Recenzie~ Când inima dictează de Johanna Lindsey

Cand inima dicteaza - Johanna LindseyMi-era dor să citesc un roman de dragoste, aşa că am aşteptat cu nerăbdare să pun mâna pe volumul Johannei Lindsez. Dar, când l-am început, am constatat cu dezamăgire că nu e decât un mare clişeu şi probabil o să mă dezamăgească. Clişeu încă este, dar odată ce am mai înaintat printre pagini şi m-am afundat în poveste am descoperit că nu-i atât de rea, chiar îmi place şi că are acel ceva care nu mă lasă să o pun jos aşa că, dacă în primele două zile n-am citit decât în jur de 80 de pagini, în a treia n-am putut să nu le citesc pe toate celelalte, până la 300.

Când împlineşte 18 ani, Alana află că nu este doar o fată ce a primit educaţia unei prinţese, acum pe cale să îşi face intrarea în societatea londoneză, ci chiar prinţesa unui regat îndepărtat numit Lubinia, de unde a fost răpită când era doar un bebeluş tocmai de cel pe care timp de 18 ani l-a crezut unchiul său. Acum, acelaşi „unchi” îi spune adevărul şi hotărăşte că trebuie să se întoarcă în ţara natală, ea, ca unică moştenitoare a tronului, fiind singura în stare să oprească războiul civil care părea să se apropie. Dar, cu toate intenţiile lor bune, e totuşi un lucru pe care nu l-au luat în considerare: posibilitatea ca Alana să nu fie crezută şi să fie luată prizonieră chiar de căpitanul gărzii regale. Şi de aici se naşte şi povestea de dragoste care, deşi iniţial mi-a părut cam forţată, iar el exagerat de bădăran (sau barbar, cum îi spunea Alana..), până la final mi-a părut atââât de dulce şi frumoasă.

Chiar dacă la început nu a fost tocmai pe gustul meu, cartea recuperează mult pe parcurs, astfel că la un moment dat am uitat de toate clişeele şi m-am lăsat acaparată cu totul de povestea de dragoste. Recomand iubitorilor genului:).

Photobucket

11 comentarii (+add yours?)

  1. dark_eyes
    Mai 30, 2013 @ 14:43:11

    Si pe mine m-a captivat greu, dar cand a facut-o… Eh, ce sa spun, mi-am luat si al doilea volum din colectie, sa vedem ce surprize ne mai asteapta :) O lectura draguta, perfecta cand nu ai chef de povesti serioase cu morala.

    Răspunde

    • Sayuki
      Mai 30, 2013 @ 15:07:38

      Exact:)
      Eu n-am mai luat volumul următor pentru că mi-am comandat cărţi de pe Elefant şi mi-am cheltuit şi ultimul bănuţ..chiar şi câţiva în plus:)) Dar ma tentează totuşi volumul 4, am auzit multe de bine despre autoare şi, în plus, are o copertă tare drăguţă, cu roz:))

      Răspunde

  2. zorzonica
    Mai 30, 2013 @ 21:51:31

    Eu nu am cumpărat-o din motive necunoscute. Probabil cred că am destule cărți…
    DOAMNE, CITEȘTI SUB ACEEAȘI STEA. Cum e?

    Răspunde

    • Sayuki
      Mai 31, 2013 @ 20:19:49

      O iubesc<3 Si a naibii sa fiu daca nu o termin in seara asta, cui ii pasa ca maine am Cambridge si trebuie sa ma trezesc la 6 jumate? Eu nu pot sa merg la examen inainte sa citesc sfarsitul! O.o

      Răspunde

  3. dark_eyes
    Mai 31, 2013 @ 19:29:35

    Mor de nerabdare sa vad ce parere ai despre „Sub aceeasi stea” :)
    Ai o nominalizare de la mine: http://alexandraslibrary.blogspot.ro/2013/05/versatile-blogger-award.html

    Răspunde

  4. Gabriela
    Iun 01, 2013 @ 17:41:28

    Și mie mi-a plăcut cartea, de la început până la sfârșit :) .

    Răspunde

  5. Vero
    Iun 02, 2013 @ 13:24:24

    Răspunde

  6. bibliodevafiliala3
    Iun 07, 2013 @ 01:09:50

    Dacă vrei cărţi de dragoste frumoase, uşoare, care să fie optimiste şi care să ofere ceva mai mult decât clişeul obişnuit – încearcă cărţile mai vechi, autori consacraţi („Modeste Mignon” şi „Evreul” de Honore de Balzac; „Lumină în amurg” de Xavier de Montepin; „Contract de căsătorie” de Gardony Geza; „Soţul meu” de Max du Veuzit; ) – unde chiar dacă ţi se pare că ar exista anumite similarităţi şi clisee, ele ar putea fi, eventual, generatoarele acestora. În plus, valoarea scrierii este alta.

    Răspunde

    • Sayuki
      Iun 08, 2013 @ 11:39:36

      Mulţumesc frumos pentru recomandări:) De „Soţul meu” mi-a spus şi mama că-i frumoasă, ultima dată când am scotocit prin bibliotecă şi-am dat peste ea. Ar trebui s-o trec pe lista cu lecturi de vacanţă:).
      Sincer, nu mă deranjează foarte tare clişeele, dar un strop de originalitate face mereu cartea mai bună. Am observat şi eu, la cele nu foarte multe clasice pe care le-am citit, o mare diferenţă în felul de a scrie al autorilor. Şi, o fi tot historical romance, dar pe când citeam „Când inima dictează” trebuia să-mi reamintesc constant că actiunea este plasată undeva în trecut şi că nu e doar Lubinia o ţară inapoiată, spre deosebire de când citeam, de exemplu, din Jane Austen şi intram imediat în atmosfera secolului.

      Răspunde

      • bibliodevafiliala3
        Iun 08, 2013 @ 12:45:26

        Este firesc să se întâmple aşa – pentru că, pe vremea aceea ceea ce scria Jane Austen era literatura contemporană şi cunoştea bine societatea. Cei care scriu astăzi historical romance – trebuie să-şi imagineze, să se documenteze, despre perioada respectivă şi nu întotdeauna reuşesc să te introducă în aceea atmosferă.

  7. vera
    Noi 28, 2013 @ 19:04:37

    sincer, mie mi se pare ca johanna lindsey nu este foarte credibila. Nu trebuie sa o compar cu clasicii de mai sus, de care vorbeau ceilalti, ci cu scriitoare contemporane ei, care insa se documenteaza mai bine asupra epocii, si creeaza personaje credibile. Ea imi aduce aminte de rocambole, dar fara farmecul lui, probabil pt ca acesta era contemporan povestilor sale, vorba lui bibliodevafiliala3.
    Daca vrei sa te enervezi, poti citi si Mireasa Prizoniera, foarte controversata, fiind acuzata de scene de viol si violenta. Insa adevarul este ca nu e o carte buna pt ca personajele nu sunt absolut deloc credibile. Daca povestea Alanei tot era credibila, chiar daca trasa de par, cealalta….

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

