Monotonia lecturii…& Vara într-o sacoșă cu cărți

largeVi s-a întămplat vreodată să treceţi printr-o perioadă în care să nu ştiţi cum să vă numiţi lecturile altfel decât monotone? De o vreme am observat că exact asta mi se întâmplă mie… Poate e de vină şi faptul că nu prea am avut timp de citit şi e mai greu să te afunzi între paginile unei cărţi atunci când programul tău de lectură e ‘azi da, mâine nu, poimâine 3 pagini’..sau poate nu? Cine o ştii..
Nu am citit prea mule cărţi anul ăsta, doar vreo 16, dar, consultându-mă olacă cu Goodreads-ul, dintre acestea 16 pe 3 le-am notat cu 3 steluţe, 4 cu 5 steluţe şi restul de 9 cu 4 steluţe. Concluzia? Anul ăsta am avut noroc să citesc doar cărţi bune, care să-mi fie pe plac. De ce spun totuşi că mă simt cuprinsă de monotonie? Pentru că da, cărţile alea au fost bune şi mi-au plăcut, dar ultima oară când am citit ceva care chiar să mă dea pe spate, să mă ţină lipită de pagini şi să mă facă să simt măcar câteva emoţii mai puternice, acolo, a fost când am citit Pe aripile vântului..iar asta s-a întâmplat în prima săptămână din ianuarie. E trist…Totuși, acum că sunt în sfârșit în vacanță, pot să mă delectez cu lecturi cât e ziua de lungă..și asta ar fi bine să și fac, pentru că sunt hotărâtă să reduc cât de mult se poate lista cărților necitite din bibliotecă, înainte să migrez spre București în octombrie. Zilele mele de leneveală și lectură situată permanent pe plaiuri dobrogene sunt numărate o.o
Oricum, sper că în astea 2 luni pe care le mai am de vacanță să dau peste niște cărți care să mă scoată din monotonie:) Mâine sper să termin „Lolita” lui Nabokov și apoi cred că voi începe „A treisprezecea poveste”, de la care am așteptări mari, că pe mama a dat-o pe spate și tot insistă s-o citesc cât mai curând:).

Până una-alta, am primit o lepșa de la Pufuleţ și Cătălina :3.
tag

romanul-adolescentului-miop_1_fullsize 1. Drumul către mare: o carte pe care ai așteptat de mult să o citești.
„Romanul adolescentului miop” de Mircea Eliade – După o încercare mai mult decât eşuată e a o citi în clasa a 5-a, am reuşit să o citesc în sfârşit, vreo 7 ani mai târziu. Sunt destul de sigură că nu există altă carte la care să fi aşteptat mai mult înainte să o citesc:)). pe-aripile-vantului-margaret-mitchelll_992917





2. Răsărit de soare: cartea la a cărei lectură abia așteptai să te întorci după ce te trezeai dimineața.
„Pe aripile vântului” de Margaret Mitchell – Din fericire am citit ambele volume în vacanţă, altfel nu ştiu cum aş fi putut sta la şcoală, ştiind ce mă aşteaptă acasă:).

3. Apus de soare: o carte pe care ai stat să o citești noaptea.
Având în vedere că în vacanţe mă culc târziu fie că citesc sau nu, n-am o carte pentru care să fi stat special noaptea să o citesc..Treburi d-astea practicam prin clasa a 8-a, uneori cu felinarul pe sub pătură..oh, ce vremuri!..

19334. Perla din scoică: o carte de la care nu aveai mari așteptări, dar pe care ai considerat-o excepțională după ce ai terminat-o.
„Comedianta” de Władysław Reymont – Am primit-o la premiu când am terminat a 10-a şi am citit-o abia când am terminat a 11-a *cred că acum a venit vremea să citesc şi ce-am primit în a 11-a:))* şi doar pentru că mă stresa s-o ştiu acolo, stând necitită şi privindu-mă cu reproş…okay, și pentru că are copertă frumoasă:). Am dat-o gata într-o zi jumate, mi-a plăcut mult ami mult decât mă aşteptam:)

