Și a mai trecut încă un an…

Deși n-am mai dat pe-aici de vreo 3 luni jumate (cries a river…), tradiția e tradiție. Așa cum sărbătorile sunt în general prilej să-ți mai vezi rudele și să mai iei legătura cu vechi cunoștințe, ziua de 31 decembrie e mereu cea în care trebuie să-mi fac timp pentru un articol.

large2014 a fost cel mai radical, mai marcant an din cei 18 ai mei. Am terminat liceul, am ajuns la facultatea visurilor mele, și aici s-a rupt firul între mine și blog. Simt că o grămadă de lucruri s-au schimbat de când am plecat la București..și nu mă refer doar la lucrurile palpabile. Facultatea nu-mi lasă prea mult timp liber, așa că citesc în reprize când apuc, sau în tren spre casă. Am o grămadă de teme, am început să mă îndrăgostesc de Linux, de voie-de nevoie, și sunt extrem de stresată de examenul la analiză dar, cu toate astea și cu micile drame pe care le-am avut la început și încă le am ocazional, nu m-am simțit niciodată așa de bine, de fericită și de pozitivă ca în ultimele 2-3 luni :). M-am transformat într-un panda fericit care se joaca de-a studenta, răspândește pozitivitate și ajunge seara târziu acasa pentru că a stat prea mult prin librării.

Am reușit să fac tot ce-mi propusesem pentru 2014 în postul de anul trecut..mai puțin partea cu mersul mai des la plajă:)). În plus, am adunat o grămadă de experiențe și amintiri frumoase, de la vara cu aromă de Cola de cireșe pe care mi-am petrecut-o cu Lissa dându-ne în leagăn sau citind pe iarbă în parc, la îndrăgosteala pe nepusă masă și până la aventurile mai mult sau mai puțin nebune din Bucureștiul pe care încă îl descopăr.
largefDorințe pentru 2015 n-am multe, veau să-l las să mă surprindă. Dar vreau să iau examenul la analiză (de preferat acum, nu în septembrie), să mă fac șoferiță și să am o vară magică, că deja nu duc lipsă de planuri:). Și poate, poaaate în 2015 o să reușesc să învăț să merg pe bicicletă (nu e ca și cum spun asta de câțiva ani încoace și totuși monstrul de metal încă pare să nu mă placă..).

Urmând tradiția, voi trece și la cărți:). Anul ăsta n-am cine știe ce listă de lectură. Anul ăsta am descoperit romanele istorice și am reușit să termin Anna Karenina, chestie de care sunt foarte mândră, e marea mea realizare pe anul ăsta în materie de lectură. Nu spun că nu mi-a plăcut, însă nicio carte nu m-a chinuit în halul ăsta, am ținut neapărat s-o termin anul ăsta numai ca să nu-mi mai atârne pe conștiință. Cărțile necitite sau abandonate pot atârna greu, m-am hotărât să scap de așa ceva.

În fiecare an topul cărților citite pe parcursul anului respectiv pare să mi se micsoreze…Probabil devin eu mai greu de impresionat, nu mai sunt școlărița care se lăsa dată pe spate de orice vampir. Anul ăsta nici măcar n-am top. N-are rost să fac unul, din moment ce am numai două cărți care m-au impresionat profund, suficient cât să le trec printre preferatele mele. Ele sunt ”Pe aripile vântului” de Margaret Mitchell și ”În căutarea oii fantastice” de Haruki Murakami. Murakami m-a impresionat suficient de tare cât să merg la Gaudeamus și să-mi umplu sacoșa cu cărți de-ale lui. Am citit două, mai am încă doua care mă așteaptă:).
Chiar dacă nu intră în top, mai am câteva mențiuni onorabile de acordat. În ordinea din jurnalul de lectură, ele sunt: ”Moștenirea Boleyn” de Philippa Gregory, ”…Să ucizi o pasăre cântătoare” de Harper Lee și ”Mic dejun la Tiffany” de Truman Capote.
La anul vreau să citesc ”Dune”. Sufăr profund că încă n-am avut nicio tangență cu sf-ul, așa că trebuie să rezolv asta..măcar să știu dacă-mi place sau nu genul:).

Mi-ar plăcea să aflu și ce cărți frumoase ați citit voi în 2014..și ce alte cărți poate și mai frumoase vă doriți să citiți la anul:).
Un an nou magic vă doresc, și sper să ne auzim cu bine, și mai des, în 2015!

largje

Photobucket

6 comentarii (+add yours?)

