Confesiunile unui șoricel de bibliotecă #2 De ce merg la târguri de carte, deși nu îmi plac

77197b7c0398f606b835b9fedb0f01fc
Profitând de faptul că vineri am avut dimineață examen, ceea ce înseamnă că restul zilei nu se deschid cursuri și caiete, am fost și eu la Bookfest. Ca și anul trecut pe vremea asta.
Înainte să vin în București mergeam mereu vara la Kilipirim, târgul de carte de pe faleza Cazinoului din Constanța și oftam mereu visătoare gândindu-mă la târgurile mari din capitală.

Am fost dezamăgită de toate: întâi Kilipirim, apoi Gaudeamus și la final Bookfest. La toate nu am întâlnit decât cărți la prețuri aproape întregi sau reduceri de maxim 25%, ceea ce pentru mine înseamnă scump, având în vedere că rareori cumpăr cărți cu atât de puțină reducere. În plus, se face atâta tărăboi în jurul acestor târguri, ai spune că cine știe ce oferte de te dau pe spate au – când colo, dacă ai puțină răbdare găsești online toate cărțile mai ieftin. Și astea sunt motivele pentru care nu-mi plac târgurile de carte.
Poate aș fi de altă părere dacă m-ar interesa lansările de carte și alte evenimente organizare în cadrul acestor târguri…

Și totuși de ce continui să merg?
Pentru că, din motive pe care nu le pot explica, nu-mi ajunge să văd pozele cu coperțile pe internet, vreau să văd cum arată în realitate cărțile pe care vreu să mi le cumpăr cândva, să fug spre ele când le văd pe raft, să le mângi coperta și să le răsfoiesc și totodată să pândesc alte cărți frumoase pe care să le adaug, poate, în wishlist-ul meu. Pentru astfel de scopuri, un târg de carte mi se pare ocazia ideală. Din păcate nu și pentru cumpărat de cărți…

Concluzie: trăiască librăriile online!

Voi ce părere aveți despre târgurile de carte?

Photobucket

3 comentarii (+add yours?)

  1. Bogdan
    Iun 07, 2016 @ 15:45:52

    Daca poti sa mergi cand nu e aglomerat, sunt faine pentru cine vrea sa fie inconjurat de carti, ca mine..eu am fost vineri dimineata si se putea respira la Bookfest..sunt evenimente ale cartii, eu ma bucur ca exista :)..in alti ani am fost si sambata pentru a vedea niste lansari, dar e aglomerat rau si mie nu-mi place..mai rasfoiesti o carte, mai vezi o coperta, timp petrecut cu folos..si permite-mi sa te contrazic, au fost oferte dar trebuie sa ai rabdare sa cauti: eu am luat 4 carti cu 54 lei, zic ca e bine ( erau cartie la 10 lei o gramada, si la 8 lei si chiar mai putin- de exemplu eu mi-am luat un Bolano cu 8 lei de la Curtea Veche)..acu zic ca e greu sa bati ofertele on-line, doar la Romexpo au si editurile de platit chirie. Cred ca targurile gen Bookfest nu se (mai) fac pentru oferte

    Răspunde

    • Sayuki
      Iun 07, 2016 @ 18:38:53

      Acum, merg și eu când îmi permite programul :) Și eu mă bucur că există și, cum spuneam, îmi place să merg să mă uit după cărți și să le pipăi, dar tare mult mi-ar plăcea dacă și reducerile s-ar ridica la măsura tam-tam-ului făcut în jurul acestor târguri. Nu spun că nu erau deloc reduceri pe nicăieri, căci recunosc că nu m-am uitat decât la ce mă interesa pe mine, iar acolo n-am găsit cine știe ce. Anul trecut mi-am luat și eu 2 cărți cu 20 de lei, dar erau la preț întreg :)).

      Răspunde

  2. Trackback: Tărâmul viselor #1 – carte de colorat pentru adulți | Sayuki's blog

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

