Jurnal de cititoare: O primăvară livrească.

Cu oleacă de întârziere, vin și cu rezumatul literar al primăverii ce-a trecut. În ciuda prevederilor mele cum că nu voi avea timp să citesc prea mult în aceste 3 luni, am totuși 10 cărți, un număr de care sunt foarte mulțumită. Am avut cel mai aglomerat semestru de până acum și mă bucur că într-un final s-a temint. Dar se pare că faptul că nu prea am avut timp liber m-a făcut să-l folosesc mai cu spor pe cel ce l-am avut – ar fi trebuit să prevăd asta :).

Ca să nu fac un monstru de articol (am vrut să-l împart în două scriind pe la sfârșit de aprilie despre cărțile lunilor martie-aprilie, dar n-am găsit timp pe-atunci), cărțile cărora le-am făcut deja recenzii doar le voi menționa și voi pune link-ul spre pagina lor și voi vorbi un pic mai pe larg doar despre celelalte.

1

1. „Flori pentru Algernon” de Daniel Keyes -> recenzie
Notă: 3/5

2. „Embedded Linux Development with Yocto Project” de Otavio Salvador – Asta-i o carte pe care am citit-o pentru un proiect în afara facultății – am citit-o de două ori chiar. Apoi mi-a dat seama că nu-mi plăcea proiectul. Dar pentru cei interesați de subiect mi se pare o carte bună.
Notă: 3/5

3. „The Wind in the Willows” de Kenneth Grahame -> recenzie
Notă: 4/5

2

4. „Cronicile ucigașului de regi #1 – Numele vântului” de Patrick Rothfuss – M-am chinuit ceva cu cartea asta, am citit aproape jumătate în februarie în vacanța dintre semestre, nu m-a prins prea tare, dar prin aprilie am pus iar mâna pe ea și am reușit să trec de prima jumătate (e un monstru de carte) după care mi-a plăcut așa mult că n-am mai lăsat-o din mână.
Notă: 4,5/5

5. „Tăcerea mieilor” de Thomas Harris – volumul 2 din seria Hannibal (nu, nu l-am citit pe primul) – A fost un thriller foarte bun, foarte macabru și care m-a prins și m-a ținut lipita de el de la prima până la ultima pagină. A fost mai bun decât mă așteptam. Îmi plac mult poveștile cu criminali, dar de obicei citesc doar Agatha Christie, iar criminalii ei par mielușei pe lângă ce-am citit în cartea asta. Recomand dacă vă place genul.
Notă: 4/5

6. „Biblioteca umbrelor” de Mikkel Birkegaard -> recenzie
Notă: 1/5

7. „Șoareci și oameni” de John Steinbeck -> recenzie
Notă: 3/5

3

8. „Wuthering Heights” de Emily Bronte – Am încercat să citesc cartea asta în română cândva prin clasa a 10-a parcă, însă nu mi-a prea plăcut și am lăsat-o înainte s-o termin. Puțin timp după aceea, a fost filmul la tv și am adormit la el cam prin același punct în care lăsasem și cartea. Am tot fost bântuită de cartea asta în ultimii ani, așa că am hotărât să mi-o iau în engleză, sperând c-o să-mi placă mai mult. Ei bine, ceea ce s-a schimbat între timp nu e decât părerea mea despre clasici, care de ceva vreme îmi plac foarte mult. Sentimentul pe care l-am avut prima oară când am citit-o, cum că e oarecum seacă din cauza faptului că e povestită din perspectiva unei servitoare, l-am simțit și acum. Însă acum mi-a părut că nararea pe un ton nu foarte afectat a contrastat foarte frumos cu replicile și atitudinile dramatice și pline de pasiune ale personajelor. Cartea asta mi-a părut ca o zi mohorâtă în care din când în când se ivește câte-o ploaie scurtă, torențială, care începe brusc și se termină la fel. Mi-a plăcut mult mai mult ca prima dată și cu siguranță o consider o carte bună, având în vedere că mi-a rămas în minte atâta vreme. Recomand!
Notă: 4/5

