Călător prin București #1 Muzeul National de Artă al României

De câteva luni încoace, Sayuki, șoricel de bibliotecă născut și crescut pe malul mării, a migrat spre capitală să-și caute fericirea și a început să exploreze tărâmurile Bucureștiului, de care se tot îndrăgostește iar și iar.
În ciuda tuturor lucrurilor urâte care se mai aud despre București, haideți să-i vedem fața frumoasă! Voi începe această nouă categorie, „Călător prin București”, în care îmi voi scrie impresiile peripluului meu ca mică studentă în acest oraș mare.
Oprirea de azi: Muzeul Național de Artă al României.
index


Muzeul cuprinde atât o galerie de artă românească, cât și una de artă europeană.
Galeria de artă românească se deschide cu câteva săli de artă religioasă, de care nu am fost prea impresionată și prin care am trecut destul de rapid. Un etaj mai sus am stat gură-cască mai bine de 3 ore (cu grabă spre final, căci…foame).
Deși desenez de când mă știu și-s pictoriță de ocazie (a se citit când mă lasă timpul și capriciile), nu am studiat niciodată pictura ori arta dincolo de ce pot face pe o foaie de hârtie, deci cultura mea din această perspectivă e poate doar puțintel mai bogată decât a cuiva fară tangențe cu creioane și pensule. Însă am fost impresionată dincolo de tehnicile de pictură. I-am întâlnit pe celebrii Grigorescu, Luchian, Tonitza, Aman și o mulțime de alți pictori români, mai mult sau mai puțin cunoscuți. Însă cel care m-a impresionat de departe cel mai tare a fost Grigorescu. Ca să-mi citez colegul, „Grigorescu nu picteaza, ci creează viață!”. Creațiile lui erau la intrarea într-o sală mare. După ce am terminat de văzut tot ce era expus acolo, ne-am întors să-l mai vedem o dată pe Grigorescu. Alte cuvinte cred că ar fi de prisos…

Galeria de artă europeană e mai micuță și, deși nu mi-a plăcut nimic la fel de tare ca Grigorescu (deși erau acolo și Rembrandt sau Monet), am fost impresionată de faptul că am văzut acolo picturi mult mai vechi decât cele din galeria românească, dar cu tehnici mult mai impresionante. Din păcate aici a cam trebuit s-o luăm pe repede-înainte, pentru că…teme…

Aviz șoriceilor cărora nu le stă în gât cartea românească: Am fost foarte plăcut surprinsă să le-ntâlnesc pe Lorelei (semnată chiar Grigorescu!), Otilia, Donna Alba, fata în alb (vezi volumul 2 din Ciresarii), să văd Calea Victoriei, Plumbul lui Bacovia, Medelenii lui Teodoreanu…și lista coperților din ediția BPT poate continua cu multe alte titluri. Dacă v-ați gândit vreodată că BPT are coperți frumoase, n-ați văzut nimic. ”Modelele” sunt cu mult muult mai spectaculoase *motiv pentru care n-am putut pune poze în articol, orice imagine îmi pare seacă momentan:)*!

Dacă sunteți și voi „călători prin București”, muzeul de artă e cu siguranță ceva ce nu trebuie ratat! Mai ales că nici nu costă mult: cu legitimație am dat doar 4 lei pe un bilet la ambele galerii. Și oricum, eu cred că merită și prețul întreg. Oh, și vă sfătuiesc să vă gândiți bine la ce oră mergeți, căci sunt foarte multe de văzut și e păcat să treci în grabă.

Gata călătoria de azi, Sayuki se întoarce la a ei analiză matematică.
Dacă v-ați plimbat și voi pe plaiurile Bucureștiului și ați dat de locuri interesante, aștept să mi le dezvăluiți și mie:).
Duminică frumoasă!

Photobucket

2 comentarii (+add yours?)

  1. faithsbooks
    Ian 18, 2015 @ 10:03:27

    Eu nu am fost la Bucureşti decât prin câteva mall-uri şi prin aeroporturi. Niciodată nu l-am vizitat cum trebuie, deci această rubrică îmi va fi folositoare.

    Răspunde

  2. Violeta
    Ian 19, 2015 @ 11:13:42

    Buna! Bucurestiul imi este si mie destul de strain, dar cu siguranta atunci cand voi mai avea prilejul sa-l vizitez, muzeul va fi trecut pe lista de `trebuie vizitat`. :)

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

