Nou în bibliotecă…(30)

Deși tot spun că nu mai cumpăr cărți, că nu mai am unde le pune și că oricum am o grămadă care încă așteapta să le citesc, iar în timpul facultății echivalentul în grame de cașcaval al timpului meu liber abia dacă ar putea hrăni un șoarece, cărțile tot ajung la mine. Evident că și eu sunt implicată mai mult sau mai puțin în complot, că să vină o carte la mine de una singură, de nu se știe unde, încă și prin poștă, nu mi s-a întâmplat decât o singură dată. Oricum, acum cumpăr cărți doar ca să marchez o ocazie specială sau pentru că le găsesc la un preț prea bun ca să ratez așa o ocazie. Dar se pare că asta nu-i de ajuns, așa că am început să spun lumii care mi-e în general matroră la aceste delicte să nu mă mai lase să cumpăr cărți, nici măcar în cazul de forță majoră când fac fața de cățeluș în ploaie. Așadar, o să fac inventarul la ce-am strâns în acest al doilea semestru de facultate, având în vedere că ultimul post cu cărți noi a fost după prima sesiune.

De la Libris am primit „Bazele anatomiei artistice”, o carte foarte interesantă pentru pasionații de desen și/sau anatomie (recenzia), „Scurtă istorie a timpului” de Stephen Hawking, o altă carte care mi-a plăcut foarte mult (recenzia) și „Blestemul din Sarnath” de H. P. Lovecraft (recenzia)
20150706_140533

20150706_141112 20150706_140853

Din seria „cărți frumoase și ieftine – cum să nu le iei?” am luat două cărți de la unul dintre anticariatele de langă Universitate, pe care le ador. Una dintre ele e despre desenul artistic și am dat pe ea doar 20 de lei, iar cealaltă are idei și tehnici de pictura în acuarele și e din aceeași serie ca micuța carte de desen din postul anterior „Nou în bibliotecă”; pe ea am dat 10 lei, nu-i așa stufoasă ca cea mare, dar îmi place mult că e color și arata foarte bine pentru prețul la care am găsit-o.
20150706_140601 20150706_140549

De Paște am primit de la Lissa „Magicianul” de Fowles. Mai am și „Iubita locotenentului francez”, de acelați autor, și încă n-am citit-o pe niciuna, pentru că timp și cărți foarte stufoase, dar sunt foarte curioasă de ambele:).
20150706_140840

În mai (groaznică perioadă) am lăsat puțin temele ca să mă duc la Bookfest, la care visez să ajung de câțiva ani buni și de care am fost extrem de dezamăgită, cel puțin de editurile românești, ale căror cărți le puteai găsi mult mai ieftine în librării online. Oferta de carte străină însă a fost la prețuri acceptabile, deși erau doar câteva standuri de genul. Mi-am luat în engleză un volum de povești de Poe, pe care îmi doresc demult să-l citesc și pe care l-am găsit la doar 8 lei, și „Le chien des Baskerville” de Arthur Conan Doyle, altfel spus „Câinele din Baskerville”. Găsisem un stand cu multe cărți în franceză la prețuri acceptabile și-mi doream foarte mult una, însă din păcate nu aveau cine știe ce titluri. Mi-aș fi dorit o carte care să fi fost scrisă în original în franceză, însă singurele titluri interesante erau semnate de Hugo sau Balzac ori erau teatru, iar așa ceva încă nu mă simt destul de avansată să citesc, în special că cei doi mi se par greoi chiar și în română (deși aș adora ca într-o zi să citesc Mizerabilii în franceză). Așa că până una-alta, nu l-am citit pe Sherlock Holmes în engleza, dar o s-o fac în franceză, de ce nu?:)
20150706_140956 20150706_140621

Tot în ziua cu Bookfest-ul, am trecut și pe la micuța librărie Nautilus, de unde mi-am mai luat câteva cărticele, că tot erau ieftine și a început să mă pasioneze cititul în engleza. Pentru că sunt o mare fană a lui Alice și aveam deja primul volum în aceeași ediție, mi-am luat și „Through the Looking Glass”. Îl am și în română, de când eram mică, când l-am citit și tot ce-mi aminteam acum din el era o anume șcenă și faptul că nu mi-a plăcut. După ce l-am recitit mi-am mai schimbat părerea, însă tot nu-i la fel de grozav ca Alice în Țara Minunilor :). Mi-am mai luat și „Northanger Abbey” de Jane Austen, nu pentru că n-aș fi avut-o în română, ci pentru că…Jane Austen!, și „Wuthering Heights” sau „La răscruce de vânturi” de Emily Bronte. Istorie lungă cu cartea asta. Am încercat s-o citesc în româna prin clasa a 9-a cred, însă am abandonat-o puțin peste jumătate pentru că nu-mi plăcea. După o vreme am văzut filmul la televizor, însă eram obosită și am adormit atunci când acțiunea ajunsese cam pe unde o lăsasem și în carte (semn că treubie să citesc cartea:)) ). De atunci încoace m-a tot bântuit cartea asta și m-am tot lovit de ea și acum dacă tot am dat iar peste ea am zis gata, o cumpăr și-o citesc – așa că iat-o :).
20150706_141035
20150706_141022

