Librăria mea online ideală

1

Miercuri, pe 21, Libris sărbătoreşte 5 anişori de când s-a lansat pe plaiurile internetului, aşa că s-a gândit să ne paseze nouă, bloggerilor, o provocare:).

Precum s-a întâmplat şi la ultimul concurs organizat, deşi atunci nu am participat, şi de data aceasta am nimerit pe aceeaşi lungime de undă cu domnul sau doamna care a venit cu ideea concursului. Dacă data trecută am scris un articol (care încă zace undeva printre ciorne…) despre ce înseamnă pentru mine o carte bună, chiar cu câteva zile înainte ca Libris să lanseze aceeaşi întrebare, acum Libris întreabă cum arată librăria online perfectă, iar eu îmi prezint marţi atestatul la informatică, unde mi-am ales ca temă de proiect realizarea site-ului unei librării online, care, cel puţin ca aspect, se pliază pe idealul meu.

Când un cititor împătimit se-mpiedică de cuvintele „librărie online ideală”, sunt destul de sigură că „micile celule cenuşii”- ca să-l citez pe monsieur Hercule Poirot- deja au procesat, analizat şi transmis gânduri, vise şi dorinţe legate de librării cu mari reduceri, în special la volumele cele mai interesante văzute prin ochii părtinitori ai visătorului în cauză, sute, mii, milioane de cărţi disponibile, dintre care librăria să ştie şi exact ce recomandări să-i facă cititorului şi, desigur, nelipsitul transport gratuit şi rapid: prin curier, căci tare m-aş mira să aflu de cineva care să prefere poşta, cu toate că parcă, într-o viziune mai romantică, romanelor clasice, mai sobre din fire unele dintre ele, le-ar sta mai bine scoase dintr-un colet prăfuit precum comoara din cufărul învechit al piraţilor decât din portbagajul maşinii unui curier.

Dar toate astea sunt dorinţe ale oricărui cititor. Librăria mea ideală are mai mult decât o nunanţă de subiectivitate, aşa că mă voi cufunda printre gânduri cu cărţi online şi voi păşi dincolo de dorinţele cititorului universal.

Librăria mea ideală este un colţişor călduros şi primitor aflat pe plaiurile internetului, care încă de la prima vizită îţi lasă impresia că tocmai ai pătruns într-un univers livresc, populat de fantezii. Având de multă vreme o mare pasiune pentru Alice a lui Lewis Carroll, era inevitabil ca pătrunderea în librăria mea online să se realizeze altfel decât alunecând prin vizuina iepurelui cu jiletcă şi ceasornic. Cam aşa mi-am imaginat eu prima pagină: 1
V-aş arăta tot site-ul, dar nu prea am posibilitatea de a-l pune pe internet… Poate arată ca un blog vintage pentru fetiţe, dar cred că e destul de reprezentativ pentru mine:).

Totuşi, oricât de important ar fi pentru mine aspectul, nu mă pot opri aici, căci şi mai important e ceea ce se află în spatele faţadei, sau a prietenoasei pagini de internet. Aşa cum nu pot crea o legătură cu o carte aflându-mă în spatele ecranului şi mă plimb prin librării să-mi cunosc în „pagini şi coperte” potenţialele viitoare locatare ale bibliotecii mele, la fel cred că ar trebui să facă şi o librărie online. Să dea din când în când jos masca internetului şi să creeze o legătură mai personală cu cititorul, prin diferite concursuri sau evenimente livreşti care să ne mai scoată din casă sau din metrou pasiunea pentru lectură şi să transforme „librărie online” într-un „prieten online”.

