Bazele anatomiei artistice de Konig Frigyes

690539 După ce am stat cu cartea de față în brațe destulă vreme pe podeaua Cărtureștiului, mica iubitoare de desen din mine nu s-a putut abține să nu pună mâna pe așa ceva pentru propria sa bibliotecă.

Bazele anatomiei artistice” este o carte care descrie destul de detaliat anatomia umană, oasele și mușchii mai exact. Cartea se deschide cu o istorie a anatomiei artistice, începând cu artiștii ce efectuau studii cot la cot cu medicii în antichitate, și descriind totodată importanța studierii anatomiei de către artiști, însă în cuvinte mult mai puțin seci decât ale mele.

Schițele prezentate în carte sunt destul de complexe, necesitând atât cunoștințe de anatomie destul de vaste (pe mine una mă mai depășeau pe alocuri, deși în liceu am făcut anatomie de parcă mergeam la medicină), cât și aptitudini într-ale desenului, putând probabil descuraja destul de ușor un începător. Însă odată înțelese desenele, m-au fascinat profund. Anatomia artistică nu se referă doar la a știi să desenezi corect anatomic, ci la a înțelege, prin intermediul cunoștințelor legate de structura scheletului și a muschilor, exact ceea ce se ascunde în spatele „scenei”, felul în care se realizeaza mișcarea, ce se află în spatele fiecărei poziții a unui model, ce muschi se încordează și care se destind, totul conducând spre o creație artistică autentică, cât mai apropiată realitătii, cât mai naturală.

Mi-a plăcut mult cartea, deși nu am desenat niciodată la un nivel atât de complex și de real, am reușit să fac deja câteva schițe relativ mulțumitoare. Cartea nu te învață să desenezi ori diferite tehnici de desen, ci doar oferă bazele spre desenul anatomic, după cum sugerează și titlul: un fel de atlas de anatomie, doar că în loc de imagini frumos colorate și explicații detaliate despre ce face fiecare particică a corpului, paginile sunt pline de schițe mari ale corpului uman, cu mici descrieri în josul paginilor, plus numele fiecărui os’cior și muschi. Plus multe îndemnuri spre a exersa și a tot exersa – frumos!

Mulţumesc pentru şansa de a citi cartea Libris, librărie online unde puteţi găsi o multime de alte cărţi online, în română sau engleză, cu transport gratuit :).

Photobucket

6 comentarii (+add yours?)

  1. rosia_lady
    Mar 20, 2015 @ 10:32:19

    tare. Interesanta cartea. Ce bine ca poti merge mai des la Carturaresti. M-as duce si eu pe acolo dar stau asa de departe de Bucuresti :(. Stiu ca si Leonardo Da Vinci facea disectii si tot felul de studii anatomice pe care le folosea in desenele sale. Interesanta abordare a desenului. Ce destepti erau maestrii desenului si picturii, chiar faceau niste studii elaborate pentru a atinge perfectiunea in aceasta arta, si altii chiar au atins-o.

    Răspunde

    • Sayuki
      Mar 20, 2015 @ 22:27:40

      De fapt cartea asta am studiat-o în Cărtureștiul de-acasă, nu la București, deși nu se compară, dar toate librăriile sunt frumoase:) Am vrut să scriu în recenzie și despre disecția și studiul pe cadavre, dar am zis că poate-i un pic cam macabru:).

      Răspunde

  2. Raisa
    Apr 04, 2015 @ 22:37:32

    Te invit să participi la campania de încurajare a lecturii ,,Tânăra lectură” ,organizată de mine , pe blogul meu personal ,cu un simplu click aici : http://newcomiclife.blogspot.ro/p/campania-nationala-tanara-lectura.html ! Arată-le că ,,omul învățat își poartă mereu averea cu dânsul! ”

    Răspunde

  3. Trackback: Nou în bibliotecă…(30) | Sayuki's blog
  4. Madison Criss
    Iul 13, 2015 @ 15:39:19

    Cat de tare ! Foarte frumoase cartile de desen. Uite, asta e pagina pe care imi postez picturile : facebook.com/cristinapainting, daca te intereseaza si Te invit la un concurs pe pagina mea : http://fantasybooks-27.blogspot.ro/2015/07/concurs-heartless-de-sara-shepard_12.html .

    Răspunde

  5. Trackback: Clădiri în acuarelă de Dr. Balogh Istvan | Sayuki's blog

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

