Și a mai trecut încă un an…

dIată-ne acum și la finalul lui 2015, care-a zburat cum nu se poate mai repede. Așadar, ne-am adunat astăzi aici pentru a încheia acest an cu tradiționala postare de pe 31 decembrie, cu scurte gânduri, rezumate și dorințe, pentru anul ce-a trecut și pentru anul ce va să vie.
2015 a fost scurt și frumos, dar destul de monoton. Aste-as primele cuvinte care-mi vin în mine cand e să-l descriu. Poate e din cauză că vacanța asta nu-s în cele mai bune toane și că sunt destul de dezgustată de rasa umană, însă nu vad foarte mari realizări în anul ce-a trecut.
Un scurt rezumat ar fi: am trecut cu bine prin două sesiuni,am aflat că e posibil să înveți 10 cursuri într-o singură zi și totuși să treci examenul, am aflat că e posibil și să înveți în 4 zile cam la fel de multă materie cât pentru Bac, și să iei 10, am gasit un om care ma-ntelege și cu care pot urâ lumea împreună, am avut parul mov, am umblat prin București costumată într-un iepure cu rochiță, m-am plimbat în destul de multe locuri frumoase de prin București, am fost la un curs de pictură și la unul de desen, am început să pictez și în acrilice, am învățat să merg pe bicicletă !!! (într-un final, că de câți ani mă tot chinuiam:)) ), am fost la plajă, de mai multe ori! (zise Sayuki, cea care stă la o jumatate de ora de mers pe jos de malul mării), am donat un raft de cărți bibliotecii orașului, am văzut și adorat Sibiul, am revăzut și adorat Brașovul, am coborât pe o scară rulantă care urca (foarte creepy treaba, recomand), am avut așa puțin timp liber că am stat o lună fără ojă pe unghii (nemaivăzut lucru!),am aflat că pot fi foarte rea, și că-mi place.
Cam așa a arătat 2015-ele meu. Frumos, dar totuși nimic prea spectaculos. Pentru 2016 nu îmi doresc decât ca la finalul lui să am tot aceiași oameni alături, căci chiar de-mi compun universul din vreo 3 oameni și poate încă vreo câteva mențiuni, sunt fericită exact așa. (Tata, zilele trecute: Nu ieși și tu pe-afara cu prietenele tale de pe aici? Sayuki: Cu Ruxi? Încă n-am vorbit.)

fTrecând acum în plan livresc, aici sunt destul de mulțumită, chiar de n-am citit decât 27 de cărți. Cu toate că a fost cel mai sărac an din punct de vedere al numărului de cărți citite, 2015 a fost totuși cel mai divers an în genuri literare. Am citit clasici, teatru, sf, fantasy, literatură contemporană, nonficțuine, literatură română, polițistă (a se citi Agatha Christie, ca în fiecare an), puțin horror, puțin romance… Am ratat ceva? Deși puțin din fiecare, sunt mândră de diversitatea meniului meu literar din acest an. Alte lucruri menționabile ar fi că am început să citesc mai mult în engleză, că am reușit să citesc câteva povestioare în germană *și să și știu ce vor de la mine!:)*, am terminat seria Harry Potter (din păcate n-am copilarit cu el) și am citit animala aia mare de primul volum din Dune, și mi-a și plăcut.
Voi oferi 3 premii și o mențiune (ca la liceu :D) pentru cele mai bune cărți citite anul ăsta:

Mențiune: „Harry Potter și Prințul Semipur” și „Harry Potter și Talismanele Morții”
Am citit anul ăsta volumele 5, 6 și 7 din Harry Potter. al cincilea m-a cam dezamagit, însă 6 si 7 s-au ridicat la înălțimea așteptărilor.

3: „Persuasiune” de Jane Austen. Deși știam dinainte că-mi place Jane Austen, cartea m-a impresionat mai tare decât mă așteptam.

2: „2001: O odisee spațială” de Arthur C. Clarke, una dintre primele mele incursiuni în literatura sf. Am adorat cartea asta. Încă o ador. Încă mă trezesc uneori gândindu-mă la ea.

1: Seria „Anne of Green Gables” de L.M. Montgomery, mai exact primele două volume, iar acum lucrez și la al treilea. Printre cele mai frumoase și inocente cărți pe care le-am citit, mi-a plăcut atât de mult și, deși pe de o parte mă regăsesc mult în Anne, pe de altă parte absolut deloc, am empatizat și m-am atașat foarte tare de ea. Poate aici și motivul pentru care mi-a plăcut așa de mult :).

Pentru lista de lecturi din 2016 îmi doresc doar s-o revăd acolo pe Anne și, poate, și pe Dostoievski sau Dickens, că de mult îmi tot doresc o reântâlnire cu ei, în special cu primul.

An nou fericit vă doresc, și să ne citim cu bine și în 2016!
large

Photobucket

3 comentarii (+add yours?)

  1. Loreen G
    Dec 31, 2015 @ 11:20:04

    La mulți ani!

    Răspunde

  2. Ruxandra Maria (Lissa)
    Ian 02, 2016 @ 19:13:34

    Mititico, vezi ne facem planuri degeaba, ca speram ca vacanta asta sa stau mot cocot cu tine, dar de-abia daca mai ies din casa. :< mai iesim la vacanta ta :))

    Răspunde

  3. selisteansimina
    Ian 07, 2016 @ 21:54:14

    Sayuki! Eu încă nu mi-am numărat cărțile, deși n-am citit atâtea cât mă așteptam tot au fost acolo câteva, și cred că am ajuns la 30-40 de cărți. Oricum, în anul 2015 am realizat ceva lucruri având în vedere că am făcut o teză perfectă la română și mi-am cumpărat multe cărți și am și primit, și pe lângă asta mi-am îndreptat toată perspectiva amară despre lume, acum e dulce și uneori suferindă dar suferința se suportă și „se trece” cu antidoturi, nu ?
    În concluzie, a fost un an destul de bun.
    La mulți ani !
    P.S. ți-am citit blogul odată, pe tot, în timp ce făceam teme, și am zis că Sayuki e foarte ambițioasă, vreau să fiu și eu ca ea, oricum cu siguranță se pot lua note foarte bune dacă înveți. :) :*

    http://siminastatusuri.blogspot.ro/

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

