Leoaica tânără, iubirea

largeAzi am recapitulat la ora de română (iar) poezia lui Stănescu, „Leoaica tânără, iubirea”. Nu vă speriaţi însă, o fi bac-ul aproape, dar Sayuki încă nu-şi încurcă blogul cu caietul de comentarii. Nu despre poezie vreau să vorbim azi, ci despre „leoaica tânără”:). Deşi în mod normal mă limitez la a vorbi despre cărţi, cu mici excepţii ocazionale pentru lepşe şi posturi îmbibate în nostalgie, în seara asta mă simt îndemnată să tastez ceva mai diferit…
Menţionez că acest articol este un ecou al unei scurte discuţii cu colegul de bancă în timpul aceleiaşi ore, în care el a întrebat-o pe Sayuki de ce e „leoaica tânără”, dacă iubirea există de atât de mult timp? Mi-a plăcut întrebarea:).

Ideea, conceptul de iubire există, într-adevăr, din timpuri imemorabile şi tare mi-ar plăcea să ştiu când anume a apărut pe Pământ primul fior al iubirii…Însă îmi place să cred că universul e creat din iubire, şi nu mă refer la modul religios. Însă iubirea, dincolo de conceptul rece, definit în dicţionare şi texte argumentative, sentimentul de iubire, cum poate fi altfel decât tânăr? Când poate există tot atâtea feluri diferite de iubire câte stele sunt în univers? Şi când în fiecare clipă iau naştere altele, şi altele, mereu diferite de toate cele ce există şi au existat? Ne îndrăgostim în feluri diferite, de persoane diferite, şi iubim mereu altfel, deşi poate la aceleaşi intensităţi. Iubirea se naşte şi renaşte mereu, pentru fiecare în parte, fără excepţii sau discriminări, de mai multe sau mai puţine ori în viaţă. Şi chiar de e uneori ucisă, continuă să se nască, tinzând spre nemurire.

De mult timp mă întrebam ce este iubirea şi am tot încercat s-o definesc. Însă la un moment dat am concluzionat că iubirea are prea multe definiţii ca să poată fi definită. Poate sunt încă doar o adolescentă boemă şi iubirea e încă un mister, dar nu cred că are nevoie de o definiţie. Cel puţin eu nu (mai) am nevoie de o definiţie a ei. Iubirea este. Atât. Pentru mine ajunge.

De data asta, într-un mod atipic mie, am fost destul de scurtă. N-am să vă cer definiţia iubirii, o consider prea complexă şi profundă pentru a o îngrădi în limitele unei definiţii, însă vă invit să răspundeţi şi voi la aceeaşi întrebare de mai sus şi să vă dezvăluiţi şi concepţiile voastre despre iubire:).
O seară frumoasă să aveţi..Sau mai bine aş spune somn dulce<3

Photobucket

2 comentarii (+add yours?)

  1. Cristina♡
    Mai 10, 2014 @ 09:21:21

    Frumoasä postare!Ai descris „leoaica tânără” ca fiind iubirea intr-un mod foarte reusit si adevarat,mi-a placut mult de tot:)Mie, din pacate,mi-ar trebui mult timp pana sa o pot descrie.
    Si dupa cate se vede ai un coleg care-ti da ceva de gandit:))

    Răspunde

  2. Simona Husaru
    Mai 10, 2014 @ 22:05:13

    Îmi place postarea aceasta! ^-^ Şi întrebarea colegului tău. Sunt de aceeaşi părere cu tine cum că iubirea, la fel ca şi alte lucruri, are multe definiţii fapt pentru care este şi greu de stabilit o definiţie de bază. Consider că iubirea este diferită pentru fiecare în parte; pentru unii poate declanşa un sentiment de linişte şi de căldură, pentru alţii o fericire extremă, pentru unii iubirea se poate găsi în cel mai mic lucru, pentru alţii iubirea poate fi ceva depărtat, greu de atins.

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