9. „The Farseer Trilogy #2 – Royal Assassin” de Robin Hobb (seria a fost publicată și la noi, la Nemira) – Cartea asta, oh! Cartea asta! Nici măcar nu sunt sigură ce părere am despre ea, în afara faptului că e mult prea lungă. Pe de o parte m-a făcut suficient de curioasă încât să am răbdare cu cele vreo 750 de pagini și să vreau să citesc cândva și volumul următor. Pe de altă parte…oh Doamne, a fost atât de lungă și de enervantă! În primul rând, tot ce se întâmplă e ca personajelor pozitive să li se pună tot felul de bețe-n roate, în timp ce „ăia răii” își fac de cap, cu buna știință a celorlalți, care nu fac nimic să-i oprească până nu e prea târziu. Pe de altă parte, Robin s-a lungit mult prea mult – la un moment dat începuse să se tot repete: de fiecare dată când Fitz mergea la Chade, observa că a îmbătrânit, de fiecare dată când îl vizita pe rege, observa că a îmbătrânit – ghici ce – sunt oameni bătrâni, nimeni nu întinerește, e okay să emfazezi îmbătrânirea lor bruscă o dată, dar nu de fiecare dată când apar în peisaj. Și tot felul de chestii de-asta. Cred că ar fi fost o carte mult mai bună dacă tăia vreo jumătate dintre pagini. Și totuși am avut parte și de suspan și de un final destul de neașteptat și, bine-nțeles, de o grămadă de întrebări încă fără răspuns și care sper că se vor rezolva în ultimul volum.
Notă: 2/5

10. „Aventuri în Momilandia” de Tove Jansson – ultima „carte” a primăverii a fost un volum de bandă desenată cu momini :) Aici, recenzie.

Săptămână frumoasă și spor la citit! :)

Photobucket

10 comentarii (+add yours?)

  1. yukiblack
    Iun 12, 2016 @ 22:22:44

    Eu am citit doar ‘Hannibal’, am vpzut filmul făcut după carte și întreg serialul. Nu cred că există vreun serial mai interesant ca cel făcut după ‘Hannibal’,e total schimbată povestea, dar are o atmosferă cu totul aparte și actorii sunt de-a dreptul geniali. Dacă o să ai vreodată timp de serial… (în caz că îți plac horrorul psihologic) :)

    Răspunde

    • yukiblack
      Iun 12, 2016 @ 22:23:06

      *îți place

      Răspunde

    • Sayuki
      Iun 12, 2016 @ 22:37:59

      Am văzut acum ceva vreme vreo două episoade răzlețe, însă nu pot spune că m-au impresionat în mod special – dar nu erau de la inceput, așa că nici nu am puut înțelege mare lucru. Dar în general sunt foarte pretențioasă cu serialele: am How I met your mother și Friends pe care le tot revad, dar în rest nu prea reușesc să termin niciunul :-s

      Răspunde

      • yukiblack
        Iun 12, 2016 @ 22:51:55

        How I met your mother am înțeles că e foarte amuzant și se merită; poate că o să-l încep când o să-mi găsesc mai mult timp.

      • Sayuki
        Iun 12, 2016 @ 22:58:44

        După ce termin cu sesiunea plănuiesc să mă uit la el a 5-a oară, mi s-a spus că-mi lipsesc țigle de pe casă :)
        Oh, daca nu l-ai văzut, îți recomand Over the garden wall. Nu are nicio treabă cu duscuția, dar cred că s-ar putea să-ți placă :) Eu l-am văzut și pe ăsta de vreo 3 ori, dar e scurt :)

  2. yukiblack
    Iun 12, 2016 @ 23:03:03

    Merci! L-am pus deja pe Wishlist și abia aștept să-l văd.
    Hai măi, ești ok. Dacă îți lipseau țiglele de pe casă atunci nu mai aveai un blog acum și te puneai pe omorât oameni :)

    Răspunde

  3. Nico 75
    Iul 16, 2016 @ 17:56:18

    Buna ziua,am ajuns intamplator la blogul tau cautand recenzii pentru Lupii din Mercy falls.Cu aceasta ocazie am vazut ca citesti carti pentru toate varstele… Eu sunt o mama care, daca nu citeste, cu siguranta discuta si comenteaza fiecare carte citita de copii .In sensul acesta as putea sa-ti sugerez cateva titluri : Printesa si cersetoare de Delphine de Vigan , Sa nu vinzi inger pazitor de Jutta Richter si nu in ultimul rand , preferata familiei , Cronici din tinuturi indepartate de Michelle Paver. Spor la treaba minunata pe care o faci !

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 16, 2016 @ 20:35:11

      Bună :)
      Într-adevăr, îmi place să citesc cărți cât mai diverse, atât în ceea ce privește categoria de vârstă cărpra le sunt destinate, cât și genul. Cărțile pentru copii mi se par prea frumoase să nu fie citite, chiar și la vârste mai mari.
      Mulțumesc frumos pentru recomandări, nu am auzit de niciuna dintre ele, dar voi face cercetări :)

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

