Înainte de culcare #2

hermione_reading_before_bed_by_lincevioleta-d5t9ofg

Săptămâna asta am fost o tristă (a se citi o supărată pe viaţă care se încuie în cameră şi citeşte până pică de somn şi se culcă, dar a doua zi o ia de la capăt…mda, mai am perioade de-astea…şi bine, recunosc, am ieşit cate puţin şi pe afară, dar numai pentru că altfel devin claustrofobă..)..deeci am tot schimbat cărţile la 2 zile, aşa că nu le-am mai pus la ‘Înainte de culcare’, rubrica Biancăi*gasiţi la ea toate informaţiile, în caz că nu le ştiţi deja:)*.
Nu spun că zilele astea n-am mai fost o tristă, dar am fost o tristă care s-a simţit bine, chiar dacă a stat 4 ore în soare *şi s-a ales cu un superb bronz de tractoristă şi obrajori veşnic înbujoraţi* jucând table cu un coleg *da, aşa ca moşii*, chiar dacă azi a ajuns fără să vrea să se plimbe în ploaia torenţială *nu că ploaia ar fi problema..parul ud e problema*, chiar dacă plănuia de o săptămână ca maine să meargă la plaja şi o afurisită de vreme s-a găsit exact acum să se strice..Mda, viaţa e frumoasă, chiar dacă e naşpa. Nu, nu sunt sarcastică şi da, iubesc să spun chestii care sună ca şi cum mă contrazic singură! Daaar..da, m-am îndepărtat de subiect:)) Ce vroiam să spun e că zilele astea n-am mai stat aşa mult în casă, deci, în consecinţă şi prin urmare nici n-am mai schimbat cartea după 2 zile şi probabil vor mai trece alte 2 zile până să o schimb. Iar cartea despre care tot vorbesc aici e primul volum din Mizerabilii de Victor Hugo. Iat-o cum se lăfăie:

Fotografie-0709

Am ajuns puţintel peste jumătate dar, avand în vedere că e primul din trei volume (deşi nu cred că le voi citi unul după altul) şi că în total Mizerabilii depăşesc 1500 de pagini, se poate spune că sunt încă la început. Aşadar, părerea mea de început despre carte e foarte bună:). Hugo are un stil de a scrie tare plăcut, care poate face orice să pară interesant, dar cel mai mult îmi place faptul că începe un fir de poveste undeva, cu un personaj, apoi mai adaugă un fir, peste un timp le înnoadă şi le lasă o vreme aşa, pentru a le relua mai târziu, înnodându-le iar, cu firele de care s-a ocupat între timp. Sper că înţelegeţi ce vreau să spun:). Ia destinele personajelor pe rând, le discută pe fiecare în parte, dar între timp începe să le şi întersecteze, astfel că, atunci când se întâmplă vreun fapt important ori vreo ciocnire între personaje, tu deja le cunoşti poveştile, sentimetele, temerile tuturor. Fotografie-0710Chiar dacă la început îmi părea că dă prea multe detalii despre personaje neimportante, acum mi se pare că asta face toată cartea. Asta, şi personajele în sine, care sunt aşa de complexe şi de vii că par reale.
Speram să-mi placă, dar nu mă aşteptam să mă impresioneze chiar atât de tare. Sper să nu-mi schimb părerea până la final, decât poate în şi mai bine:).

Voi ce mai citiţi ‘înainte de culcare’? :)

Photobucket

20 comentarii (+add yours?)

  1. Dana Milos
    Iun 30, 2013 @ 23:09:28

    Eu am inceput Portretul unei doamne, superba carte. nu ma pot dezlipi de ea:) am inceput sa scriu si pe blog despre splendoarea ei.:D

    Răspunde

  2. Dana Milos
    Iun 30, 2013 @ 23:15:18

    Anunta.ma daca gasesti ceva:*

    Răspunde

    • Sayuki
      Iun 30, 2013 @ 23:19:59

      Pe unde-aş putea găsi cartea şi în ce ediţii, filme după carte şi mai ales recenzii ale cărţii, la asta mă refer prin ‘informaţii’. Mi-am înşirat o cireadă de tab-uri, acum mă pun pe lecturat:)

      Răspunde

  3. Lissa <3
    Iun 30, 2013 @ 23:52:29

    Uhh. Vroiam si eu sa ma plimb azi prin ploaia aia torentiaaaala. Dar prietenii mei stateau in casa si singura n-ar fi avut prea mare farmec… As fi aratat ca o ciudata, chiar daca sunt..:))
    Eu acum citesc „Magie de doi bani” de Kelley Armstrong. E faina.
    Pupici si o noapte alba. :)) >:D<

