Recenzie~ Regina diavolului. Un roman despre Caterina de Medici de Jeanne Kalogridis

978-973-689-564-7 Caterina de Medici a fost şi încă este o entitate aflată undeva între personalitate istorică şi personaj de legendă. De-a lungul istoriei, în jurul ei au fost lansate numeroase zvonuri, diverse fapte mai mult sau mai puţin reale i-au fost atribuite, influenţate de politica vremii însă fără dovezi istorice, creându-i astfel o imagine despotică şi sângeroasă, o legendă neagră care, spun istoricii de azi, nu concordă în totalitate cu realitatea. Romanul lui Jeanne Kalogridis spune şi el o poveste ce împleteşte istoria cu legenda, conturându-se însă în jurul imaginii de adeptă a magiei negre şi pasionată de astrologie a Caterinei, prezentându-ne-o nu ca pe o femeie crudă, despotică, ci ca pe o mamă iubitoare, puternică şi plină de ambiţie, care nu s-ar da în lături de la nimic în dragostea ei pentru familie şi pentru ţara ei adoptivă, Franţa, în acea perioadă permanent ameninţată de noi războaie civile.

Romanul are o acţiune concentrată, în aproximativ 450 de pagini povestind aproape întreaga viaţă a Caterinei, de când era „duchessina” Florenţei, până spre sfârşitul vieţii sale, însă fără a sări peste perioade prea îndelungate de timp. Deşi roman istoric, „Regina diavolului” nu este lipsit de suspans sau emoţie.

M-a impresionat cartea…Nu e o lectură uşoară de citit la plajă, cu sunetul valurilor pe fundal, însă, mai ales pentru pasionaţii de istorie, părerea mea e că merită citită.
Mulţumesc pentru şansa de a citi cartea Libris, librărie online unde puteţi găsi o multime de alte cărţi online, în română sau engleză, cu transport gratuit :).

Photobucket

2 comentarii (+add yours?)

  1. Iulia Maria
    Iul 06, 2014 @ 12:52:48

    Mă bucur că ai revenit cu o nouă recenzie, chiar așteptam lucrul acesta, știind că bac-ul a luat sfârșit. Sper că ai terminat cu bine, deși sunt sigură de lucrul acesta :). Cât despre romanul despre care ai scris, recunosc că am rămas plăcut impresionată că l-ai citit și că ți-a plăcut. La vârsta adolescenței e greu să empatizezi cu romanele istorice. Știu că, eu una, nici acum, la 20+ ani nu citesc cu ușurință astfel de cărți. Cu o singură excepție: „Shogun” al lui James Clavell, pe care ți-l recomand și ție cu căldură dacă ești atrasă sau măcar curioasă să afli mai multe despre cultura japoneză.

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 07, 2014 @ 19:56:14

      Anul ăsta observ că au început să-mi placă tot mai mult romanele istorice:)
      Am avut o încercare, acum 2 sau 3 ani, de a citi Shogun, eram mare fană a culturii japoneze pe atunci, dar am abandonat repede, era cam prea mult pentru mine atunci… Acum însă, deşi mi-a fost recomandat de multă lume, am prea multe cărţi care mă atrag mai tare… Poate nu i-a venit încă vremea:)

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

