Clădiri în acuarelă de Dr. Balogh Istvan

B1-4.indd Mi-am ales această carte cunoscând-o deja pe aceasta, „Bazele anatomiei artistice”, ce m-a impresionat într-un mod plăcut, ambele fiind publicate în aceeași colecție a editurii Casa. De asemenea, unul dintre principalele motive pentru care mi-am dorit această carte este acela că nu prea am mai desenat clădiri, însă ele reprezintă o temă care îmi place foarte mult și pe care aș vrea s-o pot aprofunda.

Ca și cealaltă carte menționată, și aceasta se deschide cu un scurt istorie, de data aceasta al picturii în acuarelă, continuând apoi cu o descriere a mateialelor și instrumentelor necesare acestei arte. Cine a mai pictat și după școala generală probabil știe că-i treabă serioasă cu hârtia și pictatul (în speță apa în care diluezi vopseaua) :). Urmează și un mic capitol de teoria culorilor, după care se ajunge la modelarea clădirilor, începând cu formele de bază și terminând cu detaliile finale.

Cartea mi s-a părut destul de utilă și interesantă, având informații atât legat de tehnica picturii în acuarelă, cât și de realizarea schiței detaliate a clădirii, de la formale arhitecturale până la materialele din care este construita aceasta. Deși intenția mea nu e să fac grafică arhitecturală, ci doar să mă descurc să desenez o clădire undeva probabil pe fundalul compoziției mele cu pomi, floricele, biciclete și alte bâzdâgănii, cred că am ales o carte destul de potrivită. Regret însă că încă n-am avut timp să și încerc pe hârtie sfaturile și ideile date în carte. Voi încerca însă să remediez asta cât mai curând :)

La finalul cărții sunt și câteva compoziții făcute pas cu pas – destul de interesant :). Am atașat și două imagini cu pagini din carte, găsite pe site-ul editurii.

fessunk epuleteket_001-112.indd

fessunk epuleteket_001-112.indd

Mulţumesc pentru cartea oferită Libris, librărie online unde puteţi găsi o multime de alte cărţi online, în română sau engleză, cu transport gratuit :).

Photobucket

1 comentariu (+add yours?)

  1. yukiblack
    Noi 08, 2015 @ 20:25:40

    Foarte interesantă :D

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

