Recenzie~ Emma de Jane Austen

adevarul-5-emmaEmma Woodhouse, frumoasă, deşteaptă şi bogată, cu un cămin plăcut şi o fire veselă, părea să facă parte dintre răsfăţaţii societăţii.” Aşa se deschide romanul Emma, dându-mi de înţeles de la început că va fi ceva diferit faţă de Mândrie şi Prejudecată ori Raţiune şi Simţire. Deşi în esenţă este tot o poveste despre iubire şi prietenie, de data aceasta avem de-a face cu tot felul de personaje, fiecare aparţinând unei anumite tipologii şi învârtindu-se în cercurile mai înalte ale societăţii din Highbury.

Emma, în ciuda descrierii iniţiale, este oricum, dar nu perfectă, tocmai imperfecţiunea ei dând farmec romanului. Emma se joacă de-a Dumnezeu în mica ei lume, împingând destinele prietenilor săi după cum i se pare ei mai potrivit şi socotindu-se pe sine însăşi imună la orice sentimente romantice de lungă durată.

„Mai mult ca sigur că sunt”, îşi zise ea, „senzaţia asta de neastâmpăr, plictiseală, prostie, imposibilitatea de a sta locului, de a mă apuca de ceva, sentimentul ăsta că totul e cenuşiu şi insipid în casă! Probabil că sunt îndrăgostită. Ar trebui să fiu cea mai ciudată fiinţă, dacă n-aş fi, cel puţin căteva săptămâni.

Oh, Emma, crezi tu c-ai să scapi aşa de uşor? Logica nu-i tocmai cea mai bună metodă de a-ţi judeca sentimentele.
Uneori e destul de snoabă, egoistă, răutăcioasă, nu ştie ce simte şi face greşeli peste greşeli până când totul se întoarce împotriva ei. Însă toate astea au făcut-o să pară mai reală şi m-au făcut s-o îndrăgesc mai mult.

Ce putea oare să facă să crească nenorocirea Emmei dacă nu gândul care o măcina mereu, că totul era opera ei?

Despre felul de a scrie a lui Jane Austen n-are rost să mai menţionez, probabil ştiţi deja cât îl iubesc. Vă mai spun doar că mi-a plăcut mult cartea şi o recomand şi vă las încă două citate în care mi-a plăcut în mod special cum descria Austen sentimentul de a iubi şi a fi iubit <3.

"Dragostea pe care el ceruse îngăduinţa s-o trezească era de acum a lui. Într-o jumătate de oră trecuse de la o stare de spirit de-a dreptul disperată la ceva care semăna atât de mult cu fericirea perfectă, încăt nu se putea numi altfel.
Schimbarea suferită de ea era la fel de mare. Această jumătate de oră le dăruise fiecăruia dintre ei nepreţuita certitudine că e iubit, îi scăpase în aceeaşi măsură de neştiinţă, gelozie, tristeţe
.”


„O găsise agitată şi tristă. Frank Churchill era un ticălos. O auzi spunându-i că nu-l iubise niciodată. Caracterul lui Frank Churchill nu era chiar atât de groaznic. Când se întoarseră în casă, ea era a lui, îi dăduse mâna şi cuvântul ei şi, dacă atunci s-ar fi gândit la Frank Churchill, l-ar fi considerat un băiat chiar foarte bun.

Photobucket

3 comentarii (+add yours?)

  1. BuburuzaBia
    Iun 09, 2013 @ 20:46:47

    Offtopic: Te provoc si pe tine sa citesti „Inainte de culcare” http://buburuzabia.blogspot.ro/2013/06/ce-cititi-in-acesta-seara-o-provocare.html :) probabil ca deja citesti. Astept sa vad ce citesti in seara asta! :D

    Răspunde

  2. Raluca P.
    Iun 10, 2013 @ 14:02:39

    Am citit și eu Emma, a fost o lectură chiar drăguță. La început cartea mi s-a părut plictisitoare și am abandonat-o, dar când m-am apucat din nou de ea aproape că nu am reușit să o las din mână! Îmi place mult stilul de a scrie al lui Jane Austen.

    Răspunde

    • Sayuki
      Iun 11, 2013 @ 22:20:24

      Si mie mi s-a parut un pic cam plictisitoare la inceput, dar apoi m-a prins destul de repede:) Si mie imi place mult cum scrie Jane Austen, mi-am pus in cap sa-i citesc toate cartile<3

      Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