Mi-ar mai plăcea ca librăria aceasta ideală să aibe cât mai multe detalii posibile despre fiecare carte, de la titlu, la o imagine 3D a cărţii şi până la ce număr poartă la pantof autorul…sau poate totuşi nu chiar atât de multe detalii, dar îmi place să exagerez:). De asemenea aş vrea să aibă, pe lângă descrierile volumelor, şi păreri, recenzii de la cititori obişnuiţi, pentru că sincer, mie mi se par mai convingătoare decât menţiunile de genul „A câştigat premiul x” sau „A fost tradusă în 5 milioane de limbi intergalactice şi vândută în peste 4 trilioane de exemplare pe piaţa de carte a trei galaxii” sau…aţi prin ideea. Oh, şi aş mai vrea ca, pe lângă cărţi, librăria să mai aibă şi alte chestiuţe livreşti, precum semnele de carte…şi baghete magice şi medalioane cu „hoţoaica aurie”… sau lucruri obişnuite presonalizate cu citate sau imagini de prin cărţi. O chestie utilă ar fi să vândă şi poliţe de lemn pentru rafturi, pentru că unora (da, aici mă refer la mine!) le dau cărţile afară de pe rafturi şi le înghesuie şi le tot stivuieşte şi se chinuie de săptămâni să găsească o amărâtă de poliţă! Daaar, okay, o iau deja pe arătură:).
Ar mai fi o grămadă de lucruri pe care le-aş putea povesti despre librăria mea online ideală, însă mereu vor mai exista şi altele..şi altele. Nu e un secret că sunt pretenţioasă. Sau că nu cred în ideal. Totuşi, cred că există aproape perfecţiune, iar din perspectiva mea subiectivă, am reuşit aici să creionez portretul unei librării online aproape perfecte, iar mie mi-e de ajuns.
Librăria voastră online ideală cum arată?:)

logo_libris

Photobucket

13 comentarii (+add yours?)

  1. Ramona
    Mai 24, 2014 @ 12:14:57

    De unde se iau cupoanele/codurile promotionale ?

    Răspunde

  2. Anca
    Mai 24, 2014 @ 14:49:33

    Postarea asta e adorabilă! :) Ador modul în care arată librăria ta online. ;) Succes la această competiție!
    Apropo, când postăm despre cartea lui Eliade pentru clubul de lectură?

    Răspunde

    • Sayuki
      Mai 25, 2014 @ 10:22:27

      Am o perioadă cam aglomerată care acum e pe terminate, deci eu zic că săptămâna asta reuşesc să scriu postul. Am ales cam prost data, m-am gândit că dacă tot termin şcoala în perioada asta, o să fiu mai liberă, dar e exact invers:)). Dar până atunci voi puteţi posta dacă vreţi, nu-i neapărat să staţi după mine:)

      Răspunde

  3. Ramona
    Mai 25, 2014 @ 10:49:49

    Cele care trebuie sa le scrii acolo pe libris cand dai comanda de ceva si sa fie cu reducere

    Răspunde

    • Sayuki
      Mai 25, 2014 @ 11:21:43

      Oh, câmpul acela e pentru când au ei vreo promoţie sau ceva şi scrie pe prima pagină care-i codul şi reducerea. Dar asta nu se întâmplă mereu…

      Răspunde

  4. Ramona
    Mai 25, 2014 @ 13:09:09

    Pai si acum nu au?

    Răspunde

  5. Ramona
    Mai 26, 2014 @ 21:45:20

    pai reducerile alea nu sunt pe gratis sau sunt ? preturile care sunt srise acolo merg fara cupon sau sunt preturile taiate de langa?

    Răspunde

    • Sayuki
      Mai 27, 2014 @ 21:53:53

      Daca au reduceri, sunt valabile pentru toata lumea, fara cupon sau ceva. Cel mai usor e, atunci cand ai dubii d-astea, sa verifici adaugand cartea pe care o vrei in cos. Acolo iti spune exact cat costa, iar daca iti convine, o poti comanda, daca nu, o stergi din cos si gata:)

      Răspunde

  6. Carti de dragoste
    Mai 28, 2014 @ 03:08:14

    Un articol frumos scris din suflet, pacat ca nu ai fost printre castigatori. Sper sa fie cat mai mult astfel de competitii creative.

    Răspunde

  7. Ramona
    Mai 28, 2014 @ 22:09:29

    Bine multumesc mult! :-* :-* :-*

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

