Tronul de cleștar de Sarah J. Maas

tronul-de-clestar_1_fullsize


Nu plănuiam să citesc această carte; nici nu se afla în wishlistul meu imaginar.Dintr-o nostalgie de moment însă, căci a trecut destulă vreme de când nu mai citesc YA, mi-am pus lăbuțele pe ea. Nu știu dacă a fost o decizie bună: pe de o parte n-am lecuit de nostalgie, pe de alta cred că mi-aș fi putut folosi timpul citind ceva mai interesant pentru gusturile mele.

Celaena Sardothien, marea asasină din Adarlan, este întemnițată în minele de sare din Endovier. Asta până când prințul moștenitor vine să îi propună patriciparea într-un concurs organizat de rege, pentru a deveni asasinul acestuia, „campionul regelui”, și mai apoi a-și recăpăta libertatea. Intriga și întreaga ideea a romanului sună interesant, însă nu s-a ridicat la înălțimea așteptărilor mele, având în vedere popularitatea cărții. Însă cea mai mare dezamăgire mi s-a părut însăși Celaena, care nu mi-a părut deloc asasina rece și dură care ne era promis să fie, ci doar o fată care întâmplător știe să se lupte și să folosească arme. În plus, aroganța ei de fiecare dată când era înconjurată de gărzi și se gândea cât de ușor ar putea scăpa se ei mi s-a părut foarte enervantă.

Nu am reușit să empatizez cu Celaena, nu mi-a plăcut de ea și nici cartea, deși scrisă cu mai puține clișee și un alt personaj principal cred că ar fi fost chiar interesantă. Totuși, dacă sunteți fani YA e foarte posibil să vă placă. Nu e așa groaznică cum poate că am făcut-o să pară, recunosc că am fost foarte subiectivă în această recenzie, însă presupun că sentimentele față de Tronul de cleștar depind foarte mult de cele pentru literatura young adult.

Mulţumesc pentru carte Libris, librărie online unde puteţi găsi o multime de alte cărţi online, în română sau engleză, cu transport gratuit :).

Photobucket

1 comentariu (+add yours?)

  1. Trackback: O toamnă livrească. | Sayuki's blog

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