Luna trecută tata comandă ceva pe elefant și eu căpătai cartea oferită cadou: „O supradoză de moarte” de Agatha Christie, încă una la mica mea colecție de Agatha – doar de n-ar exista cărțile astea în n-șpe mii de ediții, dar cred că trebuie să fiu fericită că măcat formatul e mereu același:).
20150706_140907

Tot de la unul dintre anticariatele de langa Universitate mi-am luat „The Woman in White” de Wilkie Collins, ca să marchez a doua sesiune, în care-am luat 10 la fizica și-am picat mate 3 (trebuia să mă laud:> ). Am citit cam un sfert din ea, e stufoasă și interesantă și aparent am impresia că citesc repede și ușor, căci nu-mi pare plictisitoare ori greoaie, deși de scrisă acum multă vreme, însă se pare că, poate din cauza scrisului foarte mic și mult, a faptului că-i în engleză și a ritmului meu de citit care oricum nu-i foarte rapid, dau paginile foarte greu. Însă tot e mai bine ca Anna Karenina (încă mă simt o eroină c-am reușit să duc la bun sfârșit așa ceva).
20150706_140759

Săptămâna trecută mi-am luat „Visează androizii oi electrice?” de Philip K. Dick, din seria „prea ieftina sa n-o iei” și din campania de ameliorare a lipsei sf-ului din CV-ul meu de cititoare.
20150706_140637

Și ulitmele dar nu cele din urmă, am împrumutat de la al meu prieten volumele 2 si 3 din seria „Dune” (deși l-am vrut doar pe 2, dar na), precum si „The C Programming Language”, că ce fel de programatoare și șoarece de bibliotecă aș fi dacă n-aș citit biblia C-ului?:)
20150706_140714
20150706_140729

20150706_141334

Pare-se că aste-ar cam fi toate, sper că n-am uitat pe nimeni.
Voi ce cărți noi aveți în bibiotecă? Ceva noutăti atrăgătoare?

Photobucket

7 comentarii (+add yours?)

  1. selisteansimina
    Iul 15, 2015 @ 13:19:37

    Frumoase cărți. Eu am „Femeia în alb” și e pur și simplu minunată! I-am făcut recenzie pe blog (Simina’s Books, pe blogger) și deși atunci nu prea aveam eu recenzii frumoase, îi bat tare pe mulți la cap cu ea, pentru că trebuie citită. Da, trebuie. De John Fowles am și eu „Magicianul” și plănuiam să-l citesc dar având în vedere acele pagini, acea carte, acele kilograme ! Nu știu când o să pot s-o termin dacă o iau în mână s-o citesc. :) :)

    Răspunde

  2. Ozy
    Iul 16, 2015 @ 18:42:11

    Sayuukii! Îmi era AȘA de dor de tine! (Apropo, Anca sunt)
    Mi-am luat și eu cărți cu Sherlock Holmes pentru că sunt extrem de entuziasmată de orice conține Sherlock Holmes în el.
    Lectură plăcută! – Și spor la desenat!

    Răspunde

  3. Lupu Diana
    Aug 02, 2015 @ 19:04:35

    Hey there! Anul asta cand dai startul campaniei Citeste romaneste? :D

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 21, 2015 @ 12:19:11

      Aș fi vrut s-o fac la începutul verii, dar n-am avut deloc timp de ea și nici nu prea cred ca voi mai avea, din păcate… Dar dacă tu sau alt blogger și-ar dori să preia frâiele organizării ei, eu sunt dispusă să le predau:).

      Răspunde

  4. Gabriela
    Aug 04, 2015 @ 14:12:58

    Ce sfaturi ai pentru bloggeri incepatori?..Pentru a face vizualizari etc…….imi place ce citesti!!! :*

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

