imi cumpar una pentru a vedea chiar cat de relaxant este!

    Răspunde

  2. Loreen G
    Iul 06, 2016 @ 09:59:57

    E superb cum ți-a ieșit. Se vede că ți-a luat ceva timp să termini, însă rezultatul e impresionant…
    Cred că eu nu o să mă apuc pea curând, având în vedere că nu sunt deloc răbdătoare. :)

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 06, 2016 @ 10:18:30

      Mulțumesc frumos :)
      Într-adevăr, Tărâmul viselor are ilustrații destul de detaliate care necesită răbdare, însă am văzut și cărți de colorat cu un aspect mai simplu, pentru oameni cu mai puțin timp sau răbdare :). Oricum, mie mi se pare că timpul pe care-l petrec colorând o planșă e un pic exagerat :)) Dar dacă te înteresează și nu ești încă hotărâtă recomand o vizită la o librărie unde să poți vedea mai multe astfel de cărți de colorat, la mine a funcționat :D.

      Răspunde

  3. Simona Husaru
    Iul 07, 2016 @ 10:41:52

    He, he! Și eu când am fost acum un an la Killipirim parcă, tot pe Tărâmul viselor am pus ochii. A fost prima pe care am adus-o acasă, și eram entuziasmată să colorez în ea. Ca și tine, și eu mă gândeam/gândesc că aș prefera să îmi colorez propriile desene :-„… dar este plăcut să colorez și în aceste cărți de colorat. :)

    Îmi place cum ți-au ieșit desenle. Simpatice albinuțele. Și ultimul desen e fain tare. Îmi plac creioanele colorate de la Maped însă nu am apucat să îmi iau și carioci de la firma aceasta. O să le am în vedere pentru când voi avea nevoie. :D Spor la colorat!!

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 07, 2016 @ 12:46:35

      Într-adevăr e plăcut să colorezi în cărți de colorat, mai ales că probabil îmi place mai mult să colorez decât să desenez… În plus nu mai trebuie să-mi fac griji că dacă nu iese bine desenul n-o să-mi placă nici colorat :))
      Mersi! :) Dacă folosești creioanele de la Maped mi se pare o alegere foarte bună să iei și cariocile tot de la ei :)

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

