Călător prin București #3 – Fundația Calea Victoriei

Revenind pe plaiurile capitalei pentru un nou an universitar, s-a tot auzit că semestrul ăsta n-o să fie așa balamuc de teme peste teme și că se poate ieși din casă, ocazie de care studentul politehnist trebuie să fi învățat deja să profite cât se poate, căci cine știe când se mai ivește asemenea mană cerească.
Okay, exagerez puțintel, dar e acolo sâmbure de adevăr..și e mare :). Așadar, semestrul ăsta mi-am găsit tot felul de activități extracuriculare. Și așa ajung și la subiectul de azi al rubricii „Călător prin București”: Fundația Calea Victoriei. Azi nu vorbesc despre muzee, expoziții și alte locuri unde să te duci să caști gura, ci despre un loc’șor magic aflat nu departe de Piața Unirii *nu pe Calea Victoriei totuși :)* și pe care l-am descoperit și eu abia de curând.
calea-victoriei

Fundația Calea Victoriei este o instituție unde sunt organizate tot felul de cursuri pe teme diverse, de la pictură, desen și alte arte plastice, până la actorie, scenografie, fotografie, machiaj, moda, istorie, dezvoltare personală sau chiar astronomie. Eu tocmai vineri seară am terminat un curs de pictură, deocamdată singurul la care am participat în cadrul Fundației, dar de care am fost suficient de impresionată încât să mă apuc să scriu postul ăsta :).

Mi-a plăcut super mult la Fundație, de la ușița pe din dos prin care se intră, la scările înguste și pictate, la atmosfera plină de prietenie și căldură și, desigur, până la activitățile din timpul cursurilor. Am pictat, ne-am amuzat, am învățat, nu m-am simțit niciodată așa de bine înconjurată de oameni pe care nici nu știu cum îi cheamă (spune Sayuki, introvertita). Singurul lucru care pot spune că nu m-a încântat e că ședințele durau doar câte două ore. Două ore sună rezonabil, dar nu și când vine vremea să pleci.

Dacă sunteți din București vă sfătuiesc să aruncați un ochi pe site-ul Fundației, mai ales dacă sunteți elevi sau studenți, căci Fundația oferă atât reduceri, cât și posibilitatea primirii unei burse, și chiar ar fi păcat să nu profitați.
Vă las mai jos trei dintre realizările mele în cadrul cursului, cele de care sunt un pic mai mândră *deși pe niciuna n-am stat să le finiez, și abia am avut timp să le arunc acolo fundalul, căci o oră jumate-două nu se compară cu cele în medie două zile, cât mă învârt eu de obicei în jurul unei foi :)*
Prima e natura statică, unde-am învățat și despre griurile colorate (motivul pentru care culorile se armonizează așa de frumos cu fundalul); a doua e portretul unei tanti, unde recunosc că am fost ajutată, căci n-am mai desenat așa ceva niciodată, și după 7-8 ani de desenat animeuri e aproape crimă să treci brusc la o față cu proporții normale – și da, are fața cam verde și cam palidă, dar mi-a luat ceva până să mă prind cum ajung la maroniu; și ultima, pe care am făcut-o chiar la ultima ședință, e o reproducere după Van Gogh, chestie pe care am s-o mai încerc pe viitor, căci, trecând peste faptul că-mi plac picurile lui, m-am distrat teribil făcând asta și mi-ar plăcea s-o încerc și fără să mă tot gândesc că în două ore trebuie să fie gata :)

20151108_110140

20151108_110206

20151108_110056

O duminică frumoasă să aveți!
Photobucket

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