  1. selisteansimina
    Ian 01, 2015 @ 21:19:03

    Păi…eu am mai citit „Femeia in alb” de Wilkie Collins.A fost marea mea realizare in materie de lectura,cartea impresionandu-ma neasteptat.A fost superba.♥ Am mai avut si ceva bucurii din partea lui Jules Verne,dar si ceva ezitari tot de la el.Mark Twain…nu pot exprima in cuvinte cat de mult m-a bucurat acest autor cu cartile sale…Am citit 2 anul ăsta și mă bucur tare mult…Altceva…hmmmm…Caietul cu scoarte rosii de Valeri Voskoboinikov ! M-a impresionat tare frumos.E o carte nu asa de lunga sau extrem e incitanta dar mi s-a parut frumoasa.La revedere,copii mei ! de Dimitrie Goga,la fel iarasi mi-a placut.A fost o rapsodie,nu alta ! Nici nu-mi mai amintesc acum de altele pe moment.Probabil de aceea am si jurnalul de lectura…Pot sa-ti spun zezi si sute de carti din alti ani dar acum,din anul ăsta,mai că nu-mi vine-n minte!
    Post-scriptum: Am sa citesc majoritatea cartilor amintite aici.Oricum ma gandeam eu sa le adaug pe lista pentru 2015 pe unele amintite aici.
    La multe carti! Happy new Year !

    Răspunde

  2. Loreen G
    Ian 02, 2015 @ 17:05:21

    La multi ani, Sayuki! Văd că ai lecturat anul trecut numai cărţi frumoase… :)

    Răspunde

  3. bibliodevafiliala3
    Ian 02, 2015 @ 22:39:50

    A fost la fel de greu să recitesc Anna Karenina, când s-a votat să se lectureze pentru clubul de lectură „Să povestim despre-o carte”. Când eram probabil de vârsta ta, am citit-o prima dată. Mi-a fost greu să o citesc, dar neştiind finalul am sperat la unul mai optimist. Nu mi-a plăcut subiectul ei, dar îmi place cum scrie Tolstoi. Deşi mi-a plăcut Invierea mult mai mult. Am văzut că ai citit şi Pe aripile vântului, una din cărţile mele favorite şi Să ucizi o pasăre cântătoare – una din cele care mi-au devenit dragi. Te felicit pentru lecturi. Am văzut că ai primit multe alte cărţi noi şi bune. Îţi doresc să ai timp să le citeşti şi să apuci să scrii despre ele. Toate cele bune în noul an şi baftă la examene.

    Răspunde

  4. f0xanna
    Ian 03, 2015 @ 23:54:55

    La mulți ani, Sayuki!
    First of all …sunt o mare fană a blogului tău,de ceva vreme (nici eu nu știu de ce nu am zis nimic până acum, mai bine mai tărziu decât niciodată).
    Să nu ucizi o pasăre cântătoare… se găsește și în topul meu de anul trecut, alături de Crimă și pedeapsă, Hoțul de cărți,Caterina de Medici (C.W. Gortner) și Abatorul cinci(K.Vonnegut).
    P.s.: In caz că citești Pădurea norvegiană de Murakami aș vrea să-ți aflu părerea, pe mine m-a lăsat în ceață (nu știu ce să cred despre ea).
    Sper să revii cu articole.

    Răspunde

    • Sayuki
      Ian 13, 2015 @ 21:18:32

      Am citit Pădurea norvegiană, dar sincer nici eu nu știu ce aș putea să-ți spun:)..În general ce-am citit de Murakami (nu că ar fi prea multe, deocamdată) mă fascineaza și mă lasă oarecum confuză, întrebându-mă ce-a fost ceea ce tocmai am citit. Pe de o parte mă face să vreau să interpretez totul intr-o grămadă de feluri, pe de alta vreau să las totul așa, neînțeles, căci misterul are mult farmec… Asta e ceea ce mă atrage la cărțile lui, alături de sentimentele pe care mi le lasă asociate fiecărei cărți:).

      Răspunde

  5. edibill
    Ian 04, 2015 @ 13:40:01

    La multi ani!
    Ai o lista de lectura foarte captivanta, tocmai mi-ai adaugat inca 3 carti pe lista mea de lecturi viitoare :) Hm, anul asta m-am delectat cu ceva mai multe carti care mi-au placut enorm. Spre exemplu” Printre tonuri cenusii”, „Inimi aprinse”, „Donna alba” Astea au fost cele ce mi-au placut cel mai mult. Mai sunt si altele, dar nu m-au acaparat atat de tare :)) Te rog sa postezi mai des, imi place enorm acest blog ♥

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

