forlorn books

largeSunt sigură că majoritatea aveți în bibliotecă un anumit număr de cărți „triste”, cărțile acelea care, indeferent dacă le-ai citit sau nu, nu simți niciun îndemn de a-ți mai arunca ochii pe ele, nu ești în niciun fel atașat de ele – pe scurt, îți sunt total indiferente, dar nici nu poți să le arunci sau să renunți la ele fără sa-ți pese ce soartă le așteaptă.
Eu aveam – o grămadă mare: majoritatea cărți primite sau câștigate ori pur și simplu cărți care nu sunt genul meu, care nu-mi plăceau și față de care nu simțeam nimic – zise fata care de câte ori ajungea pe-acasă, după o zi de facultate și o călătorie cu trenul, ștergea praful în bibliotecă și-și aranja cărțile cu rigla – chestie care mă făcea să mă simt ca o mamă denaturată. Îmi apăsau de ceva vreme conștiința, apoi am citit pe undeva pe plaiurile internetului un articol despre „cărămizile” reprezentate de cărțile necitite din bibliotecă ce apasă conștiința unui șoarece de bilbliotecă, și uite-așa m-am hotărât să scap de ele.

Dar ce să fac cu ele? Indiferent de relațiile dintre noi, ele sunt tot cărți, nu le pot lăsa în voia sorții. M-am gândit să le dau la schimb pe blog, să le ofer la concursuri, să le duc la un anticariat, să le vând pe okazii… Am renunțat repede la toate variantele, căci ma cam îndoiam să ajungă să aibă o soartă mai veselă prin aceste mijloace…sau că o să scap prea repede de ele așa. Până la urmă m-am hotărât să împrăștii pe la prieteni șoareci de bibliotecă ce se poate, iar restul le-am donat bibliotecii orașului, nu înainte de a le șopti că voi veni să le vizitez. Doamna bibliotecară a părut chiar mai entuziasmată decât mă așteptam, așa că m-am simțit împăcată, căci mi-am lăsat copilații pe mâini bune :). Și uite-așa au ajuns și rafturile bibliotecii lui Sayuki să fie doar puțintel suprapopulate. Oh, dacă s-ar îmbutelia și vinde spațiu în supermarcheturi…
large
Voi ce faceți cu alte voastre cărți „triste”? Le păstrați sau le dați mai departe? Sau nici nu ajungeți să aveți așa ceva în bibliotecă (sunt curioasă ce fel de șoareci puteți fi o.o)? Și care sunt pentru voi aceste cărți?

Photobucket

2 comentarii (+add yours?)

  1. yukiblack
    Iul 07, 2015 @ 13:47:42

    Eu le păstrez în biblitecă. Deocamată nu mă pot despărţi de ele.

    Răspunde

  2. Anastasia Alexandra
    Iul 07, 2015 @ 20:05:28

    Eu una nu am prea multe „carti triste” in biblioteca momentan, dar se pot gasi acolo vreo trei sau patru care nu mi-au dat puterea necesara de a le si termina- pur si simplu nu am simtit nimic citindu-le! Astfel ca sed inca bine mersi pe rafturile mele, imi vine greu sa scap de ele. Dar ideaa ta cu biblioteca merita luata in considerare! :3
    Cat despre asezatul cu rigla, inainte sa iti citesc articolul, ma uitam in jur la alte persoane care citesc si isi tot subliniaza chestii prin carti, indoaie pagini, le arunca unele peste altele pe noptiera/masa/pat si ma intreb: sunt ciudata pentru ca doar eu le tratez ca pe noiste oameni?? Multumesc ca mi-ai arat ca nu sunt singura♥
    P.S: Abia astept sa vad parerea despre „Ordinul Pheonix” pentru ca eu sunt moarta si ingropata! dupa seria Harry Potter. In cazul in care ai mai citit cartea, stii ce se intampla. In cazul in care nu, uite un spoiler, e trista :( ( Dar nu la fel ca urmatoarea!)

    Anastasia

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

