Recenzie~ Maria Tudor. Povara frumuseţii de Jean Plaidy

Maria-TudorCând citeam din „Surorile Boleyn” de Philippa Gregory, printre numeroasele personaje prezente la Curtea lui Henric al VIII-lea, era din când în când menţionată o figură ce în acţiunea cărţii nu constituia decât un element de decor: „Maria, regina Franţei”, un personaj despre care nu ştiam decât că-i sora lui Henric şi despre care mă tot întrebam ce caută în Anglia, dacă e regină în Franţa? Fără veun motiv anume, n-am căutat mai multe informaţii despre această „alteţă regală”. Însă acum, când s-a ivit ocazia de a o cunoaşte mai bine dintr-o carte ce o are pe post de protagonistă, nu doar un personaj pe fundalul peisajului dominat de fratele său şi ale sale multe neveste, n-am putut refuza.


Titlul „Povara frumuseţii”, deşi face trimitere la faptul că Maria era considerată una dintre cele mai frumoase prinţese ale Europei, cred că este pur comercial, neavând vreo legătură cu cel iniţial, „Mary, Queen of France”, şi creând impresia unui roman siropos de dragoste, ceea ce nu este. Este un roman istoric scris într-o manieră uşoară, care include într-adevăr şi o poveste de dragoste, una despre care am fost plăcut surprinsă să aflu că e cât se poate de reală, dar nu se concentrează numai pe asta. Debutând cu o mică prinţesă alintată pe nume Maria, firul narativ îi urmăreşte fidel paşii spre a deveni o tânără femeie cu o voinţă puternică, dar care trebuie să se supună destinului tuturor celor născuţi într-o familie regală, şi să se lase căsătorită din motive politice, deşi era profund îndrăgostită de mâna dreaptă a fratelui ei, ducele de Suffolk. Totuşi, acelaşi fir narativ nu ezită dina o abandona câteva clipe pe Maria pentru a face câţiva paşi în trecut şi a ne spune şi poveştile altor personaje ce-şi intersectează destinele cu al ei, precum ducele sau următorul rege al Franţei, Francisc I.

Mi-a plăcut cartea şi mă bucur mult că am citit-o; a creat în mintea mea o punte între ce ştiam despre istoria Angliei din această perioadă şi cea a Franţei, adăugând totodată câteva piese la puzzle-ul istoriei. O recomand oricui doreşte o lectură uşoară, romanţată, cu regi, prinţese, duci şi ducese din timpul Renaşterii.

Photobucket

3 comentarii (+add yours?)

  1. BuburuzaBia
    Aug 11, 2014 @ 20:01:32

    nu am auzit de această carte și nici de autor.. poate pe viitor voi cătua cartea, deși nu prea mă pasionează cărțile care au la bază fapte și personaje istorice consacrate…
    p.s relansez o provocare pentru lectură, poate te interesează, detalii aici
    http://buburuzabia.blogspot.ro/2013/06/ce-cititi-in-acesta-seara-o-provocare.html

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 11, 2014 @ 23:51:18

      A apărut de curând cu un ziar..Libertatea dacă-mi aduc bine aminte. E dintr-o colecție de romane istorice care au în prim-plan personalități feminine:). Am luat și eu câteva volume, mi s-a părut interesant:)

      Răspunde

  2. Dorina Danila
    Apr 10, 2016 @ 09:22:14

    Acum am terminat-o de citit. E interesanta, ca toate celelalte din colectia „Iubiri si destine”.

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

