Voi de ce cititi?

89184c21d30a218e04033192c4bd6e7f_largeProbabil stie toata partea asta a blogosferei de concursul organizat de Libris in care bloggerii trebuiau sa scrie articole cu motivele pentru care citesc ei.
Ei, eu n-am participat, dar totusi mi-a placut intrebarea si de cand s-a dat startul concursului am intrat intr-un lung proces de a incerca sa-mi raspund mie de ce citesc. De ce? Pai uite d-aia:
La inceput, am inceput sa citesc de plictiseala; la tv nu ma prea uit de ani buni, la pc nu fac mare lucru in afara de a pierde vremea, de desenat desenez cam rar, deci imi trebuia si mie o activitate pentru acasa si-am zis hai sa citesc ceva :-??
Uneori mai citesc si acum din pura plictiseala, dar cu timpul s-au mai inmultit motivele. Acum am nevoie de carti. Spiritual vorbind. Citesc pentru ca realitatea nu e perfecta *nu ca as vrea sa fie*, citesc pentru ca in carti gasesc unele lucruri care-mi lipsesc din realitate *atat lucruri fantastice cat si lucruri…mai normale*, citesc pentru ca lecturile reusesc sa umple acel gol cel putin pentru moment si citesc atunci cand ma simt singura – lucru cu care am o mare problema, pentru ca am momente cand ma simt foarte singura si in acelasi timp stiu ca sunt orice dar nu singura, dar sentimentul e tot acolo; cred ca am un inceput de autofobie *frica de singuratate* sau asa ceva :-s
538410_538840979467102_1983095688_n_largeMai citesc cu speranta ca voi da peste o carte foarte buna, pentru amalgamul de sentimente pe care mi le provoaca acele carti si mai ales pentru fenomenul ala rar dar pe care il ador, cand ma indragostesc de o carte si vreau sa o termin cat mai repede si nu o pot lasa din mana dar in acelasi timp ultimul lucru pe care mi-l doresc e sa se termine si cand ajung totusi la sfarsit inca o mai tin cateva saptamani pe birou pentru ca inca nu sunt pregatita sa o pun la loc in biblioteca, inca vreau s-o tin aproape, ca o relatie de care inca incerci sa mai tragi, chiar daca ai inima franta si stii ca n-are nici un rost, dar nu te poti abtine. Eu am doua carti care m-au dus in starea asta: prima a fost Fior, a doua Lorelei *si daca mi-ati citit macar o parte din blog m-as mira sa nu stiti asta:))* Sunt curioasa, voi aveti astfel de carti? Si daca da, care?:)
Euuuu…cred ca am terminat cu motivele.
Voi de ce cititi?

P.S.large
1 Mai fericit va doresc si distractie placuta la…orice planuiti voi sa faceti:)

Photobucket

4 comentarii (+add yours?)

  1. dark_eyes
    Mai 01, 2013 @ 13:14:39

    Sincer, nici eu nu am participat la concurs din acelasi motiv. Nici acum nu sunt prea sigura de motivele mele, ca si tine am tot incercat sa imi dau seama… Pur si simplu m-am obisnuit cu asta, vad cititul ca pe o necesitate, cum e cu mancatul sau bautul apei :)
    1 mai fericit si tie!

    Răspunde

  2. zorzonica
    Mai 01, 2013 @ 18:14:02

    Foarte bine spus! Mă regăsesc perfect în ceea ce ai scris. Eu citesc pentru că îmi place să mă pierd altundeva. Așa cum mă las purtată de muzică, așa mă las purtată și de cărți. Pentru că asta înseamnă să închid ochii, și totuși să fie deschiși.
    E ceva greu de exprimat în cuvinte. Eu iubesc cărțile Liciei Troisi. Le-aș putea citit la veșnicie și nu m-aș sătura de ele.

    Răspunde

  3. rosia_lady
    Mai 02, 2013 @ 12:50:57

    Răspunde

  4. Bia
    Mai 03, 2013 @ 00:03:55

    O Doamne, mă regăsesc în tot ceea ce ai spus <3 Cititul chiar reprezintă acum, pentru mine, un mod de a evada cu totul din realitatea asta crudă şi nepăsătoare, uneori chiar şi falsă.
    "Citesc pentru că în cărţi se găsesc unele lucruri care-mi lipsesc din realitate" – îmi pun acest citat pe blog, e prea genial! :)
    O singură serie m-a marcat profund pe mine, de o ştiu pe de rost: Twilight. Nu ştiu de ce, probabil că atunci când am citit-o pentru prima oară aveam o nevoie disperată de puţin romantism şi de vampiri… şi pot spune că această serie m-a ajutat în unele decizii *mamăă ce ciudat sună :)) * .
    Oricum, nu este … hm, nu chiar zi, acum sunt destul de ocupată cu examenul şi nu prea mai am timp de citit… dar să spunem săptămână. Nu este săptămână în care să nu citesc măcar câteva pagini din unul dintre volume <3

    Răspunde

Lasă-mi o părere :) Comentariul tău va fi vizibil după aprobare.

