Recenzie~ Întuneric de John Saul

coperta_1010_big Motivul pentru care am vrut să citesc Întuneric este că mi-era dor de ceva horror, dar nu eram prea sigură că vreau totuşi ceva de Stephen King, din care am mai citit. Aşa că, dându-l la o parte pe regele horror-ului, am ajuns la John Saul, supranumit ‘maestrul genului horror’.

Întuneric spune povestea Omului Negru şi a „copiilor” săi, ale căror suflete şi tinereţe o fură plin de lăcomie. Cu alte cuvinte, e o poveste despre oameni al căror egoism dus la extreme îi determinră să folosească ştiinţa în scopuri malefice, persecutând copii nevinovaţi, timp de ani de zile; nimic prea supranatural, deci. Totul se desfăşoară sub masca unui cult, a Cercului, ascuns de nămolul unei mlaştini întunecate.

Totuşi, chiar şi cu un aşa decor, nu pot să spun că a fost o carte înfricoşărtoare. Nu, nu e genul acela de horror. Şi ăsta e şi motivul pentru care, deşi mi-a plăcut, nu-i pot acorda punctajul maxim. Eu căutam o carte care să mă sperie, să mă facă să mă simt inconfortabil atunci când citesc din ea noaptea, să se joace cu mintea mea şi să mă facă apoi să mă îngrozesc singură (lucru care totuşi cred c-o să-i rămână specific doar unui roman de-al lui King…şi probabil multă influenţă o are faptul că am avut prima întâlnire cu el la 13 ani, care a fost cam devreme, zic eu). Întuneric nu mi-a provocat nici un sentiment de teamă, doar dezgust, un pic de scârbă şi unele strâmbături – sunt destul de empatică, mai ales când vine vorba de scene care se lasă cu sânge.

Deci, dacă vreţi un horror cu o idee interesantă, după care ar ieşi probabil un film tare bun(dacă n-o fi deja, n-am idee..), şi care să vă lase să dormiţi noaptea în linişte şi pace, aţi putea să-i daţi o şansă lui John Saul cu al său Întuneric. O puteţi comanda cu 25% reducere de la Libris, librărie online unde puteţi găsi, de asemenea, şi o mulţime de alte cărţi online :).

Photobucket

8 comentarii (+add yours?)

  1. BuburuzaBia
    Iun 24, 2013 @ 21:35:18

    Pare faina. Vad ca te-ai apucat de Comedianta. Sigur o sa ma intreci, doar esti in vacanta :))) nu uita de „Inainte de culcare”. As vrea sa vad ce impresii iti lasa cartea de la inceput. Spor la lectura si vacanta placuta! :D

    Răspunde

    • Sayuki
      Iun 24, 2013 @ 23:14:08

      Da, terminasem Intuneric si nu stiam ce sa citesc si am zis sa-i dau o sansa:)
      Avand in vedere ca sunt intr-o perioada de citit intensiv in care am tot schimbat cartea la 2 zile, am sarit peste „Inainte de culcare” Nu stiu de ce dar mi se pare o rubrica mai potrivita s-o fac atunci cand ma mai lalai un pic cum cartile, cum fac de obicei in timpul scolii..sau dupa ce ies din perioada asta:) Oricum, mi-a facut impresie buna de la inceput, imi place mult. In noaptea asta o si termin, deja mi-am calculat, cam in jur de ora 2 sunt gata:))
      Merci la fel>:D< Succes la bac!:)

      Răspunde

  2. dark_eyes
    Iun 24, 2013 @ 22:07:46

    O am si eu in biblioteca, acum stiu ca nu prea are sens sa ma feresc de ea… Si eu abia astept sa vad ce spui de „Comedianta”.

    Răspunde

  3. krisszu95shinny
    Iun 26, 2013 @ 07:45:40

    cartile lui jhon saul sunt geniale recomand casa de la rascruce e superba

    Răspunde

  4. Lissa <3
    Iun 30, 2013 @ 14:39:53

    Uh…Si eu am destule carti horror care ma asteapta. Inca mi-e frica. Am vazut ca mi-ai scris pe blog ca esti la Decebal pe Mate-info. Ce clasa esti? Uite, mail-ul meu : amy.rockgirl@yahoo.com daca vrei sa tinem legatura. Ar fi dragut sa am cu cine vorbii despre carti la liceu.. Pupici si frumoasa recenzie. :***

    Răspunde

  5. Lissa <3
    Iun 30, 2013 @ 20:59:01

    Hei. Multumesc ca mi-ai scris pe blog. Ce clasa esti la Decebal? Profesorii in mare sunt ok?

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

