Recenzie~ Moştenirea Boleyn de Philippa Gregory

MadameBovary6-pic

Moştenirea Boleyn” este povestea celei de-a patra şi de-a cincea soţii a lui Henric al VIII-lea, narată din perspectiva a trei femei: Anne de Cleves, regina, micuţa Katherine Howard, domnişoara de companie cam desfrânată şi Jane Boleyn, mincinoasă, şireată şi totuţi naivă.

Deşi este o carte de ficţiune, principalele fapte istorice coincid cu cele reale, după cum ne lămureşte şi autoarea la finalul romanului. Domnia lui Henric al VIII-lea a fost una plină de teroare şi nedreptăţi şi tare mă mir cum de n-a rămas şi el în istorie cu vreo poreclă. La curte, minciunile şi înşelătoriile sunt la orice pas, iar un singur gând -şi uneori chiar mai puţin de atât- te poate trimite direct pe eşafod. O lume încărcată de cruzime, in care fiecare cavaler, duce, curtean, doamnă sau domnişoară de companie juca unul sau mai multe roluri, şi în care femeile nu erau decât pâpuşi, abandonate în voia sorţii -sau, mai bine spus, a regelui- imediat ce deveneau nefolositoare.

Între noi se lăsă tăcerea, căci începem amândouă să înţelegem adevărul simplu ce a fost rostit. Suntem două femei care au recunoscut că nu pot controla lumea. Luăm parte la acest joc, dar nu ne alegem noi mutările. Bărbaţii ne vor manevra pentru a-şi împlini propriile dorinţe. Nu putem decât să încercăm să supravieţuim, orice s-ar petrece mai departe.

Philippa Gregory a zugrăvit într-un stil plin de autenticitate curtea lui Henric, intrigile de la palat, cât şi personajele, readucând la viaţă o frântură din istoria Angliei. Mi-a plăcut mult cartea, mai ales că în ultima vreme au început să mă atragă tot mai mult romanele istorice. Moştenirea Boleyn e o lecţie de istorie elegant împletită cu povestea femeilor din Anglia secolului al XVI-lea, şi nu numai. Cu siguranţă merită citită!
Mulţumesc pentru şansa de a citi cartea Libris, librărie online unde puteţi găsi o multime de alte cărţi online, în română sau engleză, cu transport gratuit :).

Photobucket

4 comentarii (+add yours?)

  1. pustoaicaciteste
    Ian 29, 2014 @ 08:20:37

    M-ai facut curioasa. Am descoperit recent ca imi plac acest gen de carti asa ca, cred ca o voi citi.
    By the way, doar citind carti am invatat despre istoria Frantei, acum pot sa trec la Anglia :D

    Răspunde

    • Sayuki
      Ian 29, 2014 @ 11:45:18

      La fel şi eu, din istoria de la şcoală n-am reţinut mai nimic. După ce-am citit Mizerabilii cu revoluţia franceză, mi-a amintit că avusesem lecţia asta şi în a 10-a, că dădusem şi test şi luasem notă mare chiar, dar toată revoluţia mi se ştersese imediat din memorie:)) E mult mai uşor şi mai drăguţ să înveţi istorie citind ficţiune:)

      Răspunde

  2. rosia_lady@yahoo.com
    Ian 29, 2014 @ 08:45:51

    Wow, arata bine cartea si parte interesanta. Eu am citit de Philippa doar Regina Alba si mi-a placut la nebunie. Sper sa citesc si eu in curand alte carti ale acestei autoare.

    Răspunde

  3. Trackback: Nou în bibliotecă…(27) | Sayuki's blog

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

