Recenzie~ Crimă şi pedeapsă de Dostoievski

Crima_si_pedeapsaÎn al meu periplu literar pe care mi-am propus să-l fac printre clasici ai diferitelor popoare, am poposit luna aceasta pentru prima dată pe plaiuri ruseşti. De când mi-am pus în gând să fac o călătorie în literatura rusă, am crezut că voi face asta împreună cu Tolstoi şi a sa Anna Karenina, pe care o am demult pe lista de lectură, dar la începutul acestei luni m-am trezit cu o ‘dorinţă de moment’ de a citi Crimă şi pedeapsă, dorinţă care mi s-a şi îndeplinit cu ajutorul Libris, librărie online unde puteţi comanda o mulţime de cărţi online, atât în română căt şi cărţi în engleză :).

Cartea are în prim plan povestea lui Raskolnikov, fost student la drept ce plănuieşte, şi ajunge să şi înfăptuiască, uciderea unei bătrâne cămătărese, nu atât din dorinţe materiale, cât pentru a-şi demonstra că ‘are dreptul’ să o facă; pentru a-şi demonstra că este unul dintre cei aleşi, capabili de a schimba omenirea, cărora le este permis să calce pe cadavre pentru îndeplinirea unui bine universal. Cel puţin aceasta era concepţia lui Raskolnikov, personaj foarte interesant şi complex, cum de altfel este şi romanul, ale cărui înţelesuri şi idei încă le mai diger.
Fiind o fană a poveştilor cu criminali, ce m-a atras încă din primele pagini este faptul că firul narativ îl urmăreşte pe Raskolnikov – deci criminalul, nu detectivul, cum suntem obişnuiţi din romanele poliţiste. Asistăm astfel la planificarea crimei, la înfăptuirea ei (scenă care m-a şi socat un pic…), apoi la toate stadiile prin care trece personajul, până la moartea sa spirituala, urmată, în final de înviere.

Cum ‘călătoria’ s-a dovedit un succes şi cartea mi-a plăcut mult, cu siguranţă voi mai încerca şi alte opere din literatura rusă, începând cu Anna Karenina, care sper că-mi va plăcea cel puţin la fel de mult ca şi Crimă şi pedeapsă.

Photobucket

8 comentarii (+add yours?)

  1. paunaoana
    Aug 20, 2013 @ 23:54:36

    Ai citit cel mai bun roman rus ever!Felicitari!atat de profunzi sunt rusii.nu te opri la acest roman!

    Răspunde

  2. Roxana
    Aug 21, 2013 @ 00:23:23

    Awww..ai terminat-o! Ma bucur ca ti-a placut. Cum te-ai inteles cu numele intr-un final? :))

    Răspunde

    • Sayuki
      Aug 21, 2013 @ 00:26:50

      Mi s-au parut destul de okay, le-am retinut destul de usor si, cel mai important, erau pronuntabile, fata de numele din Comedianta lui Reymont, unde am intalnit cateva de nu puteam sa le citesc nici macar in gand:))

      Răspunde

  3. krisszu95shinny
    Aug 21, 2013 @ 08:35:16

    serios mi se pare genial, si eu vreau sa citesc cima si pedeapsa, anna cu siguranta iti va face placere sa o citesti si iti vei delecta sufletul cu ea ,merita .

    Răspunde

  4. lissahateaway98
    Aug 22, 2013 @ 15:51:27

    Uuuuu. Sweetheart. Chiar ai reusit s-o termini! <3 Draguuut. Ma bucur ca ti-a placut. Sunt curioasa ce-ti iei luna asta. :)) Te vad eu printre milioanele de carti gratis. :)) Pupicei. Eu tot asa lenesa sunt. ^-^

    Răspunde

  5. Dyanna
    Aug 22, 2013 @ 18:51:49

    Ai facebook/ask.fm?

    Răspunde

  6. Iulia
    Feb 20, 2014 @ 15:32:18

    Imi plac cartile ruse, au ceva specific care ma atrag, da inca nu mi`am dat seama ce…

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