    Răspunde

    • Sayuki
      Iun 30, 2013 @ 23:56:01

      Eu as fi stat azi in casa cu cartea in brate daca n-as fi fost scoasa cu forta:))
      N-am citit Magie de doi bani, dar am mai citit alte carti de Kelley Armstrong, care mi-au placut, deci banuiesc ca-i draguta:)
      Merci la fel<3

      Răspunde

  4. krisszu95shinny
    Iul 01, 2013 @ 07:10:19

    nu am apucat sa citesc mizerabili desi aveam chestiuta asta in plan, eu acum ma ocup de
    Angelologia
    DANIELLE TRUSSONI
    care trebuie sa recunosc este superba , are peste 700 de pagini si primele 50 sunt putin plictisitoare, cel putin pana iti arata adevarata fata a personajelor …este divina, are multe simboluri si lucruri interesante, dupa ma gandeam sa ma apuc de …inca nu stiu

    Răspunde

  5. TheoRyaMarya
    Iul 01, 2013 @ 09:20:20

    eu am terminat Zece lucruri pe care le-am facut si voiam sa ma apuc de Probabilitatea statistica de a ne indragosti la prima vedere, dar parca as vrea sa mai trec pe la Agatha christie, ma cam fascineaza :D

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 01, 2013 @ 11:23:55

      Cum ţi s-a părut Zece lucruri..? Pe mine nu prea mă atage şi în general n-am auzit cine ştie ce păreri bune despre ea :-s… Dar Probabilitatea e draguţă<3 Şi Agatha Christie e mai mult decât drăguţă:) Lectură plăcută!

      Răspunde

      • TheoRyaMarya
        Iul 01, 2013 @ 11:25:58

        Agatha e cea mai buna :D 10 lucruri e draguta, i-am facut adineauri recenzie, e o carte buna, nu sclipeste dar este frumoasa si te amuza, are un umor uniform si nu exagerat ceea ce e un lucru bun si e in sine o lectie :) e frumoasa

      • Sayuki
        Iul 01, 2013 @ 11:29:22

        Oh, mă bucur să aud şi o părere bună:) Am să fug să-ţi citesc recenzia:)

  6. Anca
    Iul 01, 2013 @ 11:12:46

    Și mie îmi place să mă plimb prin ploaie, dar n-are niciun farmec singură.
    Lectură plăcută! Și eu am vrut cartea asta de mai de mult, dar n-am dat de ea…

    Răspunde

    • Sayuki
      Iul 01, 2013 @ 11:27:49

      Singură e..aiurea..Am experimentat şi asta:)) Am aşteptat pe cineva vreun sfert de oră pe o bancă şi după vreo 5 minute începuse ploaia…toata lumea era îngrămădită la intrare în mall, eu stateam să nu ude banca:))
      Miyerabilii i-am găsit în Kaufland. Am dat de unul dintre volume si apoi am stat vreo 10 minute să scotocesc tot raftul cu mama pana le-am gasit pe toate:))
      Merci, lectură plăcută şi ţie<3

      Răspunde

  7. BuburuzaBia
    Iul 01, 2013 @ 14:23:55

    Esti figura, ai marea in orasul tau si tu stai in casa :))
    Si mie imi place romanul Mizerabilii. :D Iti va placea, e relaxant. Te-am trecut cu cartea. :)

    Răspunde

  8. M.
    Iul 05, 2013 @ 11:00:39

    Am citit şi eu primul volum din Mizerabilii, mi-a plăcut foarte mult. Am în plan sa îl recitesc şi să continui şi cu restul volumelor.

    Răspunde

  9. Arachbell
    Iul 05, 2013 @ 18:31:01

    Felicitări! Blogul tău a fost nominalizat pentru ” A Bouquet Of Three Awards”, premiu simbolic pentru activitatea în blogosferă. Pentru detalii intră aici:
    http://myblogmworld.wordpress.com/2013/07/04/nominalizare-a-bouquet-of-three-awards/

    Răspunde

  10. bibliodevafiliala3
    Iul 06, 2013 @ 10:40:58

    Mi-a plăcut şi mie, mult, romanul Mizerabilii. De fapt îmi place Hugo. Am citit cu plăcere şi Oamenii Mării. Sacrificiul însoţeşte povestea şi acolo. Mă bucur că-ţi place. Nu toată lumea se înţelege bine cu literatura clasică, dar dacă ajungi s-o apreciezi, vezi carenţele literaturii de azi. Acum totul se scrie rapid, se povesteşte sumar şi trebuie să deduci unele sentimete, acţiuni, pentru că nu ai povestea interioară care însoţeşte personajele, aşa cum ai descoperit că face Hugo în Mizerabilii.

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