5. Arsură de soare: o carte care te-a enervat rău, cu care ai avut o experiență neplăcută.
„Fericirea începe azi” de Jamie McGuire – Nu am avut o experienţă neplăcută cu cartea în sine, care e nevinovată, săraca, ci cu cât de ‘pe val’ era atunci cartea asta, chestie care mi s-a părut foarte tristă, având în vedere ce se află între copertele ei…

6. Valurile mării: o carte care a fost multă vreme pe val și care ți-a plăcut și ție.
„Sub aceeaşi stea”, „Divergent”, „Academia Vampirilor”, „Jurnalele Vampirilor”, „Jocurile foamei”..am multe d-astea, dar pe toate le-am citit înainte să fie pe val..în special Jocurile foamei, pe care le-am citit acum vreo 4 ani..

cartea_nuntii7. Caniculă: o carte care ți-a dat bătăi de cap, pe care ai citit-o greu.
„Cartea nunţii” de Călinescu – Am dat de un fragment din ea la teza pe semestrul I la română (uite că de-aici nu mai luasem recomandări de lectură:)) ) şi mi s-a părut interesantă..totuşi, n-a fost aşa. E un pic de carte, de vreo 200 de pagini, dar m-am chinuit multă vreme la ea..

8. Briza mării: O carte simplă, pe care o consideri lectura ideală pentru vacanță.
Făcând abstracţie de partea cu ‘carte simplă’, eu am fost cu Lolita la plajă, aşa că pentru mine carte de vacanţă e orice carte…având totuşi tendinţa spre clasici mai greori cu care evit să-mi bat capul în timpul şcolii dar pe care îmi doresc să-i citesc. Poate-poate vara asta reuşesc să ies la mai mult de o întâlnire cu Anna Karenina…

353282 9. Bronz: o carte care a lăsat o amprentă asupra ta.
Sunt multe şi aici..am să aleg totuşi „Moştenirea Boleyn” de Philippa Gregory, care mi-a mai lărgit oleacă orizonturile într-ale lecturii, fiind primul roman istoric pe care l-am citit şi care m-a atras pe meleagurile acestui gen care a devenit, mai nou, unul dintre preferatele mele:) IT




10. Vacanța de vară: o carte care ți-a plăcut mult, dar apoi ai regretat că ai terminat-o așa repede.
„Pe aripile vântului” şi „Lorelei”. Pe amândouă le-am citit pe nerăsuflate, foarte curioasă de ce se va întâmpla în continuare, până la final, dorindu-mi în același timp să nu mai ajung la final…



Cam asta a fost..n-am s-o mai arunc în curtea nimănui pentru că..ei bine, eu sunt mereu ultima din blogosferă care face lepșele, cui s-o mai dau?:)) Ah, da, Lissei, desigur! >:3

Seară frumoasă<3
Photobucket

4 comentarii (+add yours?)

  1. Pufulet
    Aug 01, 2014 @ 12:55:02

    Ma bucur ca ai facut leapsa! Am si eu momente de moleseala in ale lecturii…
    Daca vrei sa scapi un pic de monotonie poate Read-a-Thon-ul te va ajuta: http://in-love-with-books002.blogspot.ro/2014/07/agust-read-thon.html

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 01, 2014 @ 13:24:01

      Merci de invitaţie dar… nu prea mă tentează maratoanele, eu nu citesc bine sub presiune:-s Plus că marţi e ziua mea deci pierd din start o zi de maraton:)..

      Răspunde

  2. lissahateaway98
    Aug 06, 2014 @ 15:48:32

    Awww :3 Vezi.. și eu cred aceelași lucru! :( Dar acum să vedem ce o să devorez mă baricadez în casă pentru vreo 2 zile și să vedem ce e :)) Eventual îmi opresc și netul și tot :)) Mulțumesc de leapșă, sper să observi ce putoare sunt. :** :))

    Răspunde

  3. Lorelei
    Aug 08, 2014 @ 15:04:03

    Frumoase alegeri.

    Lorellei
    http://lorellei93.wordpress.com/

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

