Jurnal de cititoare: O toamnă livrească.

Pe modelul făcut pentru vară, pentru că nici acum lista mea de lecturi nu dă pe-afară de cărți și pentru că nici recenzii nu prea am scris, vă voi prezenta toamna mea livrească, adică părerile mele mai mult sau mai puțin scurte despre cărțile citite în această toamnă (care sunt doar 8…)

1001004001598080 ♦ Prima, sau primele cărți pe care le-am citit în această toamnă au fost primele două volume din seria „Anne of Green Gables„ de L. M. Montgomery, primul volum având același titlu, iar al doilea fiind „Anne of Avonlea”. Mi-au plăcut foarte mult ambele volume, au fost prime cele mai bune cărți citite anul acesta, motiv pentru care n-am stat prea mult pe gânduri până să-mi iau și următorul volum și să le fac și o recenzie. Părerea mai pe larg mi-o găsiți aici.

tronul-de-clestar_1_fullsize





♦ „Tronul de cleștar” de Sarah J. Maas – Știu că e destul de mare vâlvă în jurul acestui volum și a întregii serii, motiv pentru care am și ales să-l citesc, într-un moment de nostalgie, crezând că-mi va readuce acele sentimente din vremea când meniul meu de cititoare era compus predominant numai din cărți de genul. Din păcate însă n-a fost să fie. Și la această carte am o recenzie, aici.

♦ „Drumuri”, volumul 2 din „La Medeleni” de Ionel Teodoreanu. Cine îmi citea blogul pe vremea când eram încă prin liceu e foarte probabil să știe cât de îndrăgostită eram de tot ceea ce scria Teodoreanu. Cât de mult iubeam și mă topeam după „Lorelei”, primul volum din Medeleni sau micile povestioare scrise de el pe care le mai citisem, cum parte a adolescenței mele fericite a fost profund marcată de scrierile sale și cât de fericită și îndrăgostită de întreaga lume eram în vremurile când le citeam. Din păcate acum asta-i doar o amintire însorită a adolescenței mele și, cu toate că mi-a plăcut „Drumuri”, undeva între mine cea care încă nu putea s-o pună pe Lorelei la loc în bibliotecă la câteva săptămâni după ce o citise, că încă nu era gata s-o lase, și mine cea de acum, a dispărut fericirea aia naivă și nu m-am mai putut îndrăgosti de Teodoreanu așa cum obișnuiam s-o fac. Nu pot spune decât că regret că n-am citit toată seria acum mai mulți ani.

oglinda-sparta_1_fullsize ♦ „Oglinda spartă” de Agatha Christie este una dintre cărțile cu Miss Marple, dintre care care nu am citit prea multe, în general fiindu-mi mai drag celălalt detectiv al autoarei, Poirot. Aveam cartea de vreun an prin bibliotecă, așa că, tot fiind perioada în care obișniesc să citesc Agatha Christie, am zis s-o încerc. Deși e un roman bun, ca toate cărțile Agathei Christie, nu pot spune că m-a impresionat în vreun mod special, astfel că nici nu prea-mi amintesc foarte clar cum a fost dezlegat misterul (?). N-aș recomanda-o ca o primă incursiune în romanele autoarei, ori o primă întâlnire cu Miss Marple, însă dacă sunteți fani ai Agathei Christie este numai bună.

viseaza-androizii-oi-electrice_1_fullsize

♦ „Viseaza androizii oi electrice?” de Philip K. Dick – o carte scurtă și caprivantă, numai bună de citit în pauze la facultate *hihi* Mi-a plăcut foarte mult cartea asta, suficient de mult cât să mai vreau și altceva de acest autor. Cât mai curând. După cum poate că știți *cred că am tot scris asta anul ăsta*, nu prea am citit SF…de fapt, număr pe degete cărțile SF citite, fapt pe care încerc să-l remediez. „Visează androizii oi electrice” m-a impresionat foarte tare, fiind plină atât de idei fascinante cât și de întâmplări pline de suspans sau care să-ți stârnească curiozitatea către următorul capitol. Din perspectiva mea de amatoare, a fost greu s-o las din mână și-am tot citit-o pe sub bănci, pe holuri sau în metrou. Totuși… totuși marea mea problemă e că n-a fost mai lungă. Pentru că mai voiam, pentru că putea fi dusă mai departe o poveste cu atât potențial, personajele dezvoltate în continuare, pentru că la final am simțit că-mi lipsește o bucată de carte. Asta ar fi singurul meu minus, în rest cartea m-a impresionat foarte tare. Recomand!

The_C_Programming_Language_cover.svg♦ „The C Programming Language” de Brian Kernighan și Dennis Ritchie e o carte de programare, „biblia” limbajului C, cu care m-am cam lălăit, căci începusem s-o citesc prin vară, dar care mi s-a părut foarte bună. Nu pot spune că am învățat prea multe lucruri noi din ea, căci nu prezintă decât bazele C-ului, fără a intra în foarte multe detalii, și cu exemple destul de elementare, însă, tocmai din aceste motive, este foarte clară și ușor de înțeles. Recomand celor care vor să învețe C, începătorilor dar și celor care au mai lucrat în acest limbaj și îi pasionează :).

Jane-Austen__Persuasiune-Manastirea-Northanger__606-539-922-8-785334247079

♦ Ultima carte din această toamnă a fost „Persuasiune” de Jane Austen, care mi-a plăcut foarte mult. Mi-era foarte dor de o lectură clasică, sensibilă și poate și cu puțin romantism, și cum nici Jane Austen nu mai citisem de mult timp, „Persuasiune” a fost alegerea perfectă. Nu pot spune că este în vreun fel iesit din comun față de celelalte romane ale autoarei pe care le-am citit, însă s-a pliat perfect pe ce-mi doaream să citesc și pe stările mele de atunci, unde mai pun și că îmi place foarte mult Jane Austen. Recomand, în special fanilor autoarei, desigur :).

Asta a fost și pentru această toamnă, nu sunt deloc multe, iar în iarnă, dacă voi mai face un astfel de post, probabil vor fi chiar și mai puține. Se-aud deja zurgălăii sesiunii, care nu stiu cum e pe la voi, dar aici îmi pare mereu o alinare venită după presesiune, care sunt cele mai groaznice săptămâni din an:)). Îndrăznesc însă să-mi fac speranțe pentru vacanța dintre semestre, poftă de citit să am atunci :)

Seară frumoasă, copii!

Photobucket

1 comentariu (+add yours?)

  1. Trackback: Recomandările săptămânii #1 - Cărţi care contează

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

