Călător prin București #4 Călătorie literară pe magistrala albastră

Dragi șoricei de bibliotecă, cum semestrul doi din anul doi aici e criminal, n-am prea mai avut timp de ieșit din casă, însă din mai multe ieșiri răsfirate pe acești aproape 2 ani de când sunt în București (ce repede trece timpul!) am cules câteva locuri care mi s-au părut mai interesante pentru un șoarece de bibliotecă, mai ales dacă e unul de provincie. Și cum eu cunosc Bucureștiul numai după nume de stații de metrou, am alcătuit acest mic „traseu turistic” pentru care am făcut și o hartă :) Pentru cei ce nu știu, aia e harta metroului, eu doar am adăugat steluțele. Steluțele sunt numai orientative, ca să pot marca punctele despre care vorbesc :).

harta-metrorex-magistrale-noi


* (steluta neagră) Ne vom începe călătoria la Piața Victoriei, unde, foarte aproape de stația de metrou (ca de altfel toate locurile pe care vi le voi prezenta, cu o singură excepție), este centrul de carte străină Sitka (click). Aici sunt adunate cărți într-o mulțime de limbi, deși, din păcate, nu suficient de multă beletristică să mulțumească orice șoarece de bibliotecă, însă un loc mai mult decât perfect dacă ai nevoie de materiale pentru a învăța o limbă străină, pentru orice nivel. Eu mi-am luat de la ei niște cărticele cu povestioare ușoare în germană și mi-au plăcut tare mult.

342
* (steluța roșie) Tot foarte aproape de Victoriei, într-una din dățile când eram rătăcită (la propriu) prin zonă, am descoperit (mult mai aproape de bulevardul principal decât îmi imaginam) librăria franceză Kyralina (click). Cum eu am o slăbiciune pentru limba franceză, nu m-am putut abține să nu intru acolo. Au cărți frumoase și prețuri diverse, cam ca la o librărie obișnuită, deci destul de mari, însă depinde ce-ți alegi :). Eu mi-am luat prima oară când am nimerit acolo Alice au Pays des Merveilles de Lewis Caroll cu doar 10 lei, și am pus ochii pe o ediție foarte frumoasă a Vingt mille lieues sous les mers – 20.000 de leghe sub mări a lui Jules Verne. Cea din urmă era 30 de lei, am zis că mi-o iau când or veni bursele, dar mi-a plăcut așa mult că m-am întors după ea peste vreo două zile :).

img1135lng1_2
* (steluța lila) Coborâm un pic până la Piața Romană, unde se află, după a mea opinie, cel mai frumos Cărturești. Nu e Carusel, nici pe departe, ci Verona. Practic, e o casă foarte mare și veche plină ochi cu cărți și lucruri cărturești. Așa de mare și așa de plină că prima oară când am fost acolo am fost dați afară din cauză că se închidea, înainte să fi apucat să fi văzut tot.

antic-exlibris-bucharest-(by-andra-badea)
* (haita de steluțe verzi) Astea-s celebrele anticariate de lângă Universitate, acel loc magic unde te-mpiedici de o librărie și trei anticariate la fiecare colț de stradă. Sunt vreo câteva Antic Ex Libris (care din păcate de ceva vreme nu mai au prețuri așa bune ca atunci când i-am cunoscut), Târgul Cărții, un anticariat mic și aglomerat care n-am știut niciodată cum se cheamă, e Cărturești Fandom, e Eminescu, e Humanitas, e de toate.

9644087b37864018e040e552abf8315e_view
* (steluța roz) Acum că am umblat printre atâtea cărți, trebuie un pic de odihnă. Recomand un loc drăguț, aflat la o distanță rezonabilă de mers pe jos de Piața Unirii (sau Timpuri noi, locul e cam la mijloc), unde poți să te simți ca la tine acasă și să mângâi pisici. E vorba de Miau cat cafe (click). Mi se pare foarte tare căci urmează modelul cafenelelor cu animale din Japonia, iar pisicile sunt pentru adopție :).

Cimitirul-Bellu-Bucuresti
* (steluța mov) Ultima oprire, sper să nu vi se pare foarte ciudat, dar e cimitirul Bellu. Am fost acolo vara trecută după sesiune, să-l văd pe Eminescu și aleea scriitorilor. Mi-a plăcut tare mult, e foarte îngrijit cimitirul și frumos, cu tot felul de morminte, de la cele simple, obișnuite, la tot felul de statui și cavouri. Și pentru că-mi place foarte mult și că oricum atmosfera o cerea, am fost să-l văd și pe Bacovia, din păcate aflat undeva destul de departe de restul scriitorilor și destul de greu de pătruns, dar cu ocazia asta am făcut și-un înconjur de cimitir. Aici am găsit un articol drăguț și mai detaliat.

Sper că v-a plăcut plimbarea și, daca n-ați făcut-o deja, să aveți ocazia de a merge măcar în câteva din locurile pe care le-am prezentat, căci merită :). De asemenea, dacă știți și voi locuri drăguțe pentru șoareci de bibliotecă din București, vă aștept cu drag recomandările.

Weekend frumos!

Photobucket

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

